ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

"כמו מלך": מירי רגב החמיאה לנתניהו - וראש הממשלה הציע לקחת אותה לדאבוס

ראש הממשלה יטוס ביום שלישי הקרוב לפורום הכלכלי העולמי בדאבוס • שר האוצר ונגידת בנק ישראל לא יטוסו לוועידה • נתניהו שהה מחוץ לישראל במהלך שליש מהחודש האחרון

ישיבת ממשלה. צילום: אוליבייה פיטוסי פלאש 90
ישיבת ממשלה. צילום: אוליבייה פיטוסי פלאש 90



"אתה מנהיג גדול, למרות שיש חלק גדול מהאנשים בארץ שלא אוהבים להגיד את זה - ולא אוהבים לשדר את זה. אבל את האמת צריך להגיד - מגיע לך שיגידו לך את זה. עשית לנו שירות אדיר עם הרבה כבוד וגאווה. אני עקבתי אחרי הפרסומים של הפעילות שלך והכבוד הגדול בו התקבלת שם כמלך בהודו, וזה פשוט מרגש עד מאוד. תודה רבה לך על מה שאתה עושה למען מדינת ישראל על הקשרים המאד טובים ועל המאמץ למען מדינת ישראל בעולם. אני מאחלת לך עוד הרבה מאד שנים של עשייה ציבורית טובה, כפי שאתה עושה היום" - כך אמרה שרת התרבות, מירי רגב, הבוקר (א') בישיבת הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התרשם כנראה מדברי ההוקרה הללו, ואף שהגיב עליהם בהומור ואמר "תודה רבה, אך להבא לא נקבל התפרצויות", בעקבות דבריה קיבלה ממנו רגב הזמנה אישית לנסיעה הבאה שלו.



לא מדובר בעתיד הרחוק: נתניהו עומד לשוב לשדה התעופה כבר ביום שלישי הקרוב, כשימריא לפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, שוויץ.

רגב לא נענתה להזמנה, בין היתר משום שהשתתפות בפורום דורשת הזמנה מיוחדת מטעם הוועידה - הזמנה שנשלחה לנתניהו, שר האוצר משה כחלון, ונגידת בנק ישראל, קרנית פלוג. ספק אם בדאבוס היו רואים לצורך להזמין גם שרי תרבות. בעוד כחלון ופלוג בחרו לוותר על הנסיעה השנה, נתניהו בחר לנסוע.

שרת התרבות כן ביקשה מנתניהו שיזכיר בנאומו בפורום דאבוס את ההזנחה מצד הרשות הפלסטינית כלפי אתרי העתיקות הנמצאים בתחומה – אף שהרשות התחייבה בהסכם אוסלו לתחזק ולשמור עליהם. ייתכן שנוכחותה של רגב נחוצה בארץ, גם לאור העובדה שבנסיעותיו האחרונות של ראש הממשלה לחו"ל - היא זו שמונתה לתפקיד ממלאת מקומו.

לפני כשבועיים פורסם ב-TheMarker סיכום הטיסות של ראש הממשלה לחו"ל ב-2017. לפי סיכום זה, שהותו של נתניהו בחו"ל מתארכת מדי שנה. כך, בשנה שעברה שהה נתניהו 59 יום ברוטו מחוץ לגבולות ישראל (כולל יום ההמראה ויום הנחיתה). ב–2016 שהה נתניהו בחו"ל 31 יום ברוטו, וב-2015 — 22 יום בלבד.

אם בוחנים את ינואר עד כה, נראה כי נתניהו לא מתעתד להאט את קצב נסיעותיו ב-2018: שליש מתוך 21 הימים האחרונים עברו עליו בחו"ל. לוח הזמנים שללביקור בדאבוס עדיין לא פורסם ולא ידוע עם מי הוא ייפגש בשוויץ ומתי.
בנימין נתניהו מירי רגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד