י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הפלג נטש את "גזירת הבנים" - והפקיר בשטח מאות בחורים מסובכים פלילית

גזר דין מהחמורים ביותר הושת בסוף השבוע שעבר על עוד שנים מעריקי הפלג, והשתיקה הרועמת בפלג רק מתעצמת • נותר רק לרחם על מאות הבחורים שלא התייצבו ומצויים במעמד חוקי בעייתי, ועכשיו גם נותרו ללא תמיכת הפלג

מעצר בחור בהפגנות הפלג. צילום: פלאש 90
מעצר בחור בהפגנות הפלג. צילום: פלאש 90



מזה כשלושה וחצי חודשים יושבים מיטב בחורי הפלג בכלא הצבאי בגין עריקות. ביום חמישי האחרון נגזר דינו של אסיר הפלג יונה ארנטרוי ל 90 (!!) יום בכלא - ימי מאסר ארוכים מאד. בהתאם לעקומת הנטישה של הפלג את "גזירת גיוס הבנים" - לראשונה מאז הוקם הפלג, "הוועדה להצלת עולם התורה" של הפלג לא הוציאה ולו הודעה אחת בנושא.

כזכור, בעת מתן גזרי דין לאסירי הפלג בעבר, יצאו בפלג לימי זעם, וקיימו הפגנות סוערות ברחבי הארץ.

בתחילת גל המעצרים האחרון יצאו בפלג לכמה "ימי זעם" כפי שאלו הוגדרו על ידם. ההפגנות הללו הוסיפו עשרות רבות של עצורים חדשים, ולאחר הפסקה של חודש שבשיאם ניתן גזר דין של 90 ימי מאסר על 2 מהעריקים, יצא הפלג להפגנות שהביאו למעצר של עוד כ-20 עריקים חדשים, שגם עליהם נגזרו עונשי מאסר כבדים של עד כ-60 ימי מאסר.

כפי שסוקר ב'בחדרי', בעת מתן גזרי הדין בפעם הקודמת, החלה בהדרגה נטישת המערכה. בעיתון הפלס נכתב אז כי חברי הוועדה יעלו להתייעצות בבית הגר"ש אוירבך על המשך צעדי מחאה אופרטייבים. כזכור, מאז לא שמע הציבור על אף צעד מחאה.

נשוב ליום שישי האחרון, יום לאחר גזרי הדין הקשה בו נגזר על אסיר הפלג מאסר של שלושה חודשים תמימים. עיתון הפלס דיווח על גזר הדין בכותרת קטנה בשער העיתון, תוך הפנייה לכתבה שבה נכתב על 'זעם' בציבור החרדי וקריאה כללית ולא מחייבת למחאות בארץ ובחו"ל על שלל הגזירות.

לקט אקראי מעיתון הפלס על ימי זעם ומחאות









כפי שכבר נכתב ב'בחדרי', נראה כי הפלג מתחיל להתפכח מטעות אי ההתייצבות שהסבה לו ולאנשיו נזקים קשים. נראה שהבינו כי מדובר במלחמה חסרת תועלת, מלחמה שאיננה מובילה לתוצאות הרצויות ואף גורמת לנזקים רוחניים ונפשיים קשים לאסירים שהוכוונו להגיע אל הכלא הצבאי – כפי שנחשף בעדויותיהם ועדויות ההורים בבית הדין הצבא.

ההתפכחות לכשעצמה - גם אם באיחור טראגי - היא מבורכת, אולם בעוד הפלג נוטש את "גזירת גיוס הבנים", הוא מותיר מאחוריו מאות בחורים עריקים שנשמעו לצו הפלג ולא התייצבו, ובכך איבדו את מעמדם כבני ישיבה והפכו לעריקים על כל המשתמע. הם חיים בחשש תמידי שהמשטרה תבוא לביתם ותעצור אותם ואפילו חוששים מכל מפגש אקראי עם שוטר שיזהה אותם ויעצור אותם בגין עריקות.

מה יענו אפוא מובילי הפלג לבחורים הצעירים אותם שלחו להיהפך לעריקים תוך הבטחות סרק על כי במידה ויעצרו הם 'יבעירו את המדינה' בעבורם? כיצד יביטו בעיני הבחורים האומללים שנהפכו לעריקים פליליים, ומבינים עכשיו - בשלב מאוחר וטראגי - שאף אחד לא מפחד לעצור אותם וגם אם הם יעצרו, אף אחד לא יוכל לדאוג לשחרר אותם אלא מקסימום לשלוח ממתקים לכלא, ועו"ד שינסה לקצר את העונש בהליכים משפטיים בלבד(!)?

ובמעבר חד לגזירת גיוס הבנות החדשה: האם זהו העתיד שמכינים בפלג לבנות הסמינרים? האם הזעקות המזוייפות יובילו שוב לאנרכיה, לבחורות סמינר מתגוללות ברחוב ולמילוי כלא נווה תרצה בבחורות ואין פוצה פה ומצפצף?
הפלג גזירת הבנים פייק גיוס בנות הפקרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד