כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

סגן נשיא ארה"ב פנס ינאם היום בכנסת • הח"כים הערבים מחרימים

סגן הנשיא המבקר בישראל, יגיע הבוקר לפגישה עם ראש הממשלה ולאחריה יגיע למשכן הכנסת, שם יישא נאום פרו ישראלי, אחרי יו"ר הכנסת ורוה"מ • הח"כים הערבים יחרימו: "אדם מסוכן בעל חזון משיחי" • חסימות כבישים צפויים ברחבי הבירה

מייק פנס אמש עם נחיתתו בישראל. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
מייק פנס אמש עם נחיתתו בישראל. צילום: תומר נויברג, פלאש 90



סגן נשיא ארה"ב מייקל פנס שנחת אמש (ראשון) בנתב"ג יחד עם רעייתו קארן פנס, כאורחיהם של יושב-ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין. יחד עם סגן הנשיא תגיע לכנסת משלחת של עשרות אורחים, מארה"ב.

האורח יחל את ביקורו הבוקר בשעה 10:00, במשרד ראש הממשלה, שם תיערך לו קבלת פנים ממלכתית ולאחריה ייפגש עם ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו.

משם ייצא פנס בסביבות השעה 13:30 בשיירת הכבוד המלווה אותו בביקור, לעבר משכן הכנסת.

סגן הנשיא ינאם במליאת הכנסת בישיבה מיוחדת שתתחיל בשעה 14:00 בדיוק.

בישיבה זו ינאמו גם יושב-ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יצחק הרצוג. לאחר נאומי ראשי המדינה (בעברית), יחל נאומו של סגן נשיא ארה"ב האורח (באנגלית). האירוע יהיה במעמד נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, שרים בעבר ובהווה, ובכירים רבים נוספים. הנאומים ישודרו ב'ערוץ 99 - ערוץ הכנסת'.

בכנסת נשלמות ההכנות לאירוח המשלחת האמריקנית הגדולה וסידורי האבטחה לבקשת האמריקאיים צפויים להיות קפדניים ביותר.

'הרשימה המשותפת' הודיע כי תחרים את נאומו של סגן הנשיא הפרו ישראלי, בייחוד בשל ההכרה בירושלים כבירתה של ישראל.

יו״ר 'הרשימה המשותפת', ח״כ איימן עודה, צייץ בימים האחרונים בחשבון הטוויטר וכתב: "‏נשאלתי האם יש שינוי בעמדתנו לגבי ביקור סגן הנשיא פנס; מדובר באדם מסוכן בעל חזון משיחי שכולל את חורבן האזור כולו שמגיע בשליחותו של אדם מסוכן אף יותר, פירומן פוליטי, גזען ומיזוגן שאסור שיהיה מתווה דרך באזורנו, הרשימה המשותפת כולה תחרים את נאומו במליאה".

השר גלעד ארדן מ'הליכוד', הגיב וכתב: "אני מגנה את הצהרתו השערורייתית של איימן עודה, שהשמיץ וזלזל בסגן נשיא ארה"ב מייק פנס ומתכונן להחרים את נאומו. לערביי ישראל מגיע מנהיגות טובה יותר מאשר איימן עודה ושותפיו הקיצוניים".

מחשש שכל זאת יווצרו מהומות בלתי נעימות, יוכנסו לתוך מליאת הכנסת כוחות מיוחדים הן ישראלים והן אמריקאיים. כמו כן, החליט יו"ר הכנסת, כי מי שיקטע את נאומו של סגן הנשיא בקריאות ביניים יוצא לאלתר מהמליאה על ידי משמר הכנסת, ולא לאחר שלוש קריאות כמקובל.

יושב-ראש הכנסת ח"כ יולי יואל אדלשטיין אמר לקראת הביקור בכנסת: "ביקורו של סגן נשיא ארה"ב מייקל פנס בכנסת הוא לא פחות מאירוע היסטורי ובתזמון בעל משמעות עצומה לישראל ולמזרח התיכון. זהו נאום שנאזין לו קשב רב, ואנחנו בכנסת, נעשה הכול על מנת לארח את סגן הנשיא פנס באופן הראוי והמרשים ביותר".

מפת החסימות בבירה

ערבים אמש בבית לחם, שורפים את תמונתו. צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90צילום: ערבים אמש בבית לחם, שורפים את תמונתו. צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90
ערבים אמש בבית לחם, שורפים את תמונתו. צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90


בעקבות הגעתו של סגן הנשיא צפויים שיבושי תנועה ברחבי מרכז הארץ, בכביש 1 וברחבי העיר ירושלים.

היום יום שני ייחסמו לתנועה לאורך כל שעות היום הרחובות: פלומר, ז'בוטינסקי, הנשיא, האר"י, עזה, ניות, הרצוג, שניאור זלמן, בורלא, שד' המוזיאונים, צומת המנהלה, וייז, צומת השעון – הכנסת ורחוב בלפור.

מחר (שלישי), משעות הבוקר ועד אחר הצהריים ייחסמו לתנועה הרחובות הבאים בירושלים: פלומר, ז׳בוטינסקי, הנשיא, האר"י, עזה, הרצוג, זלמן שניאור, בזק, שמואל בייט, הרצל, ציר הזיכרון, דוד רמז, הכלביה, מעלה השלום, שער האשפות, דרך העופל, דרך חברון, הזז, בן צבי, שז"ר, ויצמן, בן גוריון ורחוב גינות סחרוב.

בצהריים לקראת סיום הביקור ועזיבתו של סגן הנשיא, צפוי להיסגר לתנועה בהדרגה ולסירוגין כביש מספר 1 לכיוון מערב, ממחלף סחרוב ועד למחלף גנות. כמו כן תחסם הגישה לכלי רכב מכביש מספר 1 ומכביש מספר 6 במחלף בן שמן. התנועה תופנה לכביש 443.
מייק פנס סגן נשיא ארה''ב ביקור ממלכתי הכנסת ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד