י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לראשונה בעולם: חנות ללא קופאים ומוכרים

בסיאטל נפתחה החנות הראשונה, על ידי רשת אמזון גו, שמאפשרת לערוך קניות ללא קופאים

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



כך נראית ההחנות הראשונה שבה אין קופה: אתה נכנס, עם שקית שהבאת מהבית או שקיות שהרשת מספקת לך, אתה בוחר מהמדפים, יוצא מהחנות והקבלה האלקטרונית מגיעה אליך תוך כמה דקות במייל.

בסיאטל נפתחה החנות הראשונה לנסיון, על ידי רשת אמזון גו, שמאפשרת לאנשים עם אפליקציית החנות לערוך קניות ללא קופאים.

החנות בגודל של 180 מטר מלאה במדפים כמו בכל חנות, הקונים גם לא צריכים לשלוף את כרטיס האשראי שלהם, הם מחוייבים הישר מחשבון האפליקציה, הטכנולוגיה שנמצאת בחנות רחוקה מן העין, ומאפשרת חוויית קניות נעימה ורגועה ללא תור, כל מוצר שנלקח מהמדף יורד אוטומטית מהחשבון של הלקוח, אם החלטת להחזיר מוצר מסוים זה מזוכה בחשבון.

ואכן, החנות נפתחה ביום שני האחרון כפיילוט ניסוי, הקונים נכנסו והעמיסו בשקיות שלהם ויצאו מהחנות.

בחנות יש מאות מצלמות שלא נראות לעין, והכל מתועד בלי שום פספוס, הכתבת של טיימס שדווחה הישר מהסניף ניסתה ברשות המנהלת "לסחוב" בקבוק סודה מהחנות, היא עטפה את הבקבוק בשקית שהביאה מהבית, וניסתה להגניב את הבקבוק מתחת למעיל שלה, אך המצלמות זיהו את הבקבוק והיא חוייבה בחשבון שלה.

בינתיים רק סניף אחד נפתח במרכז סיאטל, השאלה מה יהיה עם הקופאים, אם הרשת תפתח עוד סניפים, הקופאים בארה"ב יהיו בסכנת פיטורים, על פי הדיווח בטיימס, יש יותר מ-3.5 מיליון קופאים בארה"ב, נכון לשנת-2016, ואם הטכנולוגיה של אמזון גו תגיע לכל רחבי ארה"ב, הקופאים יהיו בבעיה.

מנגד, הרשת טוענת שאף אחד לא פוטר ושהעובדים קיבלו משימות אחרות, לדוגמא סידור מדפים והכנת ארוחות מוכנות למכירה בחנות, לגבי מכירת אלכוהול, הקונים יצטרכו להציג ידנית תעודה מזהה שהם מעל גיל 18.
חנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד