י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אחרי בני ברק; מצלמות גם במוקדים חרדיים מרכזיים בירושלים

אחרי שעיריית בני ברק מתעשרת, גם ירושלים רוצה; בימים האחרונים הותקנו מצלמות בכמה מוקדים מרכזיים, שיאכפו אוטומטית, חנייה במקומות אסורים והדוחות יפתיעו את הנהגים בתיבת הדואר • מהן המקומות המרכזיים שלא כדאי לחנות בהם

אחרי בני ברק; מצלמות גם במוקדים חרדיים מרכזיים בירושלים

 


לא רק בני ברק: גם עיריית ירושלים תציב מצלמות אכיפת חנייה אוטומטית במספר מוקדים בולטים ברחבי העיר - דוחות יישלחו לבתיהם של הנהגים העבריינים, על כל חנייה במקומות אסורים - בהם שלושה מוקדים מרכזיים ביותר לציבור החרדי בירושלים: קניון רמות, קניון רב שפע, וסמוך לאולמי גוטניק. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

עובדי אגף החניה של עיריית ירושלים הציבו בימים האחרונים מצלמות ושילוט אזהרה בסמוך להן. המטרה היא לסייע בשמירת הבטיחות של משתמשי הדרך ובזרימת התנועה.

במסגרת הפרויקט, מופעלת טכנולוגיה חדשנית של מצלמות אכיפה המוצבות באופן קבוע בנקודות מרכזיות בעיר, וכן בניידות עירוניות המבצעות אכיפה בצירים המרכזיים.

בימים אלה מותקנות מצלמות אכיפה בשלושה מיקומים נוספים לאחר בחינה ותיאום עם המשטרה קצין את"ן ואגף תושי"ה (תחבורה ושירותי הנדסה).

המוקדים המרכזיים בהם הותקנו המצלמות החדשות, הם: ציר גולדה מאיר בסמוך לקניון רמות, (בעירייה מציינים כי בתוך הקניון יש חניון הפתוח לטובת הציבור); ברחוב שמגר במפרץ תחנת האוטובוס מול קניון רב שפע ובאי תנועה; ברחוב בית הדפוס בגבעת שאול במפרץ תחנת האוטובוס (ליד משרדי פלאפון ואולמי גוטניק).

כאמור, בסמיכות למצלמות הנייחות מוצב שילוט מתאים אשר מתריע על אזור מוגבר אכיפה. עבירות החניה האסורה מצולמות והדו"חות נשלחים לבתי התושבים.

גורם בעיריית ירושלים מסר ל'בחדרי חרדים', כי העירייה החלה להפעיל מערכות אכיפה מתקדמות המתבססות על צילום וידאו, במטרה למנוע עבירות חנייה קשות בצירי התנועה המרכזיים בעיר. מדובר בעבירות היוצרות סכנה ממשית לחיי אדם, משבשות את התנועה ומסכנות את המשתמשים בדרך.

מטרת הפרויקט, הינה למגר תופעות חמורות אלו היוצרות מפגעים, פקקים ועומסי תנועה ומסכנות את הולכי הרגל והנהגים. לצד זאת, זהו חלק מתהליך הכנסת טכנולוגיות חדשות לשיפור החנייה ברחבי העיר במטרה לאפשר לתושבים ולמבקרים למצוא מקומות באופן יעיל וקל.

העירייה ממשיכה לפעול כל העת לשפר את זמינות מקומות החנייה ברחבי העיר ובמרכזי המסחר והבילוי, מתוך התפיסה כי הכנסת טכנולוגיות חדישות תשפר את השירות העירוני, ותסייע לבטיחות התושבים.

 








כזכור, ביום שלישי האחרון, פרסם חברון גרנביץ' בעל קיוסק ברח' השומר - טור ב'בחדרי חרדים' בו כתב באריכות נגד המצלמות שהוצבו לאורך רחוב השומר בבני ברק וטען כי העירייה שהקימה את מיזם המצלמות בטענתה... בכדי למגר את תופעת כלי הרכב החונים במקומות האסורים והגורמים לעומסי תנועה אינה אלא 'זורה חול בעיני הציבור' ונוהגת אחד בפה ואחד בלב.

לדבריו, זכיין המצלמות שחבר לחברה הכלכלית של עיריית בני ברק והשקיע כמה מיליוני שקלים בתשתיות ובתחזוקת המצלמות המפלצתיות הללו, לא שם כספו על קרן הצבי, הוא לא פראייר, הוא סוחר ממולח שיודע 'לעשות כסף', אני לא חושד בו בתרומה של מיליוני שקלים לרווחתם של נהגי בני ברק, אלא עשה זאת בשביל מטרה אחת ויחידה, עוד דו"ח ועוד דו"ח ועוד דו"ח וכמו שמטבע הלשון הישראלי אומר 'מדו"ח לדו"ח כוחנו עולה'.

בסופו של יום ובסופו של חודש ובסופו של רבעון, מיזם המצלמות יוכתר בהצלחה או בכישלון, רק על פי כמות הדוחות שנרשמו, לעריית בני ברק ולזכיין המאושר שלחצו ידיים בברכת 'מזל וברכה' במעמד חתימת החוזה לא הייתה שום כוונה למגר את תופעת החניה האסורה אלא להגביר ולהגדיל את הכנסות העירייה ולהכפיל ולהשליש ולרבע את ההשקעה בת כמה מיליוני שקלים.

גרנביץ' סיפר כי "אחד הספקים שהזמנתי השבוע סירב להגיע באומרו 'יש לך שני אפשריות - או לתת לי 250 שקל במזומן ברגע שאני עוצר בפתח החנות, או להמתין לי עם עגלה ברחוב צדדי ותיקח משם את הסחורה" (למען ההגינות והשקיפות אני חייב לומר שהגעתי להבנות בלשכת ראש העיר שספקים לא יקבלו דוחות בין השעות 9.30 בבוקר ועד 12.30, אבל מה לעשות שלא כל ספק יכול להתכוונן לשעות הללו).

לסיום, כתב גרנביץ': ביום שישי האחרון עשיתי את הצעד הראשון, יצרתי קשר עם בעל הנכס והודעתי לו, שכנראה אחרי 21 שנה נאלץ להיפרד.

עשרות בעלי חנויות בעלי משפחות, הורים לילדים רכים והורים לבנים ובנות לפני שידוך, נידונו למיתה כלכלית בשל אטימות לב של מקבלי ההחלטות היושבים במגדל השן, ומי כמונו מבינים היום את המשמעות העמוקה בתפילת ימים נוראים 'בנפשו יביא לחמו, משול כחרס הנשבר, כציץ יבש וכעלה נובל, מה שאדם המקבל את משכורותו ממשרד ממשלתי או רשות עירונית ללא קשר למצב הקופה הציבורית לא יבין זאת לעולם.

אבל באמת, מי אנחנו כמה עשרות סוחרים עלובים, באסטיונרים נטולי השכלה שכמותינו ועוד כמה עשרות אלפי תושבים ממורמרים, לעומת צמד הקוסמים 'הזכיין והעירייה' שהצליחו ליצור את מכונות הדפסת הכסף האלקטרוניות על חשבון גבינו השפוף.

מצלמות ירושלים תנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד