י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הקרב הפנים חרדי באשדוד - יהדות התורה שיגרה הבהרה לקונופניצקי

כשבוע לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף את מכתב רבני הקריות באשדוד, המבהירים כי הסמכות היחידה לטפל בסוגיית השבת בעיר נתונה בידי מזכיר ועדת הרבנים לעניני השבת הרב יצחק גולדקנופף, חברי מועצת העיר מ'יהדות התורה' שיגרו היום מכתב ליצחק מאיר קונופניצקי המשמש בתפקיד מזכיר בד"ץ רבני הקריות, שבו הם מבקשים לעוצרו מלהתערב בנושא

צילום: יחצ ביג אשדוד
צילום: יחצ ביג אשדוד



חשיפת 'בחדרי חרדים': כשבוע לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף את מכתב רבני הקריות בעיר אשדוד, המבהירים כי הסמכות היחידה לטפל בסוגיית השבת בעיר נתונה בידי מזכיר ועדת הרבנים לעניני השבת הרב יצחק גולדקנופף, חברי מועצת העיר מ'יהדות התורה' שיגרו היום מכתב ליצחק מאיר קונופניצקי המשמש בתפקיד מזכיר בד"ץ רבני הקריות, שבו הם מבקשים לעוצרו מלהתערב בנושא.

במכתבם הם כתבו: "כידוע, בשבוע האחרון יצאו רבני הקריות שליט"א במכתב בעניין הסמכות המטפלת בנושא שמירת השבת בעירנו. בהמשך למכתב זה, אשר הסמיכו שם פה אחד את מזכיר וועדת הרבנים לעניני השבת שעל ידי מועצת גדולי התורה ה"ה הרב יצחק גולדקנופף לסמכות הבלעדית המטפלת מולם ומול נציגי וקברניטי העיר בכל נושא השבת בעיר. ואכן הרב גולדקנופף עושה שליחותו נאמנה במסירות על מנת להביא לתוצאות הטובות ביותר".

עוד הוסיפו חברי המועצה מ'יהדות התורה' כי "לאחר ההוראה הברורה מרבני הקריות שליט"א, ברור שמבחינתו כל פעילות בנושא היא אך ורק מול הרב גולדקנופף. אי לכך, כל שאלה, הצעה או רעיון למען כבוד השבת - נא להפנות אליו".

על החתומים: נציגי 'יהדות התורה' באשדוד, מרדכי ליברמן, אפרים וובר, יעקב טסלר ועזרא שור.

ל'בחדרי חרדים נודע כי מכתבם נשלח לאחר שגם לאחר הוראת רבני הקריות, קונופניצקי המשיך בהתערבותו בנושא מאבק השבת, ושיגר דרישות לחברי המועצה. וכך נכתב במכתבו האחרון אליהם:

:מבירור מקיף שעשיתי אצל גורמים עירוניים עולה כי גם בשבת האחרונה - השבת השלישית מאז פרוץ מאבק השבת על רקע התכנסותם של רבני הקריות ומכתבם אל ראש העיר - לא חולקו דו"חות במרכז ביג אלא התראות בלבד".

לטענתו, "ראש העיר ממשיך במצג שווא של חלוקת התראות אך אינו פועל באמת לאכיפת החוק במתחם, בכך ממשיך הוא במדיניות האבחנה בין השטחים אותם הוא מכנה 'פאתי העיר' לבין מרכז העיר, אבחנה שנפסלה גם בבית המשפט ושגרמה לדרדור בסטטוס קוו בשמירת השבת גם בתוך העיר".

עוד הוא כתב: "ראש העיר ממשיך בכך בהתעלמותו מהדרישה הנחרצת של רבני העיר, כפי שעלתה בהתכנסותם ובמכתב אותו שלחה מזכירות הבד"ץ לראש העיר לפי בקשת הרבנים [מצו"ב], שמשמעה אחת: אכיפת חוק העזר בכל העיר כולה מבלי לחלק בין שטח אחד למשנהו".

"לאור זאת ולאור המכתב שצירף בזה הרב גולדקנופף ובקשתו המצ"ב להעלאת רעיונות והצעות לצמצום וחיסול חילולי השבת בעיר - אני קורא לישיבה משותפת של חברי המועצה יחד עם עו"ד אורי ישראל פז, הרב יצחק גולדקנופף והרב יונה ארליך, בה נדון במהלכים המתקדמים ככל שישנם ובדרכי הפעולה הנדרשים לעת זו מול ראש העיר וצוותו".

לסיום כתב קונופניצקי כי "מוצע בזאת לקיים את האסיפה ביום חמישי הקרוב בשעה 17:00 במשרדי רבני הקריות, נא דווחו במייל זה עם 'השב לכולם' האם התאריך מקובל עליכם, כדי שנוכל לתאם יחד את המועד הנוח ביותר".





יצחק גולדקנופף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד