י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הפגנה סוערת הלילה בשכונת גאולה: המשטרה השליכה רימוני הלם

מחאה סוערת ובלתי שגרתית, התקיימה באישון ליל בשכונת גאולה בי-ם - המפגינים עודכנו שבהוסטל המפורסם בשכונה, נפטר אחד החוסים וחששו כי גופתו תועבר לנתיחה • במשך שעות התעמתו עם שוטרים וניסו למנוע את נסיעת האמבולנס • צפו

הפגנה סוערת הלילה בשכונת גאולה: המשטרה השליכה רימוני הלם
קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים



במרכז שכונת גאולה החרדית, שוכן לו מלון דירות ברחוב צפניה ששימש בעבר כהוסטל בו התגוררו ערירים ומסכנים, דרי רחוב ונרקומנים. אחת לתקופה, דיירים היו הולכים לעולמם, בדרך קלל כאשר הם עדיין צעירים יחסית ולעיתים כתוצאה ממינון יתר של סמים. כל מוות כזה, במרכז השכונה, מתסיס את הרוחות. כך גם הלילה.


צילום: קבוצת מחאות החרדים הקציוניים

הלילה (מוצ"ש) כשעה לפני חצות, התקבל דיווח על גופה שנמצאה בהוסטל וכוחות משטרה הוזעקו למקום. המקומיים, הבינו מיד לאן הרוח נושבת והחלו להפגין במקום מחשש שהמשטרה תדרוש נתיחה לאחר המוות ויגרמו צער לנפש המנוח. מפקד זק"א ירושלים הרב בנצי אוירינג שנכח במקום ניסה להגיע לסיכום כי הגופה תפונה לשערי צדק לבדיקה חיצונית ולא למכון הפתולוגי באבו כביר, המשטרה כנראה הסכימה אך מבחינת המפגינים שעדיין חששו - לא היה על מה לדבר ודרשו את שחרור גופת המנוח כאן ועכשיו.

במשך שעות התגודדו המפגינים מסביב לבניין, כאשר כל אותה העת, המשטרה מנסה פעם אחר פעם להוציא את המנוח לאמבולנס שיפנה אותו לאבו כביר, אך נתקלת בהתנגדות המפגינים שמתעמתים איתם.

בשעה 2:30 לערך, סבלנות המשטרה פקעה, ולמרות השעה המאוחרת השליכו רימוני הלם לעבר המפגינים שמרביתם נמלטו. אמבולנס בשירות המשטרה ובו גופת המנוח יצא לנסיעה אולם גם אז ניסו להפריע לנסיעתו וחסמו את דרכו פיזית.

בתיעוד הוידאו נראה מפגין הולך לאחור מלפני האמבולנס ומנסה לחסום את דרכו, אולם הנהג ממשיך בנסיעה עד שאותו מפגין התייאש וזה הצידה, אך ברע האחרון לפני שזז לחלוטין, נראה כי נפגע על ידי האמבולנס.

מקרה דומה אירע לפני כ-9 שנים במהלך הפגנה על מעצרה של "האם המרעיבה" כפי שכונתה בתקשורת, נדקר למוות גבר כבן 50 באחד מחדרי ההוסטל ברחוב צפניה, קרוב מאוד לכיכר השבת שם נערכה הפגנה על האם המרעיבה.

מאות המפגינים מכיכר השבת צרו על בניין ההוסטל, כמו הלילה, גם אז המשטרה באמצעות הרב בנצי אוירינג ניסו להגיע להסכמות והבנות אך בסופו של דבר המשטרה פיזרה את המפגינים באמצעות רימוני גז והלם, מהם נפגעו לא רק המפגינים, אלא גם אנשי המשטרה וזק"א.

ממנהלי 'מלון צפניה' נמסר ל'בחדרי' כי המלון אינו משמש יותר כהוסטל עבור דיירי רחוב ונקרומנים. "המקום עבר שיבוץ והחדרים מושכרים לתקופות עבור אורחים ואנשים המבקשים להתגורר במקום".

צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים





















גופה הפגנה כבוד הנפטר הוסטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד