ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

פרסום ראשון: הליך הבחירות בבית שמש נפתח מחדש: 7000 שקל לעותר

זוכרים את סערת הענק סביב הבחירות לרבנות בבית שמש בקיץ האחרון? אולי הספקתם לשכוח אך ההליכים נמשכו • חצי שנה אחרי, בית משפט העליון קיבל את עמדת הוועדה - להתחיל הכל מחדש: מועמדים ונציגי גוף בוחר חדשים וגם 7000 שקל לעותר

התמונה מתוך אתר המועצה הדתית בבית שמש
התמונה מתוך אתר המועצה הדתית בבית שמש



המרוץ לרבנות בית שמש - שהביא לסערה גדולה שבשיאה הגיעה עד לשר דרעי ולנשיא מועצת החכמים - נפתח מחדש. יורכב גוף בוחר חדש ומועמדים הרואים עצמם ראויים, יכולים להצטרף למירוץ ולהתמודד גם הם על תפקיד רב העיר, בבחירות שמועדן עדיין לא נקבע.

הרכב של שלושה שופטי בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, חייב השבוע את עיריית בית שמש ואת השר לשירותי דת בהוצאות משפט, בעתירה שהוגשה למתן צו על תנאי לדחיית הבחירות לרבנות העיר בית שמש.

זה קורה חצי שנה לאחר שבית משפט העליון נתן צו ארעי ועצר את הליך הבחירות לרבנות העיר בית שמש, שבוע לפני מועדן. הרכב השופטים חנן מלצר יצחק עמית ונעם סולברג הכריעו, אחר שקיבלו ההודעה לפני שבועיים כי הוחלט לקיים הליך חדש לבחירת המועמדים לרב העיר, כי העתירה במתכונתה הנוכחית מוצתה, ומחקו אותה, תוך שמירת טענות הצדדים.

למעשה, מדובר בהחלטה של ועדת הבחירות המקומית שהתקבלה פה אחד לפני מספר שבועות, זאת אחר הסתבכות הליך הבחירות, בהגשת עתירות ועררים ואף חקירות משטרה. ההחלטה כאמור - להתחיל את התהליך מחדש, בו בין היתר ימונו מחדש נציגי בתי הכנסת לגוף הבוחר - פותחת את הקלפים מחדש.

בתשובה מטעם פרקליטות המדינה בנוגע לעתירה שהוגשה בעניין לבג"צ, נאמר: "כל ההליך יחל מחדש לרבות הליך הגוף הבוחר ולרבות הצגת מועמדים חדשים".

וועדת הבחירות המפקחת על הליך הבחירות בבית שמש שהתכנסה והגיעה להחלטה עומדת בראשות שופט או דיין, רב עיר מטעם מועצת הרבנות, נציג השר לשירותי דת, ושני נציגי עיריית בית שמש.



בפסק הדין החליטו השופטים להשית את הוצאות המשפט על השר לשירותי דת, ועדת הבחירות לבחירת רב עיר בית שמש ועיריית בית שמש. כל אחד מהם ישאו בהוצאות העותר ציון סולטן, באמצעות פרקליטו עו"ד אלי בוטבול, בסך 3,500 ש"ח, סה"כ 7,000 ש"ח

לפני כחצי שנה העותרים לבג"צ טענו בין היתר כי חברי הגוף הבוחר מונו בהליך לא תקין. כמו כן נשמעו טענות על כך שחלק מהמועמדים אינם עומדים בתנאי הסף. העותרים דרשו לבטל את מועמדותם של שניים מהמתמודדים, על רקע אי התאמתם בעקבות אי כשירות.

מגיש העתירה עו"ד אלי בוטבול אמר ל'בחדרי חרדים' בעקבות פסיקת בג"צ "אנחנו שמחים שבית המשפט העליון קיבל את עמדתנו. אנו תקווה כי בגצ זה ילמד את עיריית בית שמש לנהוג באמות מידה מקובלות וחוקיות בהליכים הבאים". עוד הוסיף, "אנו תקווה שההליך הבא לבחירת רב העיר בית שמש יהיה הליך נקי ונטול שיקולים זרים והרב שיבחר יהיה הרב הראוי ביותר וירא שמיים כפי שזכאים לו תושבי בית שמש".
בחירות רבנות בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד