י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כך מתכוונים בניו יורק להלחם בפקקים

בניסיון להקל על תופעת הפקקים בשעות המועדות, ניו יורק מתכוונת לאמץ את הרעיון של אגרה • הכסף שייגבה ילך למען שיפור מערך התחבורה

פקקים. צילום: pixabay
פקקים. צילום: pixabay



יתכן ונהיגה במכונית בכבישים העמוסים ביותר במנהטן תעלה בקרוב 11.52$. כך מתכנן מושל ניו יורק אנדרו קואומו, להפוך את ניו יורק לעיר הראשונה בארצות הברית, שתגבה תשלום על כניסה עם רכב לכביש פקוק.

תעריפי תנועה דומים נמצאים כבר בערים כמו סינגפור, שטוקהולם, לונדון ומילאנו. התוכנית החדשה כוללת שתי מטרות, הקלת התנועה החונקת במנהטן, והעלאת ההכנסות של העיר, כך יהיה כסף עבור שידרוג רכבת התחתית ותנועת הרכבות הכושלת של העיר.

על פי התוכנית שמתגבשת, משאיות ישלמו 25.34$, לעומת מוניות וכלי רכב מושכרים שישלמו בין 2ל-5 דולר, עבור כל נסיעה. התשלום ייגבה באזור שמדרום לרחוב 60 במנהטן, שינוי מרכזי מתוכניות העבר הוא, שנהגים לא יחויבו בתשלום אם ייכנסו למנהטן דרך הגשרים של האיסט ריבר, כל עוד הם עוקפים את אזור הפקקים, כמובן אנשים שמתגוררים באזור העומס יהיו פטורים מהאגרה לכל אורך היום. כך מפרסם ה'ניו יורק פוסט'.

כאמור, ההצעות הללו הן פרי יוזמתו של המושל קואומו, שהכריז על מצב חירום ברכבות התחתית בחודש יוני האחרון, בדו"ח שפורסם נכתב, כי התשלום של המוניות והרכבים להשכרה יכול להתבצע בתוך שנה, ולאחר מכן משאיות ולאחר מכן מכוניות פרטיות, השינויים הללו מתוכננים עד שנת 2020. אף אחד לא יחויב, נאמר בדו"ח, עד שיבוצעו תיקונים של מערכת התחבורה הציבורית שנמצאת במצב לא טוב.

בקיץ שנה שעברה אמר קואומו, כי רשות התחבורה והמטרופולין צריכים מקור חדש של הכנסות, והוא העריך כי הרפורמה תכניס לקופת העיר 1.5 מיליארד דולר מדי שנה.

אם לא יטופלו בעיות הפקקים בעיר, שבה הצפיפות הגיעה לשיא בשנים האחרונות, הפקקים יעלו לכלכלה של העיר 100 מיליארד דולר בחמש השנים הבאות. כך אומר מושל העיר שעושה הכל כדי לעצור את החרפת המצב. אם לפני 5 שנים התנועה היתה 10.5 קמ"ש בממוצע, היום היא עומדת על 7.5 קמ"ש בממוצע. מה שמעיב ומעיק על חיי התושבים והעסקים בעיר.
פקקים עומס תנועה תחבורה אגרת נסיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד