כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מי ביטל את הפגישה בין הראשל"צ לרבצ"ר?

על רקע דבריו של השר אביגדור ליברמן נגד הראשל"צ הגר"י יוסף והנחייתו שלא לאפשר לו לשאת דברים בפנים חיילי צה"ל, בוטלה פגישה שתוכננה להתקיים בין הראשל"צ להרב הצבאי הראשי הרב אייל קרים

הרב יצחק יוסף. צילום: יעקב נחומי, פלאש90
הרב יצחק יוסף. צילום: יעקב נחומי, פלאש90



מי ביטל את הפגישה?: על רקע דבריו של השר אביגדור ליברמן נגד הראשל"צ הגר"י יוסף והנחייתו שלא לאפשר לו לשאת דברים בפני חיילי צה"ל, פגישה שתוכננה להתקיים בין הראשל"צ להרב הצבאי הראשי הרב אייל קרים - בוטלה במפתיע.

מיד עם פרסום ביטול הפגישה - פורסם שהביטול בא על רקע הנחייתו של הרמטכ"ל.

ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיב לכך בזעם וכתב: "הנחיית הרמטכ"ל לרבצ"ר לבטל פגישה שנקבעה עם הראשון לציון חמורה ועל פניו היא מנוגדת לחוק".

סמוטריץ הוסיף כי: "על פי החוק, הרבצ"ר הוא חבר מועצת הרבנות הראשית שבראשה עומד הרב הראשי כך שהם אמורים להיפגש ולעבוד ביחד. פוליטיקה של שר הביטחון ופקודות של הרמטכ"ל לא יכולים לגבור על חוק. אני קורא לרמטכ"ל להתעשת".

אלא, שעם פרסום דבריו של סמוטריץ, נטען כי הפגישה בוטלה מצידו של הראשון לציון וזאת מפאת שינוי בלו"ז וצורך להשתתף בהלווית בן משפחתו. אולם גם אז טען סמוטריץ כי "לא נכון. אומר מידיעה. בוטל מצידו של הרבצ"ר בשל הוראת הרמטכ"ל. חמור מאוד".

אולם הערב, שר החינוך נפתלי בנט התייחס בגל"צ לסערה והבהיר כי "לביטול הפגישה בין הרב הראשי לרבצ"ר לא היה שום קשר לרמטכ"ל. ביררתי זאת בעצמי עם הרמטכ"ל ומציע לכולם לבדוק לפני שמדברים".

מנגד, שר הפנים אריה דרעי אמר הערב בקול חי כי "הראשל"צ הגר"י יוסף הוא המוסמך על הגיורים במדינת ישראל. אם הוא לא ייפגש עם הרב הראשי הצבאי - לא יהיו גיורים".
רבצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד