י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

היום זה אפשרי גם למגזר החרדי: לימודי תואר מהבית

חרדים רבים מתחבטים בשאלה כיצד לשלב לימודי אקדמיה לצד שמירה אדוקה על אורח חייהם • הפיתרון המושלם: לימודי תואר מהמקום שאתם בוחרים: בית, משרד או אפילו מהספה בבית ההורים • היום זה אפשרי – אל תתפשרו

ספרים, צילום: pixabay
ספרים, צילום: pixabay צילום: pixabay



שאלות רבות הופכות להיות חלק משגרת יומם של א/נשים המבקשים להתחיל בלימודים אקדמיים. כשמדובר בגברים ונשים מהמגזר החרדי, השאלות לעתים נוקבות במיוחד ועל כן יקפידו לחפש את המוסד המוקפד ביותר בו יוכלו להשתלב, לרכוש תואר ולהמשיך לנהל את אורח חייהם השמרני קלה וחמורה ללא פשרות.

1500 סטודנטים חרדים כבר מצאו את הפתרון המושלם עבורם. לימודים באוניברסיטה הפתוחה - הגדולה מבין שמונת האוניברסיטאות המוכרות על ידי המועצה להשכלה גבוהה להענקת תארים אקדמיים. היתרונות ללימודים במוסד זה רבים ואיכותיים, אך גם אם נתמקד בשאלה אחת, נקבל תשובה שפותרת את כל השאלות האחרות. העניין הבסיסי הוא כמובן אינטראקציה בין סטודנטים.

כמובן זו שאלה העשויה לעלות אצל כל סטודנט מכל מגזר – שהיה שמח לדעת מיהם הסטודנטים הנוספים שיהיו חבריו ללימודים, עם מי יצטרך להתרועע, עם מי יצטרך להיפגש כדי לקבל חומרי לימוד שונים, והתשובה של האוניברסיטה הפתוחה היא גמישות: סטודנט שרוצה בכך יכול ללמוד מהמקום הביתי, הנח והמוכר לו. תשאלו הכיצד זה אפשרי? ובכן, זהו הקונספט הייחודי של לימודי הפתוחה. לומדים מהבית, מהמשרד או בכיתה - היכן שאתם בוחרים. מי שמעוניין בכך, יכול ללמוד ללא כל אינטראקציה עם סטודנטים אחרים, אלא רק בעזרת חומר לימודי – מקיף, מלא ואיכותי - שמגיע ישירות אליכם הביתה.

במידה ותמשיכו להקשות, כיצד ייתכן הדבר, יש תשובות מרגיעות במיוחד. כל סטודנט בוחר את המסלול הלימודי המוצא חן בעיניו ואת אופן הלימוד הנוח לו. אפשרות אחת היא כמובן לימוד עצמאי דרך ספרים וחומרי לימוד שהאוניברסיטה, כאמור, שולחת עד לבית הסטודנט, ובהמשך עושים מבחנים על החומר הנלמד. בדרך זו כל אחד בוחר מתי לפתוח את חומרי הלימוד ולשלבם בסדר יומו. מספיק שחוזרים בשעה חמש מהעבודה, נחים מעט, מסייעים בטיפול בילדים ובהשכבתם, ואז פשוט צוללים לתוך שיעור. ככה, מסלון הבית השקט, עם ארוחת ערב טובה או כוס קפה חם.

כל אחד יכול להחליט באיזה חלק של היממה הוא מכניס שעה-שעתיים של לימוד והאם הוא לומד כל השבוע או רק בימים מסוימים. גם עבור סטודנטים המתקשים ללמוד לחלוטין בעצמם מהספרים בבית ורוצים סיוע, יש פתרונות מצוינים כגון השתתפות וירטואלית בכיתה עם מרצה. כיצד הדבר פועל? ובכן, ישנן שעות בהן נמצא מרצה בכיתה והסטודנטים מצטרפים אליו דרך מסך המחשב מהיכן שהם נמצאים. בסיוע אוזניות הם גם יכולים לשאול שאלות ולקבל תשובות מידיות מהמרצה. כמו כן, קיימת אפשרות לפנות באי-מייל, שעות להנחיה טלפונית ופורומים שונים. סטודנטים שמעוניינים ללמוד בזמנם החופשי, ולא להיות מחויבים לשעה מסוימת, יכולים לצפות בשידורים חוזרים של ההרצאות מתי שזמנם ורצונם בידם. ערך הלימוד מהבית נמצא חשוב ומשמעותי, הוא מסייע לסטודנטים להימצא

הביתית בסביבה שלהם, לקחת הפסקה אם הילד התעורר באמצע הלילה, לנצל בוקר חופשי, לחסוך שעות רבות מחוץ לבית ובנסיעות, ובעיקר להיות בשליטה מלאה על כל הרצונות הפרטיים כאדם - בשילוב לימוד מקצועי ברמה הגבוהה ביותר ולרכוש מקצוע לעתיד.

ראוי לציין כי בעלי עסקים רבים מעריכים במיוחד סטודנטים שסיימו לימודי תואר באוניברסיטה הפתוחה ומבקשים דווקא אותם למשרות בעלות ערך.
לימודים תואר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד