י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

השר כץ מקדם הצעת חוק שעלולה לגרום לחילול שבת

שר העבודה והרווחה חיים כץ מקדם הצעת חוק ממשלתית שמתייחס למתן היתרי עבודה לעובדים בשבת בשעת חירום • אחד הסעיפים עלול לאפשר חילול שבת

חיים כץ עם שר הפנים דרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
חיים כץ עם שר הפנים דרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



שר העבודה והרווחה חיים כץ מקדם הצעת חוק ממשלתית המבקשת לאפשר מתן היתרי עבודה במשק שעשוים להביא לידי חילול שבת.

מדובר בתיקון להצעת חוק שעות עבודה ומנוחה שמתייחס למתן היתרי עבודה לעובדים בשבת בשעת חירום, אולם אחד הסעיפים מתייחס גם לשעת רגיעה שבו יוכל השר להעניק היתרים לעבודה בשעות נוספות, על פי קריטריון חדש של "צורכי הכלכלה והמשק".

על פי ההצעה, במקרים שיש בהם צורכי כלכלה ומשק, יוכל השר להעניק היתר לעבודה בשעות נוספות בימי שישי עד כניסת השבת ממש, מה שיאלץ את העובדים לחלל את השבת בדרכם חזרה אל ביתם.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "תאפשר בתקופת רגיעה להתיר העסקת עובדים בשעות נוספות גם מטעמים הקשורים בצורכי הכלכלה והמשק, וזאת לצד עילה למתן היתר מטעמים ייחודיים הקשורים בצורכי סוג עבודה מסוים, מקום עבודה מסוים או ענף עבודה מסוים".

עוד נכתב כי "מתן היתר המוצעת ייעשה מתוך התחשבות בטובת העובדים. בכך יישמר האיזון הקיים היום בחוק בקשר להעסקת עובדים בשעות נוספות, וזאת בהישען על עילה כללית המסמיכה את השר לתת היתרים כאמור בלי להיזקק לעילת ההחלטה על שעת חירום המוצעת".

תגובת לשכת השר חיים כץ: "הצעת החוק שעות עבודה ומנוחה מחליפה את העילה למתן היתר להעסקת עובדים בשעות נוספות המושתתת היום בשעת חירום ששוררת במדינה מ1948 ושיש כוונה לבטלו בעילה אחרת. ההיתרים הכלליים החלים על כלל המשק מושתתים על אותה עילה. אין לסעיף זה המאפשר מתן היתרים להעסקת עובדים בשעות נוספות כל קשר עם הסעיף האוסר להעסיק עובדים במנוחתם השבועית ועם הסעיף הקובע את העילות למתן היתר להעסקת עובדים במנוחה השבועית. התיקונים במסגרת חוק זה כלל לא נוגעים לענייני המנוחה השבועית ועל כן אושרו על ידי הממשלה".
חיים כץ חילול שבת החכים החרדים עבודות בשבת חוק שעות עבודה ומנוחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד