א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הרב מוצפי על ליברמן: "בא אחד מרוסיה ומקשקש לנו. מי הוא בכלל"

כשלצידו יושב הראשל"צ הגר"י יוסף, תקף הגרב"צ מוצפי מגדולי הרבנים הספרדים את שר הביטחון, לאחר שעורר סערה עם ביקורו ביום השבת באשדוד וכן הוראתו שלא להזמין את הרב הראשי הספרדי לטקסים בצה"ל • צפו בתיעוד שהגיע ל'בחדרי'

הגרב"צ מוצפי בדרשתו
הגרב"צ מוצפי בדרשתו



במהלך מעמד השקת הספר התורני קובץ "משנת יוסף" תשע"ח העוסק בתורתו של מרן הרב עובדיה זצ"ל, העומד תחת נשיאותו של בנו הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, נשא דברים הגאון רבי בן ציון מוצפי מגדולי הרבנים הספרדים שגיבה במהלך נאומו את הראשון לציון לאחר החרם של ליברמן על הרבנים שלא ישתתפו באירועי צה"ל.

בדבריו, סיפר הרב מוצפי בשם הגה"צ רבי יהודה צדקה זצ"ל, כי בעבר אנשים לא רצו בנים תלמידי חכמים, כי רצו שיהיו עשירים ולא עניים, הייתה אווירה מאוד קשה ועכורה שהיו צריכים מקצוע.

כאן פנה הגרב"צ מוצפי לראשון לציון הגר"י יוסף ואמר לו: "כבודו לא יירא ולא יחת התורה אתו וכל חכמי ישראל אתכם".

הרב מוצפי התייחס לשר הביטחון אביגדור ליברמן ואמר: "יבוא אחד מרוסיה ידבר ויקשקש לנו על השבת או יקשקש על פלוני או על אלמוני מי הוא בכלל? אנחנו לא סופרים אותו ולא מתחשבים בו בכלל, הוא כלא היה ורוח תשאם וסערה תפיץ אותם".


צפו בדבריו.

בהמשך שיבח הגרב"צ מוצפי את ספריו של הראשון לציון, ואמר כי אין יום שאנחנו לא לומדים בספריו, שתורגמו לעשרות שפות ואין בית שאין בו את ספרי 'ילקוט יוסף'.

הדברים נאמרו במוצאי שבת ברקע המתיחות של ליברמן עם הרבנים, בעקבות ההתבטאויות נגד שירות מעורב בצה"ל והנחיית שר הביטחון אביגדור ליברמן לאסור השתתפות רבנים באירועים צבאיים.

כזכור, ליברמן אמר באשדוד בשבת כי שמע על כך שהרב אליהו דורש להדיח את הרמטכ"ל, והרב אבינר שקורא לא להתגייס לצה"ל כי אין יחידות נפרדות. "שמעתי שהרב הראשי לישראל מגבה אותו, זה לא סביר ומקובל", ציין ליברמן. "נשים תמיד היו חלק מצה"ל, האמירות הללו אין להן מקום".
הרב בן ציון מוצפי הרב יצחק יוסף אביגדור ליברמן שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד