כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

רבנים ספרדים על גיוס בנות: יהרג ואל יעבור

רבנים וראשי ישיבות מעולם התורה הספרדי חתמו על מכתב חריף כנגד סכנת "גזירת גיוס הבנות" אותה מוביל 'הפלג הירושלמי' בתקופה האחרונה • מאחורי המהלך עומד "איגוד בני התורה הספרדים" • הרבנים: "זו גזירת שמד והעברה על הדת"

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': עולם התורה הספרדי בראשות בכירי רבניו וראשי הישיבות, יוצאים הבוקר (שלישי) בקריאה למאבק נגד גיוס בנות, זאת לאחר ששורת רבנים ראשי ישיבות מהשורה הראשונה של עולם התורה הספרדי חתמו על "קול קורא" עם הקריאה לבנות ישראל כי "בזאת אנו מזהירים באזהרה חמורה לכל בנות ישראל, כי אין שום היתר לשום בת סמינר להופיע בשום אופן בלשכות הגיוס".

לאחר הסאגה הציבורית הגדולה בנוגע לאופן ההתייחסות לתקנות הפטור החדשות ל"בנות", שאמורות להחיל את החוק החדש משנת תשע"ב, המהלך בו נקטו הרבנים הספרדים מפתיע מאוד זאת לנוכח העובדה כי זו הפעם הראשונה בו עולם התורה הספרדי על בכירי רבניו מובילים מהלך ציבורי באופן עצמאי לגמרי, ויתירה מכך - אף ראשוני לגמרי ועוד קודם לקבלת ההכרעה בעולם התורה האשכנזי.

בשעות אלו, מתפרסמת ברחובות הערים קריאת הקול קורא תחת הכותרת שהכריזו עליה בשעתו גדולי ישראל בראשות מרן החזון איש כי גיוס בנות לצה"ל הינו ב"יהרג ואל יעבור".

מאחורי המהלך חסר התקדים הזה עומדים "איגוד בני התורה הספרדים" שהפך בשנים האחרונות למוקד סיוע ארצי בכל סוגיות הצבא, ונהנה מתמיכתם הבלתי מסוייגת של ראשי הישיבות ורבני עולם התורה הספרדי.

הרבנים כותבים במכתבם כי "זלעפה אחזתנו וירעד לבבנו, בהגיע השמועה הקשה כי דרך אויב בשער בת ציון לשלוח יד בבנות ישראל הכשרות, לפרוץ יסודו של עולם, להתגייס לצבא ושירות לאומי".

"ועתה הוסיפו להרים ידם לטמא גם בנות ישראל הכשרות להתנכל עליהם בכל מיני דרכים, לחייבם להופיע בעצמם בלשכות הגיוס, ומערימים קשיים על בנות רבות לבל יקבלו הפטור כאשר היה נהוג כל השנים. וכבר גלוי וידוע בכל בית ישראל מה שפסקו כל גדולי הדור העבר, והכריעו לדורות כי כל גיוס הן לצבא והן לשירות לאומי ואפילו בהתנדבות הרי הוא בכלל יהרג ואל יעבור, ודבריהם קיימים לעולמי עולמים".

"ואנו מודיעים כי לא נוכל לראות כבלע את הקודש, ומחויבים אנו לעת כזאת לעמוד על נפשנו ולהרעיש תבל ומלואה במחאה אדירה שכמוה לא נהייתה. ובזאת אנו מזהירים באזהרה חמורה לכל בנות ישראל, כי אין שום היתר לשום בת סמינר להופיע בשום אופן בלשכות הגיוס, רק תשלחנה את התצהיר הנדרש בדואר או ע"י שליח כאשר היה כל השנים, ובפרט שכל מטרתם בזה להחטיא ולטמא את בנות ישראל הכשרות".

בנוסף כותבים "מנהלי המוסדות לבנות, וההורים, בכל אתר ואתר, יעמדו על המשמר בכל תוקף שלא לאפשר שום התנכלות לשום בת ישראל, ובשום אופן לא ישלחו שום תלמידה ללשכת הגיוס. וכל בת שנתקלת בהתנכלות הצבא, תפנה מיד ל"איגוד בני התורה הספרדים" לקבל סיוע משפטי ע"י עו"ד מטעמם".

לסיום נכתב: "ואנו שבים ומודיעים כי נקהל ונעמוד על נפשנו, להגן על כל נפש מישראל, הן בחורי ישראל והן בנות ישראל, באשר אנו רואים בזה גזירת שמד והעברה על דת אשר אנו מצווים עליה יהרג ואל יעבור".

על המכתב חתומים: הגאון רבי משה צדקה ר"י פורת יוסף, הגאון רבי יהודה כהן ר"י יקירי ירושלים, הגאון רבי יצחק ברכה ר"י עטרת יצחק, הגאון רבי ציון בוארון חבר ביה"ד הגדול, הגאון רבי אליהו טופיק ר"י באר יהודה, הגאון רבי בן ציון מוצפי ר"י בני ציון, הגאון רבי שלמה בן שמעון רב וראב"ד רמת דוד, הגאון רבי ראובן אלבז ר"י אור החיים, הגאון רבי יעקב תופיק רק ואב"ד העיר בית"ר, הגאון רבי שלמה מחפוד אב"ד בד"ץ יורה דעה, הגאון המקובל רבי דוד בצרי ר"י ישיבת השלום, הגאון רבי בניהו שמואלי ר"י נהר שלום, הגאון רבי בצלאל טולידנו ר"י זוהר התורה, הגאון רבי שלמה זעפרני אב"ד בד"ץ כתר תורה, הגאון רבי אמנון סבאג ר"י תפארת משה, הגאון רבי אברהם טופיק מחכמי ורבני ישיבת פורת יוסף, הגאון רבי דוד פנירי רב העיר עמנואל, הגאון רבי אהרון ירחי רב שכונת מקור ברוך, הגאון רבי יעקב שכנזי רב שכונת בית ישראל, הגאון רבי יעקב זכריה ר"י לב אליהו, הגאון רבי מכלוף פחימה רב ק"ק יוצאי צפון אפריקה, הגאון רבי יורם מימון ר"י תורת משה, הגאון רבי יחזקאל סיטון ר"י משכן חיים, הגאון רבי יהודה הראל מרבני ישיבת קול יעקב, הגאון רבי יעקב חי עדס ר"י מעלות יוסף, הגאון רבי יעקב ישראל לוגסי ראש כולל כתר שלמה ומגיד מישרים, הגאון רבי נריה חובארה רב תפארת תימן ב"ש, הגאון רבי מאיר בן שושן מראשי ישיבת שערי תבונה, הגאון רבי מנשה שוע מחשובי מורי ההוראה בירושלים, הגאון רבי יעקב שילוני מחשובי מורי ההוראה בירושלים, הגאון רבי מרדכי פרחים מחשובי מורי ההוראה בירושלים.

המכתב. סריקה: ברחדרי חרדים



גיוס בנות הרבנים הספרדים מכתב יהרג ואל יעבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד