י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הקרב על דעת הגרי"ש: משפחתו מכחישה את הפרסומים

עיתון 'הפלס' מפרסם הבוקר את מכתבם של בני משפחתו ותלמידיו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל, בו הם מכחישים את הפרסומים בעיתון 'יתד' ו'המבשר', לפיהם, הח"כים החרדים התייעצו עם הגרי"ש אלישיב בעת שעבר חוק הסדר הפטור לבנות ישראל משירות צבאי

הגרי"ש אלישיב זצ"ל
הגרי"ש אלישיב זצ"ל



היומונים החרדים 'המבשר' ו'יתד נאמן', פרסמו השבוע ידיעה זהה על הדיון שהתקיים בסוגיית פטור לבנות מגיוס בצה"ל על רקע דתי. ובין השורות הם שיגרו מסר לתלמידיו של הגר"ש אויערבך שטוענים נגדם: תיקון החוק הנוכחי נעשה על פי הנחיית הגרי"ש אלישיב זצ"ל. הבוקר, 'הפלס' מביא מכתב של משפחת הרב אלישיב זצ"ל, המכחישים את הדברים.

כזכור, הפרסום ביומונים המפלגתיים קובע למעשה, כי החוק אושר והתקבל בכנסת בהתאם להנחיותיו של מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל.

הבוקר בעיתון 'הפלס' על פי מכתב משפחתו ותלמידיו, זו טענה שאין לה כל שחר, וכי מדובר בניסיון להיתלות בשמו של הגרי"ש אלישיב, כדי להקל את הלחץ הציבורי מעל הפוליטיקאים.

לטענתם, בתאריך בו עלה החוק להצבעה כבר היה הרב אלישיב חולה במצב אנוש, וגם בתקופה שקודם לכן מעולם לא עלה על דעתו להביע תמיכה בחוק הזה, הם מוסיפים כי גם אם היה בקו הבריאות, היה נלחם בתוקף נגד כל שינוי בעניינים אלה.

עוד מוסיפים תלמידיו, כי הדברים שנכתבו ביומונים נוגדים לחלוטין את התנהלותם של נציגי 'דגל התורה' בכנסת, בעת ההצבעה בחודש אדר תשע"ב, שהצביעו נגד החוק, כאשר יתירה מכך - ראש סיעת דגל התורה חבר הכנסת משה גפני אף עלה לדוכן ונשא נאום חריף ביותר נגד החוק.

'הפלס' התבטא על כך בחריפות הבוקר וכתב: "לבלרים ופוליטיקאים מנסים עכשיו להמציא סיפורי כזב באופן רטרואקטיבי, ביודעם כי מרן זי"ע כבר אינו יכול להכחישם. מתברר שאין גבול לחוצפה ועזות המצח של אלה המנסים לתעתע בדעת הקהל ובזים בפומבי לאינטליגנציה של הציבור". מדובר במגמה מתמשכת הניכרת בשנים שלאחר הסתלקות מרן זי"ע ואשר גברה בשבועות האחרונים, כאשר כל מיני פועלי און העוסקים בשינויים ופשרות ומנסים לחמוק מהביקורת הציבורית נגדם, תולים בוקי סריקי במרנן זצוק"ל".

כאמור, אתמול הוציאו בני משפחת מרן הגרי"ש זי"ע מכתב הבהרה תחת הכותרת: "יסכר פי דוברי שקר".

במכתב נאמר: "הן בידוע עד כמה ניצב רבן של ישראל זצוק"ל אבינו וזקננו מרן הגרי"ש זי"ע כחומה בצורה על משמר התורה וההלכה ועמד כצור חלמיש שלא לפרוץ פרצות בכרם בית ישראל בכל הענינים שמסרו נפשם עליהם מרנן גדולי הדורות והיה חוזר ואומר שחובתנו לשמור מכל משמר על מה שקיבלנו מרבינו מרן הגרא"מ שך זצוק"ל. ועל כן הביע דעתו דעת תורה הטהורה בתוקף רב ובכל הזדמנות נגד כל שינויים ופשרות, ושאין לנו רשות לשנות בכל דהוא, וכמו שהיה מורגל בלשונו כו"כ פעמים בכתב ובע"פ כי 'כל המשנה ידו על התחתונה'!".

"ועל כן נזדעזענו לראות כי חדשים מקרוב באו לעשות כל מיני שינויים בענינים עקרוניים ואפילו בדברים שנצטוונו למסור הנפש עליהם, ורוצים להיתלות באילן גדול ועל כן מנסים להשתמש בשמו ולפרסם דברי שקר ומירמה ולסלף האמת הגלויה לאור השמש".

"והרהיבו עוז לעשות טשטוש ובלבול כאילו הסכים לתת פתח בכל מיני ענינים, ובידוע כי כשעלה הדבר לסדר היום (הענין של מסגרות ומסלולים צבאיים) יצא בקול גדול שאין ליתן בזה אפילו הסכמה שברמיזה ובשתיקה ח"ו, וכבר בשנת תשנ"ט הורה להודיע בצורה ברורה שלא יהיה שום שמץ של גושפנקא ח"ו ושלא להתחשב בזה בשום דבר אלא לפרסם האמת כמות שהיא. ועוד חזר והביע דעתו גם בשנה האחרונה לחיי חיותו במכתבו המפורסם מחודש טבת תשע"ב".

"ועתה יצאו מרעה אל רעה להלעיז ולטפול דברי שקר כאילו התיר ח"ו שינויים בעניני הפטור לבנות ישראל, שומו שמים על זה! וכל זה לא העזו לומר בחייו ולא שמענו מעולם כי ידעו שלא יוכלו לבדות דברי שקר ולא יוכל החי להכחיש את החי".

"על כן באנו בזה בקריאה וזעקה: תאלמנה שפתי שקר הדוברות על צדיק עתק בגאוה ובוז. גורו לכם מיום הדין!"

בני משפחתו ותלמידיו של מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל אמרו אמש, כי יש למחות בתוקף רב נגד כל המסלפים את דרכו של מרן זי"ע, כאשר הם מבקשים להצדיק את מעשיהם הנלוזים תוך חילול זכרו הטהור של מרן, בדברים שעליהם מסר נפשו והביע דעתו בצורה ברורה וחד-משמעית.
הרב אלישיב גיוס בנות הפלס יתד נאמן המבשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד