י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ועדת הכלכלה אישרה: רב-קו - גם במוניות שירות

במסגרת הרפורמה בענף ייפתחו קווי שירות חדשים • מפעילי הקווים יזכו לסובסידיה ממשלתית ונהגים שיעזבו את התחום יפוצו - למרות התנגדות של משרד המשפטים • בשבוע הבא תובא הרפורמה לקריאה שנייה ושלישית בכנסת

מוניות שירות. צילום: Roni Shutzer /FLASH90
מוניות שירות. צילום: Roni Shutzer /FLASH90



ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (א') את הרפורמה להסדרת ענף מוניות השירות, שבמסגרתה ניתן יהיה לשלם על נסיעות באמצעות כרטיס רב-קו. הרפורמה תפתח את קווי מוניות השירות למכרזים תחרותיים ולא תאפשר לגופים ריכוזיים - כמו אגד או דן - להתמודד במכרזים.

הרפורמה קובעת גם פיצוי לנהגים על הצעדים הללו, כולל הענקת סובסידיה ממשלתית למפעילים ופתיחת קווים חדשים כאמצעי תחבורה משלימה לקווי האוטובוס. הרפורמה צפויה להעלות לקריאה שנייה ושלישית בכנסת בשבוע הבא.

הוועדה אישרה כי שר התחבורה יקבע בתקנות - בהסכמת שר האוצר ובאישור ועדת הכלכלה - תנאים להפחתת אגרה על הפעלת רישיונות מונית (מספר ירוק) וכמה רישיונות יקבל כל תאגיד פועל (תאגיד שהיה לו רישיון תקף ב-11 באוגוסט 2016).

נציג משרד המשפטים, עו"ד דרור וגשל, סבר כי לא היה מקום להעניק פיצוי לנהגים, אך לבסוף הוחלט שמכיוון שהרפורמה עלולה להוביל לעזיבת הענף - תאגידי מוניות שירות או נהגים שיעזבו יפוצו. מתווה הפיצויים המדויק טרם סוכם, אך הוא יבוסס על הענקת רישיונות מוזלים להפעלת מוניות ספיישל (מספר ירוק), שנסחרים בשוק ב-240-220 אלף שקל וניתן גם למכור או להשכיר אותם.

בפתח הישיבה ביקש יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) מענה לסוגיות שעלו בנושאים קודמים - כמו השתתפות חברות גדולות במכרזים. מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל, הבהירה כי הוועדה כבר טיפלה בהסדרה שתמנע השתלטות של החברות הגדולות על הענף.
מונית שירות רב קו ועדת הכלכלה נסיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד