כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

סערת הקציצה: דחייה באישור תקנות המזון במוסדות החינוך

משרד המשפטים הפיץ היום את טיוטת התקנות למזון במוסדות החינוך, אולם הבהיר כי הם מתייחסים רק לקיוסקים ומכונות לממכר אוכל לתלמידים

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



סערת הקציצה: דחייה באישור תקנות המזון המחייבות הגשת אוכל בריא במוסדות החינוך.

משרד המשפטים הפיץ היום את טיוטת התקנות, אולם הוא הבהיר כי בשלב ראשון הן יתייחסו רק לקיוסקים ומכונות לממכר אוכל לתלמידים בבתי הספר ולא לאוכל המוגש בארוחות לתלמידים במוסדות החינוך.

כזכור, הסערה סביב אישור תקנות המזון למוסדות החינוך נחשפה ב'בחדרי חרדים', והיא פרצה לאחר שח"כ יעקב אשר הגיש רביזיה במהלך דיון בועדת החינוך. אשר טען כי בניגוד לבתי הספר הכללים - מוסדות החינוך החרדים - הישיבות הקטנות לא מקבלות תקציב ייעודי למזון והוא נלקח מהתקציב הכללי, ובשל כך מן הראוי קודם להביא מימון נוסף ורק לאחר מכן לחייב את המוסדות בתפריט חדש ויקר. כמו כן, אשר טען כי אישור התקנות עלול לסכן את עצמאות מוסדות החינוך החרדיים.

מי שבאופן מפתיע התנגד לאשר היה סגן שר הבריאות יעקב ליצמן שהתקנות קיבלו את אישור משרדו בעת ששימש בתפקיד שר. ליצמן טען ש"גם התלמידים החרדיים צריכים לאכול אוכל בריא", והתעלם מטענות אשר.

לבסוף, בעקבות התערבות אשר וסגן השר מאיר פרוש - משרד החינוך הסכים להחריג מהתקנות את הישיבות הקטנות והכדור עבר לאישור משרד המשפטים - שם הוא נעצר. כאמור היום פרסם המשרד נוסח תקנות המיועדות בשלב הזה רק למזון הנמכר במוסדות החינוך ולא לאוכל המוגש לתלמידים על ידי המוסד.

בדברי ההסבר נכתב כי "התקנת תקנות אלו נועדה בכדי לוודא כי יימכר לתלמידים מזון איכותי, ויימנע מהתלמידים מזון שאיננו בריא ועלול לפגוע בהם. מאחר שכך, החל משרד החינוך ראשית בהתקנת התקנות, אשר יפקחו על המוצרים הנמכרים במסדות החינוך במסגרת קיוסקים, מזנונים ומכונות לממכר מזון, ובשלב השני, יובאו תקנות אשר יפקחו על הארוחות המוגשות במוסדות החינוך על ידי חברות הסעדה וכיוצ"ב".
אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד