י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בנט מצהיר: בעד תחבורה ציבורית בשבת באופן נקודתי

השר בנט נשאל על עמדתו בנוגע לסוגיית השבת במדינה ובנט השיב: "לדעתי האיזון הראוי: בידור ותרבות--כן. מסחר--לא. תחבורה ציבורית--בצורה נקודתית על פי צורך, לפי אופי המקום. קוראים לזה שכל ישר. זה היה חוסך את כל המאבקים המיותרים"

צילום: דובי קורן
צילום: דובי קורן



את מאבקי השבת בישראל - מובילים המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, בעוד שהמפלגה הדתית - הבית היהודי, ממשיכה לשמור על שתיקה ולתת לחרדים "לעשות את העבודה". היום, יו"ר המפלגה שר החינוך נפתלי בנט נשאל על כך והוא השיב.

הנושא עלה בדף הפייסבוק של בנט, לאחר שהוא הכריז כי הוא נאלץ לשמש תורן במליאה ובשל כך הוא פנוי לשוחח עם גולשים. אחד הגולשים הפנה אליו כאמור את השאלה: מדוע קולה של הבית היהודי לא נשמע בסוגיות השבת.

בנט השיב: "הנה עמדתי: השבת היא נכס אדיר של העם היהודי. המצאנו את זה. המצאנו את רעיון החירות פעם בשבוע. החירות ממלאכה. נתנו את זה במתנה לכל העולם".

"לכן", הוא המשיך, "ראוי שצביון השבת בישראל יהיה מיוחד. שלא יהיה סתם יום של חול או יום של מסחר. מאידך, מרבית העם אינו דתי, ולא ראוי לכפות עליו את ההלכה. לכן צריך איזון".

ומהו האיזון לדבריו של השר בנט? "לדעתי האיזון הראוי: בידור ותרבות--כן. מסחר--לא. תחבורה ציבורית--בצורה נקודתית על פי צורך, לפי אופי המקום. קוראים לזה שכל ישר. זה היה חוסך את כל המאבקים המיותרים".

בהמשך השיב בנט על שאלות נוספות והתייחס לממשלה בראשות בנימין נתניהו: "בסה"כ הממשלה הנוכחית טובה, אך בהחלט לאחר עידן נתניהו בכוונתי להיות ראש הממשלה של ישראל".

כמו"כ אמר כי בכוונתו להרחיב את שורת מפלגתו: "במקביל להרחיב את התנועה גם לחילונים, מסורתיים וגם חרדים. כלומר, להיות אוהל מאוד גדול שמכיל הרבה גוונים".
נפתלי בנט מאבק השבת תחבורה ציבורית הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד