י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

'הארץ' טוען לאפליה חילונית בעיריית ירושלים

"בישיבת ועדת הכספים שהתקיימה השבוע אושרו תקציבים של מאות אלפי שקלים לכשבעה אירועי תרבות בעלי אופי דתי או חרדי, בהם כנס של העיתון החרד"לי בשבע, כנס של העיתון החרדי המבשר" זה מה שטורד את מנוחת עיתון הארץ הבוקר

חלק מהנציגים החרדים במועצת עיריית ירושלים. צילום: יעקב כהן, פלאש 90
חלק מהנציגים החרדים במועצת עיריית ירושלים. צילום: יעקב כהן, פלאש 90



שנה לאחר פרישת סיעת 'ירושלמים' מהקואליציה של ניר ברקת, ודחיית הצטרפותה מחדש לפני כחודש, עיתון 'הארץ' טוען הבוקר, כי "הסיעות החרדיות, שנהנות מרוב מוחלט במועצת העיר, מנצלות את יתרונן כדי להביא לשינוי מדיניות העירייה".

"בשורה של החלטות שהתקבלו לאחרונה במועצת העיר ובוועדותיה, השתמשו החרדים בכוחם כדי לבטל הקצבות לתרבות חילונית. במקרה אחר, דחתה הוועדה תוכנית לבניית בנייני מגורים להשכרה מפני שלא כללה בניית מרפסות סוכה". כך נטען בכתבתו של ניר חסון הבוקר ב'הארץ'.

כזכור, לפני כשנה, במהלך שביתה שניהלה עיריית ירושלים, בשל אי סיפוק מתקציב משרד האוצר, דווח ב'בחדרי חרדים', כי המשנה לתיק החינוך (אז) בעיריית ירושלים אהרון ליבוביץ, פרש עם סיעתו 'ירושלמים' מהקואליציה של ברקת, לאור מחלוקת חריפה סביב השבתת מערכת החינוך.

סיעת 'ירושלמים' הסבירה אז את פרישתה מהקואליציה בעיריית ירושלים, כי זו נעשתה לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים לתווך בין העירייה ומשרד האוצר וקריאה חוזרת לברקת ולשאר סיעות הקואליציה להימנע מהשבתת הלימודים בגנים ובתי-הספר.

לפני כחודש דווח ב'בחדרי חרדים', כי ראש העיר ברקת, ניסה להחזיר את סיעת 'ירושלמים' לקואליציה, אך בעקבות התנגדות הסיעות החרדיות להסכם שחתם עם ה'ירושלמים', הוא דחה את ההצבעה על צירופם, היות ולא השיג רוב.

בסעיף הבעייתי מבחינת הסיעות החרדיות - בהסכם בין 'ירושלמים' לברקת נכתב: "סוכם כי תורחב משמעותית הפעילות התרבותית במנהלים הקהילתיים ככלל ובשכונות הפלורליסטיות בפרט - לרבות פעילויות בסופי שבוע בדגש על משפחות צעירות, במסגרת הסטטוס קוו, דבר שיבוא לידי ביטוי בתוכניות העבודה בשנה הקרובה".

עוד נכתב כי "סוכם כי במקרים בהם יתעורר קונפליקט בנושאי דת וסטטוס קוו יתאפשר לחברי סיעת ירושלמים לנהוג על פי צו מצפונם בהתאם עם ראש העיר".

כאמור, באתר 'הארץ' נטען הבוקר כי "בישיבת ועדת הכספים שהתקיימה השבוע אושרו תקציבים של מאות אלפי שקלים לכשבעה אירועי תרבות בעלי אופי דתי או חרדי, בהם כנס של העיתון החרד"לי בשבע, כנס של העיתון החרדי המבשר, כנס על משפט והלכה וכן כנס הכנה לגיוס שכולל "שיחות ושיעורים מפי רבנים, סיומי מסכתות ודברי תורה".

עם זאת, טוען הכתב ניר חסון: "כאשר עלה לדיון תקציב תמיכה בפסטיבל תרבות שמתקיים בתיאטרון ירושלים, התרעמו הנציגים החרדים על המופעים הבלתי צנועים שצפויים בו, וסירבו לאשר את התקציב".



אליעזר רוכברגר, חבר מועצת העיר מטעם 'יהדות התורה' דחה את הטענות והגיב לעיתון 'הארץ': "אין לנו שום עניין לפגוע בציבור החילוני ואנחנו דבקים בסטטוס קוו. בישיבה על 'בית הנסן' אושרו בסוף פי שניים יותר תקציבים לחילונים מאשר לחרדים. בנוגע לאירוע בתיאטרון, חברת מועצה לא חרדית אמרה שהיא הרגישה שיש שם מסרים פוגעניים בנשים".

ראוכברגר תהה: "בגלל שנציגים חרדים מרימים יד בעד שמירה על כבודן של נשים אז תוקפים אותנו?". וטוען: "בירושלים יש רוב מכריע של ציבור חרדי, דתי ומסורתי שרוצה מרפסת סוכה, מי שלא רוצה סוכה הוא מיעוט, המדיניות של בנייה עם מרפסות היתה תמיד גם כשברקוביץ היה בקואליציה".

מלשכתו של ראש העיר ברקת תקפו בחריפות וכתבו: "אנחנו לא יודעים אם לצחוק או לבכות. מי שבגדו בבוחריהם, פרשו מהקואליציה והפקירו את ירושלים לטובת עיסוק בעסקנות פוליטית ויחסי ציבור מעיזים עוד להתלונן".

אנשי לשכת ברקת הוסיפו: "באשר לטענה על ביטול התוכנית לבניית דירות להשכרה — הדברים אינם נכונים והתוכנית כלל לא בוטלה. התקיים דיון תכנוני בוועדה לתכנון. בדיון הועלו כמו בכל דיון שאלות תכנוניות ונקבע כי יתקיים דיון המשך לקידום התכנית. הטענה על ביטול תקציב למתחם הנסן אינה נכונה ולא בוטל שום תקציב — הנסן לא מתוקצב באמצעות העירייה".

"באשר לטענה על ביטול תקציב לפסטיבל תרבות בתיאטרון בשל חשש למופעים לא צנועים — התקציב לא בוטל ובכוונת ראש העיר להעביר אותו בישיבת מועצת העיר (ועדת הכספים היא ועדה ממליצה בלבד למועצה). באשר לטענה על העברת תקציבים לכשבעה אירועים דתיים וחרדיים — לא ברורה הטענה, הגובלת בשנאת אחים, שכן העירייה מתקצבת אירועי תרבות לכל המגזרים בעיר והתחום נמצא בפריחה חסרת תקדים, לשביעות רצון כולם. באשר לטענה על ביטול תקציב לאירועי הדלקת נרות ברוח פלורליסטית — גם כאן מדובר בשקר גס ובהטעיית התקשורת והציבור, שכן האירועים התקיימו בחסות ובתמיכה עירונית לשביעות רצון המארגנים".

הארץ עיריית ירושלים ירושלמים הסיעות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד