כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בנט חוטף גם מבית: "מצב עגום. יחס מחפיר"

גם תלמודי התורה של הציונות הדתית מצטרפיןם למתקפה נגד שר החינוך על המשך אפליית המוסדות המוגדרים מוכש"ר - "אין שום הסבר המניח את הדעת לכך שבמדינת ישראל, ילד החפץ במוסד תורני יותר ישלם מחירים כבדים כל כך ויקבל יחס מחפיר כזה"

בנט בתלמוד תורה חרדי. צילום: דובי קורן
בנט בתלמוד תורה חרדי. צילום: דובי קורן



ביקורת מבית: לא רק מוסדות החינוך החרדיים, אלא גם תלמודי התורה הציוניים תוקפים את שר החינוך נפתלי בנט על המשך אפליית המוסדות המוגדרים כמוכרים שאינם רשמיים.

כאמור, הקיפוח הנמשך של תלמודי התורה הציוניים המהווים חלק ממוסדות המוכר שאינו רשמי הביא את הרב אליהו נוימן, מנהל תלמוד תורה הדר יוסף, מהישוב עלי, לפנות במחאה חריפה כלפי השר בנט, בשל מה שהוא מגדיר "המצב העגום הקורה במשרד החינוך שתחת פיקודך".

נוימן חובש הכיפה הסרוגה כותב לבנט כי "בצער רב, מתוך כאב גדול בשל נתוני התקצוב למוסדות המוכרים שאינם רשמיים, האמורים להיות 75% מתקציב כל תלמיד בישראל אך בפועל הם 30-40%".

כמו"כ, הוא מלין על כי אין שומעים את עמדת שר החינוך בסוגיה למרות ישיבות ועדת הכספים ופניות ח"כים בנושא. "קשה מאד המחשבה כי דווקא אצל כבודו, נציג מפלגת הבית היהודי, המדבר רבות על הכלה ושיווין הזדמנויות במישורים שונים וביחס לקהלים שונים בחברה הישראלית, כאשר זה מגיע לילד החרדי או הדתי לאומי הבוחר במוכש"ר הכל נשכח. התעלמות מוחלטת, ויותר מכך, שיפור התקצוב לנוצרים וכעת גם למוסלמים".

במכתבו הוא תוהה מדוע המשרד מקפח את ילדי תלמודי התורה: "אין שום הסבר המניח את הדעת לכך שבמדינת ישראל ראשית צמיחת גאולתנו, ילד החפץ במוסד תורני יותר ישלם מחירים כבדים כל כך ויקבל יחס מחפיר כזה".

לסיום, הרב נוימן קורא לשר החינוך לבקר ולהכיר "מוסדות שאינם סלקטיביים, אינם אליטיסטיים, (כפי שהינם מוצגים לעיתים) שכל חטאם הוא שהם רוצים חינוך קצת שונה, כמובן בנאמנות מלאה לתורה, לצבא ולמדינה".



בביקור אצל שר התורה לפני כמה חודשים. צילום: יעקב כהןצילום: בביקור אצל שר התורה לפני כמה חודשים. צילום: יעקב כהן
בביקור אצל שר התורה לפני כמה חודשים. צילום: יעקב כהן


יצוין כי בימים האחרונים יצא קול קורא שפירסם משרד החינוך לתקציב נוסף מיוחד לבתי הספר המוסלמים במוכש"ר, זאת לאחר תקציב נוסף מיוחד שניתן לבתי הספר הנוצריים וזאת כעשרות אלפי תלמידי המוכש"ר היהודי בהם עשרות אלפי תלמידים חרדיים וחרדל"ים מופלים לרעה.

כזכור, אמש פורסם ב'בחדרי חרדים', כי בפעילות סגן השר מאיר פרוש, השר בנט חתם על התקנות שמסדירות הפעלת מוסדות פטור ותקצובם.

אולם פרוש ביקש הבוקר להדגיש כי אחוז התקצוב של 55 למוסדות הפטור או 75 אחוז למוסדות מוכש"ר, עדיין חייב להתברר באותו צוות שהוסכם עליו בהסכם הקואליציוני שיידע שאותן אחוזים הם מתקציב של אחזקה מלאה של תלמיד בחינוך הממלכתי.



נפתלי בנט מוסדות חינוך חרדים מאיר פרוש מוסדות פטור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד