כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

במכללת מבח"ר: פרוייקטים חדשים וייחודיים במסלול ריפוי בעיסוק

יום הצגת פרוייקטים של סטודנטיות מסלול ריפוי בעיסוק התקיים במכללת מבח"ר בשבוע שעבר • תלמידות שיסיימו את הלימודים יקבלו תואר ראשון מטעם אוניברסיטה חיפה

צילום: יח"צ מבחר
צילום: יח"צ מבחר



סטודנטיות שנה ד', מחזור העשירי במסלול ריפוי בעיסוק במכללת מבחר הציגו ביום מיוחד את הפרוייקטים עליהם עמלו במהלך סמסטר שלם.

הפרוייקטים עוסקים בכל תחומי הפעילות של מרפאות בעיסוק: התפתחות הילד והתערבות לבעלי מוגבלויות פיזיות ונפשיות. סטודנטיות במסלול ריפוי בעיסוק משלבות לימודים אקדמיים תיאורטיים עם הכשרה מעשית במהלך 3 וחצי שנות לימודים לתואר הראשון. בהכשרה מעשית (סטאז') בכל תקופת הסמסטר האחרון של הלימודים נדרשו להכין פרוייקט שמטרתו להרחיב את השירות של ריפוי בעיסוק בקליניקה על ידי שלוב טכנולוגיות חדשות בטיפול, העלאת מודעות בקרב מטופלים ואנשי צוות למגוון השירותים במקצוע או הרחבת ההדרכה לקבוצות שאינן מקבלים שירותי ריפוי בעיסוק.

במהלך היום ברך את התלמידות הרב מאיר יעקבוביץ', מנכ"ל מכללת מבחר על השקעתן הרבה לאורך שנות הלימודים עד לשלב הצגת הפרוייקטים . כמו כן ברכה את הסטודנטיות גם גב' בתאל זמורה, מנכ"לית העמותה הישראלית לריפוי בעיסוק.

פרוייקט מיוחד וחדשני שהציגה אחת הסטודנטיות זכה לתשומת לב מיוחדת - התלמידה פתחה תכנית הטמעת הרגלי אכילה נכונים בקרב ילדים עם מוגבלות על רצף האוטיזם – בשיטת video modeling - סרטונים קצרים על הרגלי אכילה נכונה בקרב ילדים, תוך צפיה ולימוד במהלך ארוחת הצהריים. הסרטונים מלווים בערכת הדרכה הכוללת – דפי הסבר, מפגשי תרגול ויישום – הן לילדים והן לצוות. הפרוייקט בא לידי יישום – באחד מבתי הספר המיוחדים – במרכז הארץ.

עוד הוצג - פרוייקט 'הנגשה' ייחודי. מדובר במערך נגישות והתמצאות ב 'שיקומון' המופעל ע"י יד שרה בירושלים, עד היום היתה בעיית התמצאות במרחב ובזמן בקרב המשתקמים – הן במציאת החדרים המתאימים והן ביישום מערכת השעות של המפגשים. מפתחת הפרוייקט – פיתחה מערך גאוני המנגיש ומסביר למשתקם – את תכנית השיקום שלו בצורה בהירה ונעימה – על ידי שימוש בצבעים, מסלולים, שעונים דיגיטאליים ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים הכולל שימוש בתוכנת מחשב המשקללת נתונים – והנגשתם בצורה ברורה במסכים חזותיים ושילוט- והכל בתיאום מלא עם צוות העמותה, מעצבת הפנים והמטופלים עצמם.

הפרויקט הנ"ל זכה לגיבוי מלא של הנהלת עמותת יד שרה בירושלים ואף קם וצובר תאוצה בימים אלו – למרות שמפתחת הפרויקט כבר סיימה את ההכשרה המעשית שלה במקום.

גב' שלי מרכוס, המתאמת האקדמית של המסלול לריפוי בעיסוק מטעם אוני' חיפה במכללת מבח"ר, אומרת כי "השנה הוצגו 25 פרוייקטים שונים. השילוב בין הרמה האקדמית הגבוהה, היצירתיות היזמות של הפרויקטים מעיד על ההתפתחות המקצועית של הסטודנטיות. הפרוייקטים עסקו במגוון רחב מאד של תחומים ואני מברכת את הסטודנטיות על העבודה המשמעותית אותה הן ביצעו. אני מאמינה שהפרוייקטים יוטמעו במסגרות בו הם בוצעו ויביאו תועלת אמיתית לאנשי הצוות והמטופלים."

צילום: יח"צ מבחר





ניתן למלא פרטים בטופס הבא ונציג יחזור אליכם עם כל הפרטים, או להתקשר לטלפון 072-3713474
מבחר ריפוי בעיסוק אוניברסיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד