ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ליברמן הגיע בשבת לאשדוד והסית: "החרדים לא משלמים מיסים"

בעצם יום השבת הגיע שר הביטחון מלווה בכלי תקשורת למתחם 'ביג' באשדוד, כדי לחזק את מאבקם של התושבים נגד סגירת המרכולים • "מקווה שהמגמה הזו שאנחנו רואים באשדוד לא תתפשט גם למקומות אחרים" • ח"כ אשר: "זו פרובוקציה והתגרות"

ליברמן. צילום: פלאש 90
ליברמן. צילום: פלאש 90



עובר כל גבול: שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיע הבוקר בעיצומה של השבת לעיר אשדוד כדי לתמוך במאבק התושבים החילונים נגד אכיפת העירייה את חוק העזר המקומי שאוסר שנים רבות לפתוח בתי עסקים בשבת.

ליברמן כינס בשבת מסיבת עיתונאים ופרסם סטטוס ברשת החברתית בעיצומו של השבת, "חוק המרכולים מפלג את החברה הישראלית ופוגע בחוסן הלאומי", כתב, "הגעתי הבוקר עם שרת הקליטה, סופה לנדבר, לערוך קניות באשדוד ולהביע תמיכתנו באוכלוסייה החילונית ובבעלי העסקים. ישראל ביתנו מתנגדת לכפייה דתית".

בעת הסיור הפרובוקטיבי במתחם 'ביג' בעיר, אמר שר הביטחון: "אני קודם כל רוצה להתייחס לכמה אמירות ששמעתי לאחרונה על כך שלחוק המרכולים אין שום משמעות וזה הכל רטוריקה. מי שאומר את זה טועה ומטעה. לחוק המרכולים לצערי יש משמעות מרחיקת לכת. אישור החוק התקבל בכמה עיריות כפקודה להסתער".

ליברמן הוסיף כי "כמן כן, כל מה שאנחנו רואים כאן באשדוד לצערי זו תוצאה ישירה של חוק המרכולים. תוסיפו לזה כמובן את הרקע הכללי, העיתוי של הבחירות המוניציפליות. לכן השילוב הזה הוא שילוב קטלני, עיר כמו אשדוד, 220 אלף תושבים, כ-60 אלף עולים וכ-50 אלף חרדים, שעד לאחרונה חיו באמת בשלום ובהרמוניה זה לצד זה".

לדבריו, "כרגע העיר מפולגת, מתח, אווירה עכורה וכל הסיפור הזה פשוט יוצר פה מתח מיותר, חיכוך מיותר לגמרי. אני מאוד מקווה שגם המגמה הזו שאנחנו רואים באשדוד לא תתפשט גם למקומות אחרים. הדבר האחרון שאנחנו רוצים זה לראות חברה ישראלית מפולגת בין החרדים, לעולים, לכל הקבוצות האחרות וזו פגיעה משמעותית בחוסן הלאומי".

בהמשך תקף ליברמן את רבה של צפת הרב שמואל אליהו, את הרב שלמה אבינר, וכן את הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, זאת על רקע התבטאויותם בסוגיית שירות נשים בצה"ל; "נתתי הנחיה לצבא, לא הרב הראשי לישראל, לא הרב אבינר, לא הרב אליהו, לא יוכלו לקחת חלק בשום אירוע במסגרת צה"ל". אמר ליברמן.

לדבריו: "ההקצנה הזו דווקא עכשיו היא בלתי סבירה בעליל, אין לה מקום. גם לרב ראשי לישראל, גם לרב של צפת, שהם עובדי מדינה, הם חייבים לייצג את עמדות המדינה ולא כנגד המדינה. לכן אני רואה את זה בחומרה רבה. זה פשוט דבר בלתי סביר לתקוף את צה"ל, לדבר נגד שירות, ואחר כך עוד להשתתף באירועים במסגרת צבאית". אמר השר.

לשאלת אחד הכתבים כתב, הוסיף ליברמן והאשים כי "מי שמנסה להפיל את הממשלה, זה המפלגות החרדיות שהבוחרים שלהן לא משרתים בצבא, לא עושים מילואים, לא עובדים וכמעט לא משלמים מיסים".

לא רק ליברמן. הערב יגיע לאשדוד גם יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד כדי לתמוך בתושבים שמפגינים נגד חוק המרכולים ו"הכפייה הדתית בעיר".

בהודעת הסיעה הערב נכתב: "לפיד יגיע יחד עם חבר הכנסת יואל רזבוזוב ופעילי 'יש עתיד' כדי לומר בקול ברור שהשבת היא גם שלנו, לכל אחד יש את השבת שלו ולא ניתן לכפייה הדתית לנהל את חיינו. כזכור, הגישה סיעת 'יש עתיד' את החוק לביטול 'חוק המרכולים' אותו תקדם בשבועות הקרובים".

קודם לכן, ביום שישי, פרסם ח"כ יעקב אשר הודעה נחרצת שבה הוא מבקש מליברמן להמנע מלחלל את השבת בפומבי ולהתסיס את השטח באשדוד: "אני קורא לשר ליברמן לחזור בו מכוונתו להגיע לאשדוד במהלך השבת, זו פרובוקציה והיתגרות אשר מתאימה לשונאי הדת הגרועים ביותר ולא לשר בכיר בממשלה", אמר אשר.
אביגדור ליברמן מסיבת עיתונאים חילול שבת מתחם ביג אשדוד חוק המרכולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד