י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חודש בלבד אחרי שהתייצב בכלא חרמון – השר לשעבר מיסז'ניקוב מבקש חנינה מהנשיא

במסגרת הסדר טיעון שערך עם הפרקליטות, הודה מיסז'ניקוב בביצוע עבירה של הפרת אמונים והימצאות בניגוד עניינים חמור בעת שהוביל את תמיכת משרד התיירות בפסטיבל הסטודנטים באילת בתקציב של מיליון שקל, ונגזרו עליו 15 חודשי מאסר

השר לשעבר בכניסתו לכלא. צילום: Basel Awidat/Flash90
השר לשעבר בכניסתו לכלא. צילום: Basel Awidat/Flash90



חודש אחד בלבד אחרי שהתייצב בכלא חרמון לריצוי עונש המאסר של 15 חודשים שנגזר עליו – שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב מבקש חנינה מנשיא המדינה, ראובן ריבלין. בקשת החנינה הוגשה בשבוע שעבר על ידי עורכת הדין שני אילוז, ונומקה ב"טעמים אישיים".

במסגרת הסדר טיעון שערך עם הפרקליטות, הודה מיסז'ניקוב בביצוע עבירה של הפרת אמונים והימצאות בניגוד עניינים חמור בעת שהוביל את תמיכת משרד התיירות בפסטיבל הסטודנטים באילת בתקציב של מיליון שקל. ניגוד העניינים נגע להעסקתה של יוליה רוט, שעמה ניהל מערכת יחסים שהוגדרה על ידי הפרקליטות כקרובה ומוצנעת.

בדיון בעניין הטיעונים לעונש בעניינו, אמר מיסז'ניקוב על דוכן העדים באולמו של השופט צחי עוזיאל בבית המשפט השלום בתל אביב: "אני מתחרט מעומק לבי ולוקח את מלוא האחריות על העבירה שביצעתי. זו היתה טעות בשיקול דעת שנעשתה מהתלהבות יתר וחוסר ניסיון. הייתי שר חדש, פעלתי מתוך רצון שהפרויקט הזה יצליח, ורציתי שהגורמים הכי מקצועיים יטפלו בו. לא פעלתי מתוך זדון, מרמה או לשם בצע כסף. אני רחוק מלהיות איש מושחת".

מיסז'ניקוב הוסיף: "שילמתי מחיר כבד במשך שנים ואני ממשיך לשלם על כך גם היום, בכל תחומי החיים. בשלוש השנים האחרונות שמי שורבב לשווא לפרשת שחיתות גדולה, ולשמי הודבקו חשדות קשים במעשים שלא ביצעתי, ושבסוף הופרכו סופית על ידי רשויות החוק. הדבר השפיע עלי ועל משפחתי. אני לא מאחל דבר כזה גם לשונאים הכי גדולים שלי".

השופט עוזיאל אישר את הסדר הטיעון שנערך עם הפרקליטות, ושקבע למיסז'ניקוב עונש של 15 חודשי מאסר, ואמר: "אין ספק כי העבירה שבה הורשע הנאשם היא אחת העבירות המרכזיות בתחום המאבק בשחיתות שלטונית, שבבסיסה ערכים חברתיים של שמירה על אמון הציבור בעובדי ציבור, של טוהר המידות של פקידי ציבור, ושל האינטרס הציבורי שעובד הציבור מופקד עליו. זו עבירה חמורה המחייבת תגובה עונשית הולמת". עם זאת, ציין השופט כי לצד החומרה המתוארת, יש להביא בחשבון את נטילת האחריות מצד מיסז'ניקוב ואת מכלול הנסיבות האישיות שעליהן עמדה ההגנה בטיעוניה.
חנינה סטס מיסזניקוב כלא חרמון ראובן ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד