י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

צפו בשיירה: סגן הנשיא סיים את ביקורו

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס סיים ביקור היסטורי בן יומיים בישראל, במסגרתו נשא נאום בכנסת וביקר בכותל • במקביל לסיום הביקור, פורסם בשם בכיר בוושינגטון כי הבית הלבן והפלסטינים בנתק מאז הכרזת הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל

צפו בשיירה: סגן הנשיא סיים את ביקורו
משטרת ישראל



סגן נשיא ארצות הברית סיים ביקור רב רושם בישראל: פנס המריא לפני זמן קצר מנתב"ג, זאת אחר שלצורך נסיעתו מירושלים נחסמו לתנועה כבישים, בהם כביש מס' 1 ירושלים - תל אביב. מוקדם יותר היום ביקר פנס בכותל המערבי לצד רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ.

צפו: השיירה של סגן הנשיא עוזבת את ירושלים

במקביל לסיום הביקור, בבית הלבן אומרים כי תוכנית השלום של טראמפ נמצאת בהקפאה. סוכנויות הידיעות פירסמו בשם בכיר בבית הלבן ידיעה כי הבית הלבן והפלסטינים בנתק מאז הכרת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל. הבכיר הוסיף כי הוא מקווה שתוכנית השלום של הממשל תוצג השנה, לדבריו אין תחליף למעורבות אמריקנית בתהליך. הוא הוסיף את התנאי החשוב להתקדמות בתוכנית השלום - בהסכמת שני הצדדים, כלומר ישראל והפלסטינים.

ב'הארץ' דווח כי הרשות הפלסטינית החרימה את ביקורו של סגן נשיא ארה"ב מייק פנס במחאה על הצהרת טראמפ. "אנחנו רוצים שהפלסטינים ידעו כי דלתנו פתוחה. אנחנו מבינים שהם לא מרוצים מההחלטה, אבל הנשיא רצה ממני להעביר את רצוננו ושאיפתנו להיות חלק מתהליך השלום ולהמשיכו קדימה", אמר פנס במהלך הביקור.

סגן הנשיא עוזב את ישראל. צילום: זיו סוקולוב, שגרירות ארה"ב בישראל

לפני הפגישה הבוקר (שלישי) עם נשיא המדינה ראובן ריבלין שקדמה לביקור בכותל, אמר פנס כי הכרזת טראמפ היא "הסימן הברור ביותר למחויבות של ארה"ב לישראל", והביע תקווה כי החלטה זו תקדם את תהליך השלום. "הבית הלבן עובד עם שותפינו באזור לראות אם אפשר לבנות מסגרת לתהליך שלום, אך זה תלוי באם הפלסטינים ישובו לדיונים", אמר.

בנאום שנשא אתמול במליאת הכנסת אמר פנס ששגרירות ארה"ב בישראל תועבר מתל אביב לירושלים עד סוף השנה הבאה. סגן הנשיא אמר כי "אם שני הצדדים ירצו בכך, ארה"ב תתמוך בפתרון שתי המדינות".

צילום: דוברות משטרת ישראל

















סגן הנשיא מייק פנס שיירה ירושלים פקקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד