י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הגר"מ מאזוז על 'פרשת המן': "לא צריך 'באבות'. תתפללו בעצמכם"

ראש ישיבת כיסא רחמים התייחס לושא הסגולות ואמר: "יש אנשים שמנצלים את הטבע של בני אדם: "אם אתה רוצה להיות מיליונר, תתן כך וכך" • הרב מאזוז הוסיף: "יש לך כתובת יחידה: הקב"ה! לכל אחד ואחד! לא רק לאדמו"ר, לא רק ל'באבא', לא רק לגאון, לא רק לחכם"

הגר"מ מאזוז. צילום: עזרא טרבלסי
הגר"מ מאזוז. צילום: עזרא טרבלסי צילום: עזרא טרבלסי



במהלך שיעורו היום התייחס הגאון רבי מאיר מאזוז לפרשת המן הנאמרת ביום שלישי לפרשת בשלח כסגולה לפרנסה. "היום הזה יש סגולה מיוחדת לקרוא פרשת המן", אמר הרב מאזוז. ככה כתוב ב'שולחן ערוך' סי' א': טוב לומר פרשת המן. ועל כך כתב המשנה ברורה: כתוב בירושלמי כל האומר פרשת המן מובטח לו שלא יתמעטו מזונותיו, אמרו 'יתמעטו' לא אמרו שיתעשר. למה? כי העיקר שלא יחסר לאדם מזונותיו, זה העיקר, הוא לא צריך להתעשר".

הרב מאזוז הוסיף "לא צריך לקרוא את זה שנים מקרא ואחד תרגום. ולא צריך כל האריכות. לקחת חומש ולקרוא מפסוק: "הנני ממטיר לכם לחם מן השמים" עד "והעומר עשירית האיפה הוא",ואחר כך לקחת קופה, כל קופה שהיא, ולתת כנדבת ידו. כל אחד ישים בקופה כמה שירצה. יתן ל'קופת העיר' או לכל קופה שהיא".

ואחרי שקראת את 'פרשת המן' תאמר: "יהי רצון מלפניך רבון העולמים, שתתן לי פרנסה טובה לכל השנה ולכל החיים". זה הכל.

כאן התייחס הרב ואמר "אנשים מחפשים סגולות. אפשר לעשות סגולות, אבל במדה. כי יש אנשים שמנצלים את הטבע של בני אדם: "אם אתה רוצה להיות מיליונר, תתן כך וכך.. יש לך כתובת יחידה: הקב"ה! "קרוב ה' לכל קוראיו לכל אשר יקראוהו באמת" - לכל אחד ואחד! לא רק לאדמו"ר, לא רק ל'באבא', לא רק לגאון, לא רק לחכם, אם אתה רוצה שיתנו לך ברכה, זה כן, יש בזה עניין. אבל אל תאמר להם "תתפללו בשבילי".
פרשת המן סגולה באבות פרנסה הרב מאיר מאזוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד