י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נתניהו נפגש עם פנס: "צריך לתקן את ההסכם עם אירן או לבטלו"

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס ביקר במעון ראש הממשלה בירושלים. שניהם התייחסו לאירן כאיום המרכזי. נתניהו: "אני מסכים לדעת טראמפ - אם אי אפשר לתקן את ההסכם עם אירן יש לבטל אותו". פנס: "מצרים וירדן מבינות את הסכנה"

צילום: ישראל סלמן, פלאש90
צילום: ישראל סלמן, פלאש90



סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס ורעייתו קארן ביקרו הערב (שני) במעון ראש הממשלה בירושלים לארוחת ערב רשמית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה.

נתניהו שדיבח את פנס ואמר: "אני רוצה להביע את הערכת ישראל לנשיא טראמפ ולך על ההכרה בירושלים בבירתנו וגם על הנאום יוצא הדופן שלך בכנסת זה היה ביטוי עוצמתי של הקשר בין המדינות ושל המחוייבות שלכם לישראל. אני שותף לאמונה שלך שהמשטר באיראן ייפול בסופו של דבר ושהעם איראני יקבל את ההנהגה שלה הוא ראוי".

עוד הוסיף: "האתגר העיקרי מגיע מאיראן וכמו הנשיא טראמפ, ישראל מאמינה שהסכם הגרעין הוא אסון. למשטר כזה אסור שיהיה נשק גרעיני. עדיין יש זמן לתפוס את ההזדמנות שהנשיא טראמפ מציג ולבטל את הפגמים בהסכם. עמדתנו ברורה: צריך לתקן אותו או לבטל אותו".

עוד הוסיף: "ישראל תמשיך לעבוד עם נציגי ממשל טראמפ כדי לקדם שלום עם כל שכניה, כולל הפלסטינים. ברגע שהפלסטינים יכירו בקשר בין אלפי השנים של העם היהודי לארצו ולעיר הזו נוכל להתקדם".

פנס הגיב: "העם האמריקני מעריך את מערכת היחסים שלנו עם ישראל. שוחחתי עם הנשיא טראמפ והוא ביקש להודות לך על המילים שלך בכנסת, על המחויבות שלך לקשר בין ארצות הברית וישראל".

הוא גם התייחס לאירן ואמר כי נפגש עם עבדאללה מלך ירדן ועם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ושניהם מזהים את איראן כאיום משותף. "אנחנו עומדים ביחד, בקרב מול הטרור של האסלאם הקיצוני ובתקווה לעתיד בהיר ומשותף. אעזוב את ישראל עם ביטחון שעם הנשיא טראמפ בבית הלבן, ועם המנהיגות החזקה שלך (נתניהו) פה בישראל, הימים הטובים עבור ארה"ב ובעלת בריתנו ישראל עוד לפנינו".
פנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד