כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מסקווירא לצה"ל: צפו באמא מחבקת את בנה

"שעיה שעיה" הגיבו החברים לחיבוק שהגיע במפתיע משום מקום • ישעיה הסקווערער לא חלם, שנציג ממשפחתו יופיע בכלל לטקס הציוני ברחבת הכותל המערבי • ל'בחדרי' הוא מספר: "דקות לפני ההשבעה פטפטתי עם החברים ופתאום אמא מתקרבת" • צפו

מסקווירא לצה"ל: צפו באמא מחבקת את בנה



אלו היו רגעים מפתיעים ומרגשים; אישה חרדית צועדת ברחבת הכותל היישר אל אמצע דבוקת חיילי צנחנים שעמדו לפני ההשבעה, הטקס נערך במהלך טירונות קשה ומפרכת שנמשכת כשמונה חודשים.

ישעיה גרינצוויג, בן ה-19 ממונסי היה המום לרגע - ואז ההתרגשות התפרצה באחת. חיבוק ארוך ומרגש של אמא לבנה - כשברקע קריאות העידוד של חבריו למחלקה: "שעיה, שעיה".

האמא ביילי גרינצוויג, לאחר ששבה למונסי, סיפרה ל'בחדרי חרדים' כי בשונה מילדיה האחרים, בנה ישעיהו לא למד במוסדות של חסידות סקווירא, וזאת למרות שהמשפחה הולכת על פי דרכו של האדמו"ר מסקווירא, אבל אין שייכות של המשפחה לחסידות עצמה".

בבעלות האבא שתי מסעדות בשריות מאד פופולריות במונסי, מסעדת "כשר קעסטל" ומסעדה נוספת K.C. שתי המסעדות נמצאות בשני הצדדים של מונסי.



ישעיהו התגייס לפני מספר חודשים לגדוד 101 בחטיבת הצנחנים. האירוע המרגש אירע ביום חמישי בשבוע שעבר, כשאמו הפתיעה אותו ונחתה הישר מארה"ב שעה קלה לפני האירוע.

"סיפרתי לאמא שלי שיש לי השבעה בכותל, והיא הגיבה באדישות" סיפר ישעיה בשיחה ל'בחדרי חרדים'. האם, פנתה למש"קית ת"ש והודיעה לה שהיא מתכוונת לבוא להשבעה ולהפתיע את בנה החייל.

"שלוש ארבע דקות לפני ההשבעה, תוך כדי שאני מפטפט עם החברים שלי, פתאום הבחנתי באמא שלי שמתקרבת אלי" סיפר בהתרגשות. "התרגשתי נורא, אני אחרי חודשיים של טירונות, התחבקנו".

גרינצוויג מתגורר עם הוריו באירמונט שבמונסי. בצעירותו למד בישיבת 'זכרון מאיר' המקומית ועלה לישראל על מנת להתגייס. אחיו, התחנכו במוסדות סקווירא. אמו, משמשת כבשלנית בבית ספר 'בנות דרך ישראל' במונסי ואביו עוסק בתחום המסעדות, כאמור.

הוא לא רואה סיפור גדול בהחלטתו להתגייס לצה"ל, על אף שהוא הראשון ממשפחתו לעשות זאת. לישעיה יש מספר חברים מהישיבה שאף הם התגייסו.

כשברקע קולות ההתנגדות לגיוס לצה"ל, אומר שעיה; "הייתי כמה פעמים באיזורים חרדים בירושלים, כשאני לבוש במדי צבא, אף פעם לא חשתי עוינות מצד התושבים".
גיוס לצהל השבעה בכותל ישעיה גרינצוויג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד