ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

צפו: מהומת ענק והשוטרים עומדים ולא נוקפים אצבע; חשוד שוחרר

בשבועות האחרונים מתנגדי הרב ברלנד מקיימים הפגנות ופעולות בכל מקום בו הוא מוסר שיעורים ברחבי הארץ • אמש, מוצאי שבת זה קרה בבני ברק. אלא שהפעם הדברים יצאו משליטה ותיעוד וידאו חושף התנהלות תמוהה של המשטרה. צפו בתיעוד

מההפגנה אמש. צילום: גאגא 200
מההפגנה אמש. צילום: גאגא 200



מהומת ענק במרכז בני ברק אמש (מוצ"ש) בעקבות כנס של הרב ברלנד באולם 'היכלי הפאר' ברחוב שלמה המלך בבני ברק. מאות מתלמידיו זרמו למקום. אך אחדים מהם השתוללו, ירו זיקוקים, יידו אבנים, נסעו בפראות ברכביהם ואדם נפגע, לא ברור על ידי מי. עדי ראייה שנכחו במקום סיפרו ל'בחדרי' כי השוטרים שנכחו במקום ולא נקפו אצבע. כך גם ניתן לראות בתיעוד הוידאו המצורף.


הפגנה מחוץ לכנס. צילום: רפאל זביחי ובאדיבות המצלם

אחר שסיים לרצות את עונש המאסר שנגזר עליו, כיוון שהודה והורשע בעבירות חמורות, נוסע הרב אליעזר ברלנד בשבועות האחרונים, לכנסים ברחבי הארץ. כנסים אלו גוררים מחאות מצד מתנגדיו המגיעים להפגין ומפרסמים בכל מקום פרסומים נגדו. בחלק מהמקומות, בהוראת ראשי הערים, כמו ברחובות ונתניה, כנסים בוטלו והועברו למקומות פרטיים.

אמש הגיע תורה של עיר התורה והחסידות בני ברק. עוד קודם לאירוע, פורסם כי השיעור יימסר באולמי 'ארמונות חן' אולם בעל האולם פרסם ביום שישי הבהרה כי אין אירוע כזה באולמות שבניהולו.

רק שעה קלה לפני האירוע פורסם המיקום האמיתי - אולמי היכל הפאר הנמצאים בסמוך. מתנגדי הרב נערכו מראש להפגין על כך שאדם אשר הואשם במעשים כה חמורים ממשיך להופיע בפני הציבור כמשפיע רוחני.

הרוחות במקום סערו כשתוך כדי העימותים, הושלכו אבנים ואחד הנוכחים, כפי הנראה מפגין, נפגע מפגיעת אבן בעינו. "כח משטרה שהיה במקום הפריד בין הקבוצות והרחיק את המתפרעים" נכתב בהודעת המשטרה, זאת בזמן שבתיעוד הוידאו נראים השוטרים עומדים בצד במהלך ירי הזיקוקים ואינם עושים דבר. במהלך הערב נעצר חשוד בן 16 תושב העיר, בחשד להשלכת אבנים, הוא שוחרר בתנאים מגבילים.

עוד ניתן להבחין בתיעוד הווידאו, בשיירת הרכבים של אנשי הרב לכאורה, נוסעת בפראות בין מאות אנשים, מתעלמת מרמזור אדום שאמור היה למנוע מהם את הנסיעה, תוך סיכון ברור של חיי אדם. גם שם, לא נראית נוכחות או פעולה משטרתית. במשטרה אמרו ל'בחדרי חרדים' כי הדברים הובאו לידיעתם ונמצאים בבדיקה.

צילום: גאגא 200





הרב אליעזר ברלנד הפגנה יידוי אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד