כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

השגריר האמריקאי יעבור לירושלים מהר מהצפוי

ממשל טראמפ ממשיך להפתיע בנחרצותו ורצינותו בקידום המהלכים עליהם הוא מצהיר. תחילת העברת השגרירות, במיקום משרד השגריר בקונסוליה בירושלים - כבר בשנה הבאה

השגריר האמריקאי יעבור לירושלים מהר מהצפוי
pixabay



הממשל בארה"ב יעביר את השגרירות לירושלים מהר יותר מהצפוי. עד 2019 השגרירות תעבור, כך מדווח הניו יורק טיימס, על אף הפרסומים בחודש האחרון על כך שהמהלך לא יקרה כל כך מהר, ויתכן שיקח כמה שנים, הטיימס מדווח שזה יקרה מהר מאד.

בעקבות הכרתו של טראמפ בירושלים כבירת ישראל, מה שהביא להפגנות זועמות מצד פלסטינים ומוסלמים ברחבי העולם, היה נראה שהמהלך לא יקרה כל כך מהר, אך ממשל טראמפ לא מתכוון להתייחס להפגנות הללו, כך מנתח הטיימס.

ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה לראשונה את האפשרות למהלך מהיר להעברת השגרירות במהלך השנה, את הדברים אמר נתניהו אתמול בעת ביקורו בהודו, בהמשך היום טראמפ הכחיש את דברי נתניהו ואמר "אנחנו לא ממש מסתכלים על זה בצורה כזו, זה יקח זמן".

כזכור גם מזכיר המדינה רקס טילרסון אמר שהמהלך יקח לפחות 3 שנים.

אבל הדברים השתנו מהר, מחלקת המדינה הביאה תוכנית קטנה יותר, שבו הבניין הקונסולרי שקיים בשכונת ארנונה במערב ירושלים, יהפוך למשרד החדש של השגריר פרידמן, זה גם יקטין את עלות הפרויקט ויאפשר לשגריר ולצוות שלו לעבור לשם כבר בשנה הבאה.

הטיימס מדווח שהבנין הקונסולרי בשכונת ארנונה שמנפיק כיום אשרות ומציע שירותים קונסולריים לאזרחים אמריקאים, יעבור שיפוץ ויכנסו בו שינויים בכל הנוגע לאבטחה, מאחר והשכונה קרובה מאד לשכונות ערביות.

בכל הנוגע לבנין החדש של השגרירות, הבניה צפויה להמשך 6 שנים, לפי נתוני משרד החוץ האמריקאי, עלותו 600 מיליון דולר עד מיליארד דולר.
שגרירות בירושלים שגריר אמריקאי טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד