י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לייבל'ה מסכם שבוע סוער: אל תחמיצו

והשבוע בלייבל'ה: החברותא המיוחדת של הרל"ש מבני ברק, סגן השר שהחל בחלוקת ברכות. ומה פתאום שולחים לשר הבריאות חומרים שיצא נגדם בעבר?

לייבל'ה מסכם שבוע סוער: אל תחמיצו
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



רוחות סוערות

סוף השבוע הסוער והשמחות המשפחתיות המרובות לא אפשרו ללייבל'ה להסתובב בשווקים וברחובות הן הירולמים והן אלו שבבני ברק, מעוזם של אנשי הברנז'ה. אך למרות הסערות הרבות הפוליטיות ואלו של מזג האוויר, לייבל'ה עבד קשה להביא את הידיעות חמות ובלעדיות.

בזמן שיש סערות בחוץ לייבל'ה משתדל לתת מדור מסודר, אי לכך ראשית אנו פותחים בתחילה בכנסת: סגן השר פרוש הגיע לארצנו לאחר שעות ארוכות שהיה תקוע בשלג הקנדי, פרוש שנתקע במטוס בשל השלג הכבד המשיך לעבוד גם משם והגיע לכנסת עם נחיתתו, הוא התקבל בכבוד גדול, יו"ר סיעת ש"ס בן צור קיבל אותו ופרוש סיפר איך קפאו לו הידיים. לייבל'ה מודיע כי כל עוד הידיים מוכנות ללחוץ על ההצבעות השונות, אזי הכל בסדר.



בהמשך אף הבחין לייבל'ה בשאר החברים שעמדו בתור לבקש ברכות, לייבל'ה הסתפק בקוויטע'ל.











בלשכה של פרוש פגש לייבל'ה את הרמ"ט טננהויז עם משה גוטמן, יו"ר איגוד הישיבות הציוניות אחד ה'מבינים' הגדולים בחוק הגיוס.





ואפרופו הרמ"ט הוא חגג ברית השבוע מי שכובד ב'קוואטר' היה שניאור רוזן היועץ שהיה ללא חליפה וקנה במהירות חליפה בשביל הכיבוד הגדול.





תגרות הן אחד הספקים הגדולים של מדורי הברנז'ה, ואכן לאחר התיגרה בין גפני לסמוטריץ על הכסף של מד"א, נראה יעקב מורגנבסר מצוות הדוברות של גפני מרים את הידיים כניצחון ביחד עם איתן העוזר של סמוטריץ.





האם הכנסת היא מקום קדוש? תהה לייבל'ה כשהבחין ברב הכותל הגר"ש רבינוביץ המגיע עם עוזרו יוסי בלוך, השניים התקבלו בקריאות 'בוקר טוב, בוקר טוב', ממנחם לייזר מוזס שרדף אחריהם זמן רב במעלה המדרגות. לייבל'ה מקווה כי הוא קיבל את השטעלע.



פנים חדשות בעיתונות

והעיתונאי הוותיק צבי רוזן מעיתון 'המודיע' נתן שיעור הסברה מאלף ליהודה מנדלוביץ' עוזרו של מקלב איך מקבלים הוראות ב'המודיע' מתי לתקוף על השבת? האם קודם האישור של סגן השר או לאחר מכן.





ובשבוע שיש ידיעה על התמים מענדי גרוזמן שהחל להגיש תוכנית יומית ברשת מורשת יחד עם אלי ביתאן, לייבל'ה יודע כי עשה משהו טוב לאנושות, גרוזמן התבקש על ידי התאגיד לעבור דירה למרכז הארץ, מה שכנראה חותם את הגולל סופי על חזרה לביצה המקומית בשכונת 'נחלאות' בירושלים אותה נטש לפני כמה חודשים. בכל אופן, אם אתם תושבי תל אביב, ויש בבעלותכם דירה להשכרה, עשו טובה ותציעו דירה למענדוש'.

חיים פסל, סגן העורך של 'מרכז העניינים' נחשף לראשונה לציבור הוא הגיע לכנסת ונצפה בשיחת מסדרון צפופה עם דודי זלץ הרל"ש של ח"כ יעקב אשר.





ואפרופו כנסת - לייבל'ה משלב בין שיעורי תורה לכנסת המחוקקים להבדיל כמובן, חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי הגיע השבוע לשיעור תורה השבועי שמוסר חבר מועצת חכמי התורה ובעל הלכה ברורה הגר"ד יוסף בבית מדרשו בהר נוף. לאחר מכן, נכנס להתייעצות במספר נושאים העומדים על הפרק.





'עיריית ירושלים מוצצת לנו את הדם' כך מתלוננים מספר אזרחים, לייבל'ה שהה השבוע בכיכר ספרא, וראה להיפך, הפעם החליטו למצוץ את הדם כפשוטו לנציגי הציבור ועובדי העירייה. ראש העיר ניר ברקת וחבר מועצת העיר אברהם בצלאל נצפו תורמים דם.





יממה לאחר שנבחר לתפקיד הבכיר בעיתון 'בקהילה', תיעד לייבל'ה את הבולדוזר יענקל'ה פרידמן, סגן יו"ר ההנהלה החדש קורא בתורה בבית הכנסת 'נרו יאיר' בבני ברק, כאשר מי שעלה לתורה הוא לא אחר מאשר עוזר דרוק, מנהל פיתוח עסקי בעיתון 'בקהילה'. לאחר התפילה הקיפו מתפללי בית הכנסת את בעל התפקיד החדש בסלפי שידובר בו רבות.








לייבל'ה גם ירד השבוע לכינוס התאגידים בהורדוס אילת, מכל החילונים שהיו במקום דווקא אברהם מנלה המשמש מעין מנכ"ל המדינה, זכה בכנס התאגידים באילת בטיסה ואירוח לשלושה ימים בברצלונה. ועל זה נאמר 'אזלא עתירותא'.





ובקצה ראה לייבל'ה את עודד לבינסון, החרדי מאמשינוב. שמגיש כל יום תוכנית בגל"צ יחד עם חנוך זייברט ועורך הדין רוני פאלוך מתוועדים. לייבל'ה לא רוצה להרחיב, בעיקר כי צריך אישור מיוחד לזה מהעירייה.





ובצפון הארץ, דובר עיריית אלעד חיים לוריא נצפה השבוע מתבודד עם קונו במערת הרשב"י במירון לרגל ימי השובבי"ם.




ובדרום פגש לייבל'ה את העסקן החיפאי שאול פרידמן נפגש עם הרב הראשי הרב דוד לאו בשמחה משפחתית.




וזמן קצר לאחר שמקורבם של גדולי ישראל, יהודה אייזנברג. התחדש במכשיר חדש וכשר.. קרתה התקלה הגדולה ב'נטספארק' שהותירה אותו ועוד הרבה אנשים ללא תקשורת, לייבל'ה קלט בעדשתו את אייזנברג בבית הכנסת הגדול בבני ברק מתפלל מעומק הלב שהתקלה תסתדר במהרה..





לייבל'ה תהה כיצד זה האדם שהצהיר על בריאות קיבל השבוע מ'מעדניית גולדיס' - בית ישראל' שיגרה כמחווה ללקוח יענק'ל ליצמן, לרגל חזרתו למשרד הבריאות כסגן שר במעמד שר. על כל מוצרי הג'אנק פוד במעדנייה מצורפות ברכות לליצמן. ליצמן הגיע למעדנייה ונהנה לשמוע מ'גולדיס' על הקמפיין שפתח בשבילו כאחד הלקוחות הכבדים של המסעדה, ראשית לייבל'ה חושב כי לאנשים במעמד סגן שר מותר קצת ג'אנק פוד במעמד פוד.








אבל השוס הגדול שגולדיס', לא ידע שליצמן רוכש בעוד מקומות כפי שתראו בתמונה הבאה.





ומעיר הבירה לבני ברק, כשלייבל'ה נכנס ברביעי בלילה באולמי 'רויאל' המחודשים בבני ברק פגש שם תלמידי ישיבת עמק התלמוד מירושלים עם המשגיח רבי משה דריימן מצטלמים, אמנם המשגיח לא הסכים לסלפי, אך הסכים בשקט לתמונה קבוצתית.





והזמר החסידי משה קליין שכבש את שוק חתונות בחורי הישיבות, נצפה השבוע באחד מלילות החורף הסוערים בתפילה בציון הרשב"י במירון לאחר שהכניס עוד זוג בני תורה בשירי רגש לחופתם בצפון הארץ.





לייבל'ה לא יכל לפספס ביום ראשון את האירוסין של בתו של זייברט, לאחר שכל עובדי העירייה קיבלו מייל להגיע. בפתח ראה לייבל'ה את גוטרמן ממודיעין עילית, הנכד שכולם צריכים להגיע אליו, יענקי קנייבסקי וישראל פרוש מאלעד מסתודדים מחוץ ל'בית מלכה'. לייבל'ה לא יחשוף כרגע על מה שוחחו, אך בבוא העת יחשוף זאת לקוראיו.





צעד לו לייבל'ה אל תוככי האולם פנימה, שם פגש לייבל'ה את יוסי צימט האיש הכל יכול של הראיס כשהוא מתזז בין פוליטקאי לפוליטקאי בעזרת ה'דלתא' והבלוטוס המפורסמים שלו, לייבל'ה התבונן כדי ללמוד כמה מהלכים ותזוזות.





ומשלחת סופרי עיתון 'המבשר' נקלטו בעדשת המצלמה על מטוס, מפליגים ליעד עלום... מימין לשמאל נראו המוכשרים ביותר: ר' אשר קליין, ר' יקותיאל יהודה גנזל, ור' יוסף מאיר האס. לייבל'ה מחכה לעותק מהכתבות.





אם כבר הזכרנו את חוצה לארץ, לייבל'ה מזכיר גם את שכונת בורו פארק בברוקלין, כמידי שבוע שליחיו של לייבל'ה מענגים אותו בתמונות מהשדרות בברוקלין לטובת עשרות אלפי הקוראים.
תחילה פגש לייבל'ה את מנכ"ל מוסדות 'בעלזא' בבני ברק הרב ראובן ברייש, תופס שיחה בין רמזור למשנהו. לייבל'ה נזכר משום מה במשפט 'לא עוצר באדום'.





לייבל'ה עקב אחריו בהמשך והגיע לבית המדרש 'בעלזא' שם ראה את העסקן הבכיר, אהרל'ה פריד. מהאנשים החזקים ב'בעלזא' בארץ שקפץ לביקור כדי לבדוק את 'מראות הקודש' האם פועלים כמו שצריך.





באולם השמחות ראה לייבל'ה את יהודה וצלר מאנשי ביתו של הרב שטיינמן זצ"ל שהאירוע האחרון בו השתתף היה אבטחת ההספד ב'ארחות תורה' בסוף השבוע, הוא נצפה בשמחה משפחתית ונלכד בעדשתו של לייבל'ה.





ובכולל 'מורשה ודעת' של הנגיד דן גרטלר התחוללה השבוע דרמה של ממש, אליהו ארנד הרל"ש של סגן ראש העיר בני ברק, מנחם שפירא. נצפה לומד בשעות הבוקר המוקדמות עם דוד קנייבסקי אח של המשב"ק והנאמן יענקי קנייבסקי. לייבל'ה מבטיח לעקוב השבוע ולהשיג תמונה של השניים לומדים. ולברר גם האם הם לומדים דיני ממונות, או סתם עוסקים בדיני נזיקין.

ויו"ר קק"ל דני עטר ומנכ"לו אמנון בן עמי, ערכו סיור בבני ברק להיכרות עם המגזר החרדי. לייבל'ה מציין כי במהלך הסיור עלו לביקור מיוחד אצל הגר"ח קנייבסקי, וכן לישיבת פוניבז' שם הצטלמו על רקע ארון הקדוש המוזהב כמו כן ביקרו במרכז הרפואי 'מעייני הישועה' ועוד. את הסיור יזם איש "איחוד הצלה" שבי רפפורט, שכידוע עבר את גיל שלושים ויכול להמשיך להתעסק ב'הצלה'.



בסימן טוב בימיו יבוא גואל, ועל עוד שמחות בעם ישראל

המלחין החסידי ורבם של בוגרי ישיבת זוועהיל, ר' יואל ישראל רוט שימש כסנדק בברית לבנו בכורו כשהוא עטוף ב'בקטישע' פרחוני כחול מנוצנץ. כזכור, יואלי התארס בגיל 34 וזכה כעת לחבוק את בנו בשעה טובה. לייבל'ה מאחל מזל טוב עם נצנוץ כחלחל בעיניים.








ומי שחיתן השבוע ברוב פאר והדר, היה שלמה יהודה רכניץ המילארדר הגדול. לחתונה הגיעו כל המי ומי, לייבל'ה עם מקבץ תמונות שיגרמו לכם לרצות לזכות בלוטו בלי שום קשר לעושר.











ואם כבר הזכרנו שמחות, ברכת מזל טוב להרב יצחק אוסטרליץ' מזכ"ל איגוד הסמינרים לרגל הולדת נכדתו, בת לחתנו הרב אפרים פישל ריזל. שמחת הקידושא רבא נערכה השבת ב'דושינסקיא' בבני ברק, ביום חמישי קיבל לייבל'ה תמונה נרגשת של הסב הטרי מחבק את הנכדה בתל השומר. לייבל'ה איחל מזל טוב בעיניים דומעות.





לייבל'ה השתתף השבוע בחתונת בתו של הפרסומאי הבכיר ונציג המגזר החרדי לתקשורת הזרה, ר' גדעון כץ. החתונה נערכה באולמי 'דימול פלטיניום' ברמת גן, הכלה היא נכדתו של ר' לוזר קאופמן ז"ל, איש אמונם של אדמור"י בית רוז'ין במשך עשרות שנים, הרבי מ'בוהוש' בא לאחל ולברך בברכת מזל טוב, ואףרקד ריקוד מצווה עם החתן נתנאל איזק מבכירי ישיבת 'עטרת ישראל' בירושלים.





וברכת מזל טוב לטוביה פריינד, סגן ראש עיריית מודיעין עילית ועורך ב'המודיע'-תורני לאירוסי הבת.

ואפרופו מודיעין עילית ביום ראשון הקרוב שני חגיגות בר מצוה בעיר משני צידי המתרס, הראשונה קובי רוזנשטיין. הדובר המיתולוגי של בית הגראי"ל זצ"ל כיום בית הגרי"ג אדלשטיין, יברמ"ץ את בנו במרכז האירועים 'גן ההדסים' בעיר.





ובר מצווה נוספת באותו ערב בעיר, בנו של שמוליק אלישיב חבר מועצת עיריית מודיעין עילית של 'הפלג' הירושלמי, באולמי 'היכל הנגינה' של ברסלב ברחוב רשב"י בעיר.





ואפרופו הפלג הירושלמי, ברכת מזל טוב ליהושע פולק לרגל שמחת הולדת הנכד בן לבנו יחיאל פולק. השלום זכר נערך בבית הסבא ברחוב גרוסברג בגוש 80 בירושלים.

והשבוע נערכה שמחת החתונה לשלמה פלדשטיין, הבן של עו"ד יהושע דב פלדשטין ובינה פלדשטיין מנכלי"ת משרד פרסום 'פידבק', אח של אלי פלדשטין קמב"ץ דו"צ, עם יונית פישר הבת של חיים פישר. המשגיח המיתולוגי של 'לאונרדו פלאז'ה' ואיטה פישר הפאנית הידועה, (תוך כדי שלייבל'ה מקליד הוא מהרהר לעצמו , אחח איזו משפחה).

בשמחה השתתפו: יאיר שרקי, יקי רייסנר ישראל רייסנר, איסר בריסק, יגאל רווח, אברהם רובינשטיין, חנניה צ'ולק וחיים פרוינד. סידר קידושין האדמו"ר רבי רפאל אבוחצירא, כמו כן השתתפו הרב ישראל מאיר לאו הרב דוד לאו ועוד ועוד.

ברכת מזל טוב לעיתונאי מנחם כהן, עורך 'כפר חב"ד' לרגל שמחת הולדת בנו.

ברכת מזל טוב לקובי סלע, איש התקשורת ובעלים של קוביס תקשורת, לרגל הולדת הנכדה.

ולאחר שנהיה סבא ראשון לפני שבועיים, אהרון ברוך ליבוביץ' מחשובי חסידי סערט ויז'ניץ ועורך המגזין המצולם 'הציבור החרדי' חגג את הולדת בנו. לייבל'ה לא סופר כבר את מספר הילדים מה שבטוח שהאחיין יהיה יותר גדול מהדוד.

ברכת מזל טוב לישראל קלוגמן, מנכ"ל משרד הפרסום 'קליעה למטרה' לרגל שמחת אירוסי בתו.

ולסיום ברכות מזל טוב לזמר הצעיר, שלומי ורצברגר. מבחירי כולל 'עמלים בתורה', לרגל שמחת נישואיו ביום ראשון הקרוב באולמי ארמונות חן בב"ב. בערב שבת חבש לו הרבי מסאסוב את ה'שטריימל' החדש שרכש לאחר סבב ההופעות בארה"ב.



לייבלה רכילות חרדית מזל טוב מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד