כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

ליברמן ממשיך להכות: להפסיק להשמיע שירים של ה"שיכור"

משהו עובר עליו או שזה צירוף מקרים. ליברמן ממשיך להוביל את סדר היום התקשורתי. והפעם הוא מתערב בתכני התחנה הצבאית ומבקש שלא להשמיע או להעלות לשידור משורר ישראלי

ליברמן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
ליברמן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



לאחר שהזמר והמשורר הישראלי יהונתן גפן השווה ברשת בין עאהד תממי, הנערה הפלסטינית שהכתה את קצין צה"ל לאנה פרנק וחנה סנש, שר הביטחון אביגדור ליברמן הנחה הבוקר (שלישי), שלא להשמיע את שיריו של גפן בתחנת הרדיו גלי צה"ל, אשר תחת משרד הביטחון.

ליברמן נימק הבוקר את החלטתו: "הנחתי הבוקר את מפקד גלי צה"ל להפסיק להשמיע או לראיין את יהונתן גפן בכל שידורי התחנה ואני קורא לכל כלי התקשורת בישראל לנהוג כך".

לדבריו של שר הביטחון: "מדינת ישראל לא תיתן במה לשיכור שמשווה בין ילדה שנספתה בשואה ולוחמת גיבורה שנלחמה במשטר הנאצי לעאהד תמימי הפרחחית שתקפה חייל. רדיפת הכותרות של גפן מחליאה ומקוממת. הבמה הראויה לדברי ההבל של גפן היא שידורי אל מנאר של החיזבאללה".

גם שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב התייחסה הבוקר לדבריו המקוממים של המשורר יהונתן גפן בחשבון האינסטגרם שלו ואמרה: "התייחסותו המקוממת של יהונתן גפן לאהאד תמימי כמקבילתם של חנה סנש, אנה פרנק ושל דוד המלך היא חלק מהזיותיו של גפן".

בפנייה ישירה לגפן הוסיפה השרה רגב: "יהונתן, תמימי אינה תמימה ואינה "הילדה הכי יפה בגן" אלא עבריינית תומכת טרור, היושבת כעת במעצר. מציעה לך לשוב לשיריך ולא להתעסק בדימויים של משורר מגוייס לשחרור פלסטין. ההשוואה מעוררת החלחלה בין גיבורות השואה של עמנו לבין תמימי הטרוריסטית בשבוע, בו העולם מציין את יום השואה הבינלאומי, היא חציית קו אדום של מי שמבקש לשכתב את דפי ההסטוריה בשם אמנות מגוייסת, שאף פעם לא זכתה לכבוד".

גם שר התקשורת איוב קרא לא נפקד מהביקורת וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הייתי מציע ליהונתן גפן לחזור ולספור כבשים, ולהפסיק לקשקש בקומוקום... התבטאויותיו של ה'משורר' הפכו מביכות ומופרכות יותר ויותר, ובעיקר מרגיזות ומקוממות. למי שצריך הסבר, זה פשוט : תמימי רחוקה כרחוק מזרח ממערב מחנה סנש או אנה פרנק - היא סתם צעירה משועממת ופורעת חוק, ומקומה בכלא!".

בתגובה אמרה הבוקר ח"כ תמר זנדברג, המועמדת לראשות 'מרצ' כי "השירים והמילים של יהונתן גפן הן חלק כל כך אופטימי, חינני ומהפכני בפסקול הישראלי, והן יישארו כך גם אחרי שסגירת המיקרופונים האלימה של הקומיסר ליברמן תהפוך לחלק נשכח בהיסטוריה".
אביגדור ליברמן גלצ יהונתן גפן תמר זנדברג מירי רגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד