י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אסור להסתיר ואסור לטייח, חובה לומר את האמת // טור תגובה

גם מי שיש לו בעיה יחסית קשה כמו הפרעה דו קוטבית וסכיזופרניה השם ישמרנו, אבל הוא אחד שלא מתחכם, שלא משחק עם התרופות, שמכיר במצבו, שנמצא במעקב, שמשתף פעולה, לא נשקפת שום סכנה לבריאותו הנפשית ובמילא לא נשקפת שום סכנה לחיי הנישואין שלו

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay צילום: pixabay



נושא השידוכים ובייחוד, אלה המתמודדים עם בעיה נפשית כלשהי, הוצף כאן בשבוע שעבר בטורה הנוגה והמרגש של שבי דביר, שגרר אחריו תגובות רבות לכאן ולכאן.

מנשה לוין שקרא את הטור מבקש בטור תגובה משלו, להציף את הנושא מנקודת מבטו:

נכון. יתכן שיהיו צדדים לא נעימים ומצערים בשידוכים שאחד הצדדים מתמודד עם בעיה נפשית.

בקשר לטענתך הראשונה:

א. אני לא יכול ולא יודע איך להתייחס לתחושות שציינת, שהיית מרגישה מרומה, פגועה, וירידה בבטחון העצמי - במקרה שבחור הערים עלייך והסתיר את הקושי ורק בפגישות המתקדמות גילה לך. מהסיבה הפשוטה שלא עברתי זאת מעולם. אבל גם את לא עברת זאת מעולם! את מדברת תיאורטית. וכידוע יש הבדל גדול מאוד בין התיאוריה למציאות...

ב. אסור להסתיר, אסור לטייח, חובה לומר את מלוא האמת. זה לא צריך להיות בפגישות הראשונות. ככה מנחים גדולי ישראל וחשובי הפוסקים. אין מה להתחכם עם דעת תורה. גדולי ישראל יודעים יותר טוב ממני וממך. סוף פסוק.



בסיפור ציינת "אחר כך למדתי שתרופות מסויימות פוגעות לפעמים בחיי הנישואין, מה שגורם לרצון להפחית אותן - ואז האיזון מופר" ועל דא קא בכינא - ועל זה אנו בוכים, זה בדיוק הבעיה, כאן קבור הכלב, אנשים משחקים בתרופות על דעת עצמם, לוקחים לסירוגין, לא נמצאים במעקב, לא מכירים במצבם, רח"ל. פה הכל מתחיל ופה הכל נגמר. ונגמר לא טוב.

יאמר ברורות: גם מי שיש לו בעיה יחסית קשה כמו הפרעה דו קוטבית וסכיזופרניה השם ישמרנו, אבל הוא אחד שלא מתחכם, שלא משחק עם התרופות, שמכיר במצבו, שנמצא במעקב, שמשתף פעולה, לא נשקפת שום סכנה לבריאותו הנפשית ובמילא לא נשקפת שום סכנה לחיי הנישואין שלו. תשאלו כל רופא.

בסיפור הבאת עובדה נכונה ומדויקת: "אגב, לאלה החוששים שמדובר בתורשה: אתם צריכים לדעת שילד שגדל בסביבה בריאה, ייצא בריא" זה ממש נכון. הבאתי את זה בכתבה שלי, אלא שאת ניסחת זאת הרבה יותר טוב ממני. כל הכבוד!

הודעת המערכת: במידה והנכם מעוניינים, להגיב ולכתוב על הנושא, מערכת 'בחדרי חרדים' מקבלת באופן חד פעמי מאמרים בעילום שם על הנושא הרגיש 'להתפשר בשידוכים'. ניתן לשלוח מאמרים, לכתובת הדואר האלקטרוני של דסק החדשות - [email protected] ולציין עבור הנושא 'להתפשר בשידוכים'.
שידוכים בעיה נפשית תרופות חיי הנישואין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד