כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אין זכר להפגנות: עונשי מאסר הושתו על 2 עריקי 'הפלג'

הפלג שומר על שקט כבר זמן רב. למרות שהיו ועדיין ישנם עצורים בכלא הצבאי, הם לא יצאו לכבישים למענם • אתמול נגזרו ימי מאסר על שני אסירי הפלג, על אחד מהם הושת עונש ארוך של 90 יום

מעצר בעת הפגנות הפלג. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מעצר בעת הפגנות הפלג. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



שני צעירים המשתייכים לפלג שנעצרו על ידי המשטרה הצבאית, נגזרו עליהם עונשי מאסר על השתמטותם משירות צבאי. מלבדם, כך נודע ל'בחדרי' - אין עצורים נוספים המשתייכים לפלג או לעדה החרדית.

יצחק רייך משתמט משירות צבאי מזה כשנתיים וחצי - בית הדין הצבאי גזר עליו 65 ימי מחבוש. היות והוא כבר נמצא בכלא הצבאי מזה תקופה ארוכה, הוא צפוי להשתחרר במהלך השבוע הקרוב.

יונה ארנטרוי משתמט משירות צבאי מזה כשלוש וחצי שנים, ובית הדין הצבאי גזר עליו 90 ימי מאסר בכלא צבאי. הוא ריצה כבר חלק משמעותי מתקופת המאסר כעצור, וצפוי לרצות עוד מספר שבועות.

התביעה הצבאית עתרה לבית הדין הצבאי ודרשה עונשי מאסר ממושכים ומשמעותיים הרבה יותר, אך בעת הדין קיבל את טענות פרקליטם עו"ד מנחם שטאובר, וכאמור גזר עליהם עונשי מאסר מופחתים.

בעיתון 'הפלס' דווח הבוקר (שישי), כי הוטלו על השניים המשתייכים לפלג "עונשי מאסר כבדים" והביעו "זעם רב על המשך ההתנכלות לבני העלייה המוסרים נפש למען קיומה של תורה בכלל ישראל".



כפי שדווח השבוע ב'בחדרי חרדים', אברך בן 22 חסיד דושינסקי תושב טבריה, שכח שטריימל בתחנה המרכזית בירושלים ושב לאחר זמן מה להשיב לרשותו את הפריט. אולם כשהגיע למקום, שוטרים החזיקו ברכושו ודרשו ממנו להציג תעודה מזהה על מנת להוכיח שהוא אכן הבעלים.

האברך לא חשב פעמיים והציג את התעודה, אז התברר לשוטרים כי האברך מוגדר במערכת המשטרית כדרוש לחקירה עבור צה"ל ושוטרי משטרה צבאית העבירו אותו לכלא ענתות.

ביום רביעי לאחר שהוגש נגדו כתב אישום על השתמטות ממושכת משירות צבאי, הפרקליטות הצבאית ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. פרקליטו של החייל, עו"ד מנחם שטאובר, העלה בפני הפרקליטות נסיבות אישיות וביקש לשחררו לחופשה דחופה. הפרקליטות נעתרה לבקשה ובית משפט הצבאי החליט לשחררו לחופשה עד ליום ראשון, אז יתייצב שוב במשטרה הצבאית על מנת להמשיך ולדון בכתב האישום שהוגש נגדו.

על פי הפרטים שנמצאים בידי מערכת 'בחדרי חרדים', למעט השניים שנשפטו אתמול בבית הדין הצבאי ביפו, שאחד מהם צפוי להשתחרר בשבוע הקרוב והשני בעוד מספר שבועות - אין עצורים או אסירים נוספים בכלא הצבאי, המשתייכים לקבוצות העדה החרדית או הפלג הירושלמי.
הפלג הירושלמי כלא צבאי יצחק רייך יונה ארנטרוי משתמטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד