י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

קרבות חיפה • המדרחוב הוליד מאבק חדש

המאבק של 'דגל' מול ראש עיריית חיפה, חוזר שוב לכותרות - והנושא הפעם: הגברת הפעילות העסקית ביום המנוחה "פגיעה בוטה בשבת והפיכתה של השבת ליום של חול" כתב חבר המועצה ליהב

יהב. צילום: אהרן ברוך ליבוביץ
יהב. צילום: אהרן ברוך ליבוביץ צילום: אהרן ברוך ליבוביץ



הבחירות לרשויות המקומיות מתקרבות והקרב של 'דגל התורה' נגד ראש עיריית חיפה יונה יהב - מתעצם. הבוקר פרסם 'יתד נאמן' כי "הידרדרות נוספת בחומות השבת בעיר חיפה", על פי הפרסום, לפי תכנית העירייה, רחוב בן גוריון המרכזי בעיר ייהפך למדרחוב בשבתות, מתוך מטרה להגביר את הפעילות העסקית ברחוב, בעיצומה של השבת.

בעקבות תכניתה של העירייה, פנה חבר מועצת העירייה ואוייבו המר של יהב, מיכי אלפר, במכתב חריף לראש העירייה, ובו הוא מתריע מפני הפרת הסטטוס-קוו: "בימים אלו מפרסמת עיריית חיפה על כוונתה לסגור בסופי שבוע את שדרות בן גוריון לתנועת כלי רכב והפיכתו למדרחוב וזאת על מנת להגביר את הפעילות העסקית ברחוב. לשם כך אף מתכננת העירייה התקנת מחסומים קבועים שיופעלו בשבתות. חילול שבת ככל וישנו כיום במרחב הציבורי ע"י בעלי העסקים בעיר הינו למגינת לב כל אדם בישראל שרגש יהודי מפעם בקרבו".

אלפר ממשיך במכתבו: "ההחלטה להפיכת הרחוב למדרחוב מהווה קריאה של העירייה בראשותך להגברת חילולי השבת במרחב הציבורי ומהווה פגיעה בוטה בשבת והפיכתה של השבת ליום של חול חלילה. זאת ועוד פעילות זו תייצר השלכות רוחב על אזורים נוספים בעיר. ענין שמירת השבת במרחב הציבורי אינה ענין לאדם שומר מצוות בדווקא, זאת הבינו והכריזו גם מנהיגי והוגי הציבור החילוני בא"י".

עוד כותב אלפר במכתבו ליהב, כי "בראיונות שהענקת לכלי התקשורת לאחרונה הפלגת ב'חשיבות שמירת השבת, הסטטוס קוו ושמירה על מרקם החיים המשותפים', נאה דורש נאה מקיים. אני מביא בפניך את זעקת השבת הנרמסת בחוצות וקורא לך, אנא המנע מהחלטה זו הפוגעת במשוש חיינו, שבת קודש, המהווה שורש האמונה ואות בין ישראל לבורא עולם".

בתגובה, הבוקר נמסר ל'בחדרי חרדים' מלשכתו של ראש העיר יהב כי "אנו שמחים שאחרי 9 שנים של חברות במועצת העיר 9 שנים נעדרי הישגים לציבור, גילה מר אלפר את השבת בעיר חיפה. וזאת רק לאחר שסורב על ידי ראש העיר להתמנות כסגן ראש עיר בשכר".

עוד נמסר כי "לו היה מר אלפר באמת מתעניין בשבת ובשמירתה היה דואג לכל הפחות להצביע במועצת העיר נגד הפעלת מזנונים בשבת בעיר ולא היה בוחר לצאת מחוץ לאולם המליאה בשעת ההצבעה".

לטענת לשכת ראש העיר: "מדובר בהמשך סדרת ה"פייק ניוז" שמוכר אלפר לעיתונות החרדית כדי לספר בדיות לציבור החרדי. בניסיון להצדיק את שקריו ולהציג את ראש העיר כ"שונא חרדים". כמובן שלאחר שאף עיתון רציני לא הסכים לפרסם את הגיגיו ומכתביו של אלפר. רק "יתד נאמן" עיתון הבית שרק רואה את השם של עירית חיפה על נייר ומיד בונה את כל הנאצות והשקרים מסביב הסכים לפרסם ידיעה שלא מתחילה מתחילתה ועד סופה. כמובן ללא כל בקשת תגובה מהעיריה".

"לגופם של דברים, הידיעה מבוססת על פרסום בעיתון "כל בו חיפה" מהשבועות האחרונים, הבקשה להפוך את שדרות בן גוריון למדרחוב בשבתות הגיעה מסוחרים בשדרה, מדובר ברחוב שרוב תושביו אינם יהודים ואינם מחויבים בשמירת השבת. רוב העסקים ברחוב בבעלות של גויים ופתוחים בשבת מזה עשרות שנים. ובכל מקרה ההצעה לא נידונה כלל בעירית חיפה".

"כל זה לא יפריע לעיתון "יתד נאמן" לפרסם בכותרת גדולה ביום שלישי הבא כי בעקבות פניתו של מר אלפר הוסר האיום להרחבת חילול השבת בעיר חיפה. כפי שהוא נוהג בכל השנים בהם אין לו הישגים".

"בניגוד לאלפר ראש העיר חיפה לא נמנע בהצבעות שמשמרות את ה"סטטוס קוו" ואף מבטל מכרזים לאחר שנודע לו על קיומם. אין צורך במכתבי אלפר וכתבות בעיתון הבית שלו בשביל לשמור על קדושת השבת", נכתב לסיום בתגובת לשכת יהב.





מדרחוב חילול שבת יונה יהב דגל התורה מיכי אלפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד