י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

סגן הנשיא עלה לנאום במליאה - והח"כים הערבים חוללו מהומה • צפו

מהומת פרצה במליאת הכנסת בעת שעלה סגן נשיא ארה"ב מייק פנס לנאום על הדוכן. חברי הכנסת הערבים התפרצו וניסו לחלק כרזות. הם הורחקו במהירות על ידי אנשי משמר הכנסת • צפו

סגן הנשיא עלה לנאום במליאה - והח"כים הערבים חוללו מהומה • צפו
דוברות הכנסת



לפני זמן קצר במליאת הכנסת הישיבה המיוחדת לכבודו של סגן נשיא ארה"ב מייקל פנס, במעמד נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, חברי כנסת לשעבר ובכירי סגל א' של המדינה, ובהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יצחק הרצוג.

מהומת פרצה במליאת הכנסת בעת שעלה סגן נשיא ארה"ב מייק פנס לנאום על הדוכן. חברי הכנסת הערבים התפרצו וניסו לחלק כרזות. הם הורחקו במהירות על ידי אנשי משמר הכנסת • צפו



אש הממשלה בנימין נתניהו פתח את נאומו במספר מילים באנגלית "ידידי הטוב מייק, מתאים הוא שאתה סגן הנשיא האמריקאי הראשון שידבר במליאת הכנסת בירושלים כי לא היה עוד סגן נשיא עם מחויבות גדולה כמוך למדינה עם בישראל. כמושל נלחמת על החוק המחמיר נגד ה-BDS וכסגן הנשיא עמדת כתף אל כתף לצד הנשיא לחזק את הברית עם ישראל".

לאחר מכן המשיך בעברית: אתה מדבר בשם ממשל אמריקני שהוא הראשון בממשלות העולם שהכיר בירושלים כבירת ישראלההכרה ההיסטורית הזו תזכה למקומה הראוי בין ההחלטות הבין-לאומיות המכוננות בתולדות הציונות – הצהרת בלפור שתמכה בזכותו של העם היהודי לבית לאומי בארצנו, ההחלטה של כ"ט בנובמבר 1947, השלישית כשהנשיא טרומן היה הראשון בין מנהיגי העולם להכיר בישראל וההחלטה הרביעית- התקבלה בחודש שעבר ב-6 בדצמבר 2017 שהנשיא טראמפ הפך לראשון בין מנהיגי העולם המכיר בירושלים כבירתנו הריבונית. במעמד זה ניצבת לצדו של הנשיא טראמפ במלוא מובן המילה, תמכת בהחלטתו בהתלהבות ואמונה גדולה.

ישראל היא דמוקרטיה תוססת, שלא כפרלמנטים אחרים במזה"ת, כאן אנשים חופשיים באמת להביע דעתם והם עושים זאת במרץ ובלהט אבל אני יכול לומר שבסוגיית ההכרה בירושלים כבירתנו אני מאמין שאני מדבר כמעט בשם כולנו קואליציה ואופוזיציה כשאני מוקיר תודה עמוקה של אזרחי ישראל לנשיא ולך על החלטה היסטורית שעולם לא תישכח.

ההחלטה היא נקודת ציון בולטת במערכת היחסים הקרובה בין מדינתנו. פרקי הידידות הללו החלו בשם העם בישראל אני מבקש להודות לנשיא טראמפ, לך ולשגרירה היילי על התמיכה הבלתי מסויגת בישראל באו"ם. מול השקרים והזדון אתם מתייצבים מאחורי ישראל ומאחורי האמת. בשם כולנו, תודה לכם".

"שתי המדינות שלנו מתמודדות יחד מול האיום החמור שנשקף לעולם החופשי ובעיניי לעולם כולו ממשטר הקנאות באיראן ומשלוחות הטרור שלו. אנו נבלום את איראן ולא ניתן לה להתחמש במשק גרעיני. זו המדיניות שלנו ושלכם. אנחנו חותרים יחד להשיג שלום אמת, שלום בר קיימא עם כל שכננו כולל הפלסטינים והשלום מתחיל בהכרה של זכותו של העם היהודי למדינת לאום כאן הארץ ישראל. ישראל תמיד הייתה מחויבת לשלום אמת ואני נכון לשתף פעולה עם הנשיא טראמפ כדי להשיגו".

את דבריו סיים באומרו כי "בעוד כמה חודשים נחגוג 70 שנה למדינת היהודים אותה הפכנו לגן פורח של דמוקרטיה, שגשג וקדמה. אנחנו שומרים על חופש דת לכולם. אני יודע שגורל הקהילות הנוצריות במזה"ת חשוב לך. הקהילה הנוצרית פורחת בישראל ובמזה"ת- רק בישראל. אנחנו מהדקים את קשרינו עם מדינות רבות בעולם כפי שבא לביטוי בביקורי בהודו אבל אין לא יהיה תחליף לברית המיוחדת עם ארה"ב ולא יהיה תחליף לארה"ב כגורם הבין-לאומי המוביל בחיפוש אחר שלום. הברית בינינו עמוקה ובלתי ניתנת לניתוק כי היא טבועה ויצוקה עמוק בלבבות עמנו. לאמריקה אין ידידה גדולה מישראל ולישראל אין ידידה גדולה מאמריקה. ביקורך הוא הזדמנות לומר לך ולמדינתך מעומק הלב מילה אחת מעומק הלב – תודה! תודה על הסיוע הביטחוני הנדיב שעוזר לנו להגן על עצמנו בכוחות עצמנו, על התמיכה הכלכלית בשנים שהיינו זקוקים לה שסייעה להפוך את כלכלת ישראל לחופשית ועצמאית שהיא המנוע להפיכת ישראל למעצמה טכנולוגית עולמית, תודה על תרומתכם להעצמת כוחנו שהוא התנאי לקיומנו ולהשגת שלום עם שכנינו.

אנו מקווים שהנשיא ואתה תעצימו את ארה"ב צבאית וכלכלית כדי שאמריקה תמשיך להיות הכוח החזק בעולם לדורות הבאים. אמריקה חזקה משמעותה ישראל חזקה וכשאמריקה וישראל עומדות יחד, כוחות החירות, הקדמה והשלום ישגשגו".

שאלוקים יברך אותך ואת משפחתך, את אמריקה ואת ישראל.

ברוך בואך לציון, ברוך בואך לירושלים".

יו"ר הכנסת יולי יואל אדשלטיין פתח את הישיבה והתייחס בנאומו להצהרתו של הנשיא טראמפ לפני כחודש בעניין ההכרה בירושלים כבירת ישראל ולכך שאמר בין היתר: "לאתגרים ישנים צריך להציע פתרונות חדשים; וזו טעות להניח שחזרה על נוסחאות העבר תביא לתוצאות שונות בעתיד" כך לדברי טאמפ. אדלשטיין ציין כי :"זוהי אמירה מרעננת מאד, יש לה את הכוח לפורר את שני השקרים הגדולים שמעיקים כבר עשרות שנים על תהליך השלום.

השקר הראשון אומר שפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא המפתח להשגת השלום במזרח התיכון כולו, זה שקר כובש לבבות, הוא הרי מציע תשובה פשוטה מאד למציאות מסובכת מאד, השקר הזה הצליח לעוור מנהיגים מכל העולם מלראות את האויב האמיתי של היציבות והשגשוג האזוריים והוא המשטר האסלמי הקיצוני באיראן שרודה באזרחיו, הצית מלחמה בתימן, מממן את הטבח בסוריה ותומך בארגוני הטרור ברצועת עזה.

השקר השני הוא שבסכסוך הישראלי-פלסטיני יש קביעות: לא משנה בכלל מה הסיטואציה, יש צד חלש שהוא וודאי תמיד צודק, וצד חזק – שתמיד אשם. במשך עשרות שנים ישראל התמודדה עם כתבי אישום חסרי כל בסיס: אתם האחראים הבלעדיים להמשך העימות, אתם מחרחרי מלחמה, אתם סרבני שלום. יש מדינות שפיתחו לשם כך גלאים מיוחדים שצפצפו בקולי קולות כשיהודי בנה בית במזרח ירושלים, אבל עברו לדממת אלחוט כשהפלסטינים סיכלו באופן בוטה, שוב ושוב, את עצם האפשרות לשלום. גם את השקר הזה אנחנו מפריכים היום: מי שמשלם עשרות-מיליוני שקלים לרוצחים מתועבים, שנתפסו ונכלאו הוא אחראי להמשך העימות. מי שחופר מנהרות תופת מתחת לאדמה, במטרה להרוג, לחטוף ולפצוע הוא מחרחר המלחמה. מי שמעוות באופן עקבי את ההיסטוריה, כמו שעשה אבו-מאזן, רק בשבוע שעבר, מי שמסית כמדיניות ומשקר כתפיסת עולם הוא סרבן השלום."

כהמשך להתקפה של יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן על הנשיא טראמפ בשבוע שעבר, כאשר אמר לו "יחרב ביתך", אמר אדלשטיין לפנס כי "את הביטוי ״יֶחָרֶב בֵּיתְך״ לא תשמע בבית הזה,כאן תשמע את ברכת: ״בְּנֵה בְּיתְך״. אנו מאחלים לך ולעם האמריקאי, שתבנו את ביתכם לתלפיות, ותמשיכו להיות מגדלור לעולם החופשי. ולשואפים להחריב את ביתנו נאמר: כי ידה האחת של ישראל תמשיך להרוס מנהרות תופת, וידה השניה תמשיך לבנות בתים, ליישב ולפתח את הארץ, כולל יהודה ושומרון."

בסיום דבריו אמר יו"ר הכנסת: "הדרך לשלום, כך למדנו, היא דרך ארוכה. לכל אלו שממהרים ומחפשים קיצורי דרך דמיוניים אני ממליץ להניח את העיסוק המתיש בעסקי השלום ולפנות אל מסלול הריצה. ״עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה. ״אנחנו יודעים, אדוני סגן-הנשיא, שארצות הברית צועדת לצידנו בדרך הארוכה הזו. אנחנו נמשיך ללכת בה עד שהנר הדולק בירושלים יהפוך לנר-תמיד, ל"אורו של עולם".
מייק פנס נאום מליאת הכנסת מהומה; חכים ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד