כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הרב הראשי פנה ללורד הבריטי: "עזור לנו עם החוקרת"

נמשכים המאמצים לסיכול ביצוע הוראותיה של חוקרת המוות בצפון לונדון, וגם הרב הראשי של אנגליה מתגייס למערכה ומשגר מכתב ללורד הבריטי: "עלולה לגרום לכאב רב בזמן שהם כבר מתאבלים"

לוויה. צילום: שוקי לרר
לוויה. צילום: שוקי לרר



הרב הראשי של אנגליה פונה במכתב ללורד בריטי, "אנא ממך תעזור לנו עם חוקרת מקרי המוות שלא מוכנה לכבד את דרישות הקבורה היהודיות".

הרב הראשי הצטרף למספר הקולות ההולך וגדל נגד חוקרת מקרי המוות בצפון לונדון - מרי האסל. הרב כתב שהוא מודאג ביותר בנוגע למדיניות הקבורה שלה.

במכתב שנשלח ללורד דייויד גאוק, כתב רבה הראשי של אנגליה הרב אפרים מירוויס על "החשש שגדל בשנים האחרונות מהגברת האסל, שלא מוכנה להבין את האמונה הדתית של משפחות יהודיות ומוסלמיות באזור צפון לונדון".

הרב הראשי הדגיש כי "במקום שבו נשללת הקבורה המהירה ביותר למשפחה יהודית, היא עלולה לגרום לכאב רב בזמן שהם כבר מתאבלים, ובמקרה של גב' האסל, היא הבהירה כי לא תזרז את קבורתו של אדם יהודי או מוסלמי, גם במקרים בהם ניתן לעשות כן".

"עד כמה שידוע לי, אין חוקר מקרי מוות אחר, בשום מקום אחר בארץ, שנקט בעמדה כזו". כותב הרב בכאב.



הרב מירוויס (משמאל). באדיבות: ארכיון ועידת רבני אירופהצילום: הרב מירוויס (משמאל). באדיבות: ארכיון ועידת רבני אירופה
הרב מירוויס (משמאל). באדיבות: ארכיון ועידת רבני אירופה


מכתבו של הרב מירוויס מגיע לאחר שמועצת הנציגים היהודים בבריטניה הודיעה, כי היא שיגרה מכתב ללורד, אשר יחד עם נשיא בית המשפט העליון, הוא הסמכות היחידה המסוגלת לפטר חוקר מקרי מוות בכיר.

באוקטובר האחרון אמרה חוקרת מקרי המוות לחברת קדישא "עדת ישראל" בסטמפורד היל שבלונדון, כי היא מפעילה "חוק מונית", שפירושו "לא יועדף אף מקרה מוות בשום צורה על פני מישהו אחר בגלל דת המנוח או דת של המשפחה", אלא היא תטפל במקרי המוות לפי התור.

בשבוע שעבר התקיימה פגישה בין גב' האסל ונציגי חברה קדישא עם מנהיגים יהודים, הפגישה נכשלה והצדדים לא הגיעו להסכם, סגן נשיא מועצת המנהלים של היהודים תיאר את הדיון כ"מאכזב מאוד".

הרב מירוויס הבהיר במכתב, כי היהודים לא מבקשים העדפה על אנשים אחרים, אבל אם אפשר לזרז וזה לא מפריע לאף אחד, אז בבקשה לעשות כך מאחר ולפי אמונת היהודים, לנפטר יש צער גדול אם הוא לא נקבר מהר.

כזכור, ביום ראשון דווח ב'בחדרי חרדים', כי ראשי הקהילות היהודיות דורשים לפטר את חוקרת מקרי המוות, בשל הוראתה החדשה.

רחל כהן מייסדת ארגון "ביקור חולים", אחד מארגוני החולים היהודיים הגדולים בצפון לונדון, מספרת על הפחד והחשש, בעקבות ההתנהלות הקשוחה של החוקרת: "יש לנו כמה מאות לקוחות. רבים מהם מאוד קשישים ורבים מהם חולים קשות, אני מרגישה שזה לא הוגן לשים את הלחץ הזה על המשפחות ללא סיבה בכלל, רבים מהם מודאגים מאוד".

הרב אברהם פינטר, מנהל בית הספר "יסודי התורה" בסטמפורד היל, אמר כי נתן הנחיות ספציפיות למשפחתו אם יחלה.

הוא אמר: "אני הוריתי לילדי שאם תהיה סכנה לחיי, אני רוצה שיקחו אותי מהבית שלי אל בתי שגרה באזור שלא בשליטת החוקרת הזו, אני חושש שיהיה מצב שבו לא יכבדו את רצוני בנוגע לקבורה מהירה".

חברה קדישא "עדת ישראל" הגישה תלונה רשמית נגד גב' הסל החוקרת.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב אחר הסיפור ולדווח ככל שיהיו התפתחויות.
הרב אפרים מירוויס חוקרת מקרי מוות מרי האסל הלורד הבריטי קבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד