כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מנדלבליט נגד הרב לאו: נותן אמון מלא ביועמ"ש

היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט מגבה את היועץ המשפטי של הרבנות הראשית עו"ד אראל גולדברג בעימות שהתפתח בינו ובין הרב הראשי הרב דוד לאו: "נותן אמון מלא ביועץ המשפטי לרבנות הראשית ובפועלו"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



המשבר ברבנות: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מגבה את היועץ המשפטי של הרבנות הראשית עו"ד אראל גולדברג בעימות שהתפתח בינו ובין הרב הראשי הרב דוד לאו. "היועמ"ש נותן אמון מלא ביועץ המשפטי לרבנות הראשית ובפועלו", כתב בשמו יועצו הבכיר של מנדלבליט ד"ר גיל לימון.

כזכור, לפני כשבועיים נחשף ב'בחדרי חרדים' כי באופן חריג, הרב לאו ביטל את ישיבת מועצת הרבנות הראשית וזאת על רקע חילוקי דעות בינו לבין היועה"מ גולדברג. מאוחר יותר שיגר הרב לאו מכתב ארוך למנדלבליט נגד גולדברג.

הרב לאו כתב ליועמ"ש כי גולדברג "מתיר לעצמו לפעול כסמכות על של מועצת הרבנות הראשית ולצערי לייתר אותה ואת החלטותיה". עוד כתב הרה"ר: "נקעה נפשי מלנהל מדי יום מאבקים שמתישים אותי, ולא מאפשרים לי לבצע את המדיניות שקבעתי לעצמי. אני מודיע שכל עוד הלשכה המשפטית של הרבנות הראשית לא תשנה דרכיה ותכיר את מקומה וסמכויותיה, לא יתקיימו ישיבות מועצת הרבנות הראשית לישראל".

בעקבות פנייתו של הרב לאו נגד גולדברג, מנדלבליט קיים בשבוע שעבר פגישה עם נציגי הצדדים, הרב רפאל פרנק, עוזר בכיר לרב הראשי לישראל, אליהו אבלין, עוזר נוסף של הרב הראשי, המשנה ליועמ"ש ארז קמיניץ וגולדברג, במטרה להרגיע את הרוחות,. במהלך המפגש הוסכם על מפגשים שיתקיימו אחת לשבוע בין הרב הראשי לגולדברג ועל פתיחת ערוץ הידברות בין הצדדים.

כאמור, לאחר המפגש, יועצו הבכיר של מנדלבליט הבהיר בשמו כי הוא מגבה לחלוטין את עו"ד גולדברג במאבק עם הרב לאו.
אביחי מנדלבליט הרב דוד לאו הרבנות הראשית משבר מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד