י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בושה: המפגינים הפריעו למנדלבליט בקידוש לבנה • צפו

הפגינים זה כבר כמה חודשים בקרבת ביתו של היועמ"ש, חצו הערב את הקווי והגיעו לחזית בית הכנסת בו הוא מתפלל. הם צעקו לעברו והפריעו לו בקידוש לבנה • הוא חולץ מהמקום על ידי מאבטח • שרת המשפטים שקד: "למנוע מיהודי לומר קדיש, זה כבר לא דמוקרטי" • צפו בדרמה

צילומסך מתוך הסרטון
צילומסך מתוך הסרטון



דרמה בפתח תקווה: כמה עשרות מפגינים נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הגיעו הערב (מוצ"ש) לבית הכנסת 'ניגוני חיים' בשכונת כפר גנים ג' שבו אומר מנדלבליט קדיש על אמו שנפטרה, וקראו לעברו קריאות גנאי.


צילום: אריאל שנבל, מקור ראשון


המפגינים שהגיעו למקום כי ידעו שמנדלבליט מתפלל שם, אמרו: "לקחו לנו את המדינה, הדתה כאן, מה קרה אז הפרענו לכם כביכול. נגיע לכל מקום". המתפללים השיבו: "זה מקום דתי תנו לבנאדם להתפלל".

לדברי עמוס, גבאי בית הכנסת: "המפגינים גרמו לכך שמנדלבליט לא יגיד את הקדיש בסיום 'ברכת הלבנה' והוא הוסע לביתו על ידי רעייתו מחשש שיפגעו בו".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי רעייתו של מנדלבליט הזעיקה את המשטרה, שהגיעה למקום ופיזרה את המפגינים. כמו כן, היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט חולץ מהמקום באמצעות מאבטח לביתו.

שרת המשפטים ח"כ איילת שקד הגיבה הערב בטוויטר: "‏לצערי אני רואה שזה נדרש, אז הנה כלל אצבע למפגינים בפתח תקווה: כשאתם מגלים שבשם חופש הביטוי אתם מונעים מיהודי לומר קדיש על אמא שלו - זו כבר לא דמוקרטיה".

שקד הוסיפה ואמרה כי "קווי המחאה הלגיטימית נחצים בתקופה האחרונה. הטרדה בשבת ובבית כנסת של היועמ"ש זו בריונות אלימה והתנהגות מבזה".

גם יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג הגיב וכתב הערב: "‏מזועזע מאטימות מפגינים חסרי רגישות שהפריעו ליועץ המשפטי בבואו להתפלל בבית הכנסת ולאמר קדיש על אמו ז"ל. מעשה חסר אנושיות. גם לחירות ההפגנה הקדושה בדמוקרטיה הישראלית יש גבולות שאין לפרוץ".

‏"למפגינים נגד מנדלבליט בשבת בבית הכנסת בבואו לומר קדיש על אימו - לא הדרך ולא המקום". כתבה חברת הכנסת ציפי לבני מ'המחנה הציוני'.

״הערב נעשה מעשה בזוי, נחצו קווים אדומים". הגיבה ח"כ נאווה בוקר מ'הליכוד' "לאחר גיליוטינות, אמירות גזעניות, קריאות מוות לציונות, הגענו הערב לנקודת השפל הנמוכה ביותר - מפגיני השמאל הגיעו לבית הכנסת בפתח תקוה ומנעו מאביחי מנדלבליט לקרוא קדיש על אמו המנוחה". הוסיפה הח"כית.

"מדובר בלא פחות, מפגיעה חמורה בזכות היסוד הראשונה במעלה לאדם - חופש הדת והפולחן. אני מזועזעת מהמעשה הנורא ומקווה שעמיתיי למפלגות האופוזיציה ימהרו ויגנו את המקרה.״ כתבה בוקר.

משה כהן, דובר משרד המשפטים אמר בתגובה למקרה: "מדובר בהתנהגות הראויה לכל גינוי. ממש בושה וחרפה. אלה אנשים קיצוניים שמפיצים הסתה ושקרים, ואין להם שום מעצורים. נחצים פה קוים אדומים".
אביחי מנדלבליט קידוש לבנה מפגינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד