כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לאחר ביקור פנס: נתניהו וטראמפ ייפגשו מחר

יומיים אחרי ביקור פנס, נתניהו רושם הישג נוסף; נשיא ארה"ב טראמפ ייפגש עמו מחר בדאבוס, לשם הגיעו מנהיגים נוספים מרחבי העולם

נתניהו וטראמפ בישראל. צילום: פלאש 90
נתניהו וטראמפ בישראל. צילום: פלאש 90



ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ ייפגשו מחר (חמישי) בדאבוס שבשוויץ. כך הודיעה לשכת ראש הממשלה.

הפגישה בין השניים, תגיע לאחר ביקור מוצלח שקיים סגן נשיא ארה"ב מייק פנס בישראל. במהלכו הפתיע עם נאום חם ואוהד במליאת הכנסת בזכותה של ישראל להתקיים ובזכותם של ישראל על ירושלים וגם הבהיר כי השגרירות תועבר מתל אביב לירושלים לקראת 2019.

שיא הנאום שנצרב בזיכרון הצופים בו, היה ברכת "שהחיינו וקיימו והגיענו לזמן הזה" שנשא סגן הנשיא לרגל מלאות 70 שנה להקמת המדינה.

טרם המראתו לפורום הכלכלי בדאבוס, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו:

"אנחנו נפרדים עכשיו מסגן הנשיא פנס שנתן ביטוי יוצא מן הכלל לידידות העמוקה והחמה בין ישראל לארצות הברית. אנחנו נזכור תמיד את הנאום הנפלא והמאוד מרגש שלו בכנסת".

"אני יוצא עכשיו לדאבוס, הפורום הכלכלי החשוב בעולם. אני אקדם שם את מעמדה של ישראל, שכבר התגבש, כמעצמה טכנולוגית עולמית. זה בא לידי ביטוי בביקור בשבוע שעבר בהודו, זה יבוא לידי ביטוי גם בפגישות שלי עם ראשי מדינות וראשי חברות עסקיות מן הגדולות בעולם".

"הדבר הזה מסייע לנו להרחיב את המרחב הדיפלומטי שלנו, את הקשרים הביטחוניים והכלכליים, לטובת כלכלת ישראל, אזרחי ישראל וגם לביטחון ישראל".

"בין המנהיגים שאפגוש שם, יהיו גם נשיא צרפת עמנואל מקרון וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. אני אומר להם שהשבועות הקרובים הם ההזדמנות האחרונה לנסות ולהכניס תיקונים אמיתיים, אמיתיים ולא קוסמטיים, להסכם הגרעין המסוכן עם איראן. בכל מקרה, עם הסכם או בלי הסכם, המדיניות שלנו היא למנוע את התחמשותו של המשטר הטרוריסטי באיראן בנשק גרעיני, דבר שיסכן אותנו, את המזרח התיכון ואת העולם כולו".

שעות לאחר מכן, עדכנה לשכת ראש הממשלה, כי נתניהו ייפגש עם נשיא ארה"ב טראמפ.
בנימין נתניהו דונלד טראמפ מייק פנס דאבוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד