ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

נתניהו קורא לסדר: מה קרה מאחורי הקלעים

נתניהו קורא לשרים דרעי וליברמן לישר את ההדורים ביניהם ולהימנע מ"מלחמות מיותרות" • 'בחדרי חרדים' עם מאחורי הקלעים על חילוקי הדעות בין ראשי הסיעות החרדיות באשר להודעת הגינוי של 'יהדות התורה' לסיור של ליברמן בשבת

נתניהו ודרעי במליאה. צילום: פלאש 90
נתניהו ודרעי במליאה. צילום: פלאש 90



ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון), בפתח ישיבת שרי 'הליכוד' למהלומות הפוליטיות סביב מסיבת העיתונאים הפרובוקטיבית של שר הביטחון אביגדור ליברמן בעיר אשדוד בעיצומה של השבת ולתגובה החריפה של שר הפנים אריה דרעי.

לדבריו של ראש הממשלה, "צריך להרגיע את המלחמות המיותרות בין דרעי וליברמן ממלחמות מיותרות". כזכור, אמש אמר דרעי למקורביו כי "אני עם אביגדור ליברמן גמרתי. ליברמן דרס את השבת ברגל גסה וזו חציית כל קו. אפילו לפיד האב, מגדולי שונאי הדת, לא העז לעשות. יש דברים שהם מעבר לכל ידידות אישית".



כזכור, הלילה פורסמה לראשונה ב'בחדרי חרדים' תגובתה של סיעת 'יהדות התורה' שפורסמה הבוקר ביומונים החרדים, בה קוראים הח"כים לראש הממשלה נתניהו להתערב ולקרוא לסדר את ליברמן, "סיעת יהדות התורה קוראת לרה"מ נתניהו לקרוא לסדר את שר הביטחון באופן מיידי על העמקת השסע והקרע הציבורי תוך פגיעה פומבית בקדושת השבת".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מאחורי הקלעים נרשמו חילוקי דעות בין ראשי הסיעות החרדיות בדבר התגובה הראויה לפרובוקציה של ליברמן. השר דרעי ביקש כאמור שלא להגיב רשמית וזאת כדי לא להעמיק את השיח סביב ליברמן וסוגיית השבת באשדוד, בשל כך דרעי הסתפק בשיגור הודעה המנוסחת כאמור: "דרעי אמר למקורביו".

מנגד ב'יהדות התורה' סגן השר מאיר פרוש וח"כ משה גפני טענו כי בשלב הזה אין טעם להגיב לליברמן וכי עדיף לשתוק ולהמתין שהשיירה תעבור והכלבים יחדלו מלנבוח, מנגד, סגן השר ליצמן סבר כי אמנם זה אפשרי לשתוק במוצאי שבת - אבל בעיתון יום ראשון - חייבים לפרסם התייחסות ראויה נגד ליברמן.

בשל כך, ליצמן שרטט תגובה ארוכה ותכנן לפרסמה ב'המודיע', כמו"כ גם ח"כ ישראל אייכלר שיגר הודעה חריפה לפרסום. לבסוף, הוחלט על הפיכת תגובתו של ליצמן לתגובה כללית של כלל סיעת 'יהדות התורה'.
אריה דרעי בנימין נתניהו אביגדור ליברמן יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד