י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הפייק של נשות הכותל על חשבון ביקור פנס

נשות הכותל שוב מנסות לעורר פרובוקציה בעקבות הפרדתם של עיתונאים ועיתונאיות במהלך ביקור סגן הנשיא פנס בכותל • מנגד פרסמה הקרן למורשת הכותל הודעה ובה נכתב כי בכל אירוע, גם ביקורו של הנשיא התקיים בהפרדה מלאה

סגן הנשיא בכותל. צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90
סגן הנשיא בכותל. צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90



עיתונאים ועיתונאיות מרחבי הארץ והעולם ניסו לעורר היום קול מחאה וזעקה, בעקבות הפרדת נשים וגברים ע"י הקרן למורשת הכותל במתחם התקשורת בכותל, בעת ביקור סגן הנשיא האמריקאי מייק פנס ברחבה.

גם יו"ר ארגון נשות הכותל, ענת הופמן, ניצלה את השיח וגררה אותו למאבק שמתקיים בימים אלו בדיוני בג"ץ. "אם לאפליית נשים בישראל היה מרכז כובד, אז המרכז הזה נמצא בכותל. היום הדירו שם עיתונאיות בכירות מהארץ ומהעולם, שנאלצו לחוות מה קורה לאשה שמאתגרת את המונופול החרדי בכותל, גם אם היא רק מחויבת למלא את תפקידה העיתונאי", אמרה.

אולם, הקרן למורשת הכותל עצרה את הניסיון לעורר סערה, ופרסמה תגובה מנומקת ומפורטת, "בהמשך לפרסומים בתקשורת מהקרן למורשת הכותל נמסר באופן שאינו משתמע לשני פנים", נכתב בראשית התגובה.

"סדרי הסיקור בביקור סגן הנשיא היום, תאמו לסדרי הסיקור בביקור הנשיא טראמפ ולא היה כל שינוי בעניין", נכתב, "הצילומים נערכו ברחבה התחתונה שהיא מקום תפילה ובית כנסת ויש בה הפרדה בין גברים לנשים בכל יום ובכל סוג אירוע, אין בכך כל חדש ומעולם לא היה על כך עוררין".

בנוסף נכתב בתגובה כי "גם המחלוקת הציבורית הנידונה בבית המשפט העליון בעניין ההפרדה אינה על רחבת התפילה שבה ביקר סגן נשיא ארה"ב".

"אנחנו מוחים על הנסיון להכניס את המחלוקת הזו לביקורו של סגן הנשיא. לא התאפשר היום וגם לא בעבר או בעתיד עירוב של גברים ונשים ברחבת התפילה", נכתב לסיום.
כותל הדרת נשים ביקור סגן הנשיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד