כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

המונים מתושבי אלעד ליוו למנוחות את האברך הצעיר: "לא רצית להיות ראש ישיבה"

לילה קודר בעיר החרדית; המונים מתושבי אלעד מכל העדות והחוגים הגיעו אחר חצות ליל, ללוות בדרכו האחרונה את האברך שנפטר פתאומית בדמי ימיו • רבני העיר, אביו ואחיו ספדו לו מרורים • עין לא נותרה יבשה באמירת הקדיש של היתום בן ה-6

המונים מתושבי אלעד ליוו למנוחות את האברך הצעיר: "לא רצית להיות ראש ישיבה"



תחת גשם שוטף ליוו הלילה (רביעי) מאות מתושבי אלעד, את האברך הצעיר הרב הגאון רבי דוד מויאל זצ"ל שנפטר בפתע פתאום בגיל 36, כשהוא מותיר אחריו שלושה ילדים יתומים.

במסע הלוויה שיצא בשעה 01:00 בלילה מביתו ברחוב בן זכאי בעיר, פתח את שורת ההספדים; הגאון רבי ישעיהו פרנקל ראש כולל 'מדרש אליהו' - שם למד האברך, שקונן על הטרגדיה הקשה ואמר "זה מחייב את כולנו, די למחלקות די לשנאת חינם, צריך לחזור בתשובה".

לאחר מכן הספידו המרא דאתרא הגאון רבי שלמה זלמן גרוסמן, שציין ש"זו אבידה גדולה לעיר שר' דוד היה כל כולו תורה, כולנו צריכים לבכות על האבידה הקשה".

לאחר מכן נשא דברים, חמיו הגאון רבי משה אלקובי, שסיפר כשבחר חתן לבתו הגיע לראש הישיבה הרב אקרמן שהציע לי את החתן הכי טוב "דוד מויאל" הוא היה כל כולו תורה.

לאחר מכן נשא דברים אביו רבי יוסף מויאל, שציין שנולד בחג השבועות "נולדת בתורה, היית לומד בלילות עם דליי מים בכדי לא להירדם, כמה החזרת רבים בתשובה וקירבת אותם, האב סיפר שבשבת האחרונה הזמנתי אותו לבוא אלינו, והוא אמר זה ביטול תורה יש לי עוד כמה שעות ללמוד זה גורם לי לביטול תורה, כששמעתי שעושים החייאה הלכתי לקברו של מורי ורבי הרב יהודה צדקה להתפלל ולא הספקתי להגיע לקברו וכבר קבלתי את ההודעה ש"ברוך דיין האמת". לא הספקתי להתפלל עליך".

"לא רצית להיות ראש ישיבה, אמרת לי אני רוצה ללמוד לא להיות ראש ישיבה שאוסף כסף".



הגאון רבי טוביה בלוי רב שכונת 'דגל התורה' - בה התגורר המנוח ביכה את לכתו.

אחיו סיים את מסכת הספדים ובכה "הטלפון האחרון שלך, היה איתי. דיברת איתי 10 דקות ואמרת לי הכול בסדר. אני לא מאמין, אמרת לי שאתה מרגיש טוב. לא היה אכפת לו על עצמו כלום, רק המשפחה. הוא הקדיש את עצמו לציבור. דוד תמחל לנו על הכול מתוך הכרת הטוב".

לאחר מסע הלוויה אמר הילד בן השש קדיש שלא הותיר עין יבשה.

במהלך מסע הלוויה נרשמו מספר התעלפויות שטופלו על ידי מתנדבי 'איחוד הצלה'.

בשעת לילה נטמן המנוח בבית העלמין ירקונים.

צילומים: איציק מן



















רבי דוד מויאל אלעד טרגדיה הלוויה ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד