כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הראשון לציון: "אם מרן היה חי היה מנשק את המוציאים לאור"

קובץ תורני 'משנת יוסף' מתורתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל הפך לספר פופולרי בעולם ההלכה • השבוע יצא לאור קובץ נוסף וגדולי ישראל הגיעו להשתתף במעמד ההשקה • סיקור נרחב

הראשון לציון והגרב"צ מוצפי במעמד עם הקובץ התורני (באדיבות המצלם)
הראשון לציון והגרב"צ מוצפי במעמד עם הקובץ התורני (באדיבות המצלם)



בירושלים נערך מעמד השקת הספר התורני קובץ "משנת יוסף" תשע"ח העוסק בתורתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, העומד תחת נשיאותו של בנו הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף.

במשאו במעמד ההשקה עמד הראשון לציון על חשיבות הקובץ היוצא לאור מזה כארבע שנים מידי חודשיים, ועושים נחת גדולה מאד למרן זיע"א בשמים, "אין אצלי ספק שאם מרן היה חי שהיה מחבב ומנשק את המוציאים לאור על אשר מחזקים את פסקיו ומסלקים את המוקשים, כי תורתו תורת אמת. אני מחלק את זה לדיינים שבאים אצלי ואני רואה איך שהם שמחים בזה, בעז"ה בעוד בעוד כשבועיים יש כנס דיינים לקחתי כ-100 ספרים לחלק לדיינים, וזה ספר שמתאים לכולם באו"ח יו"ד אה"ע וחו"מ, בכל מקום שמרן כתב.

והוסיף "בשנים האחרונות של מרן כולם ראו את מרן בתפארתו, אבל לפני שנים רבות היו הרבה שקמו נגדו, ולמרות הכל מרן היה שקוע כולו בלימוד התורה, למרות כל המלחמות שניהלו נגדו, אדם אחר לא היה מצליח להמשיך בשקיעות בלימוד, אלא היה נשבר או עסוק במלחמות, אבל לא כך מרן שכולו תורה.

"ולכן מה שעושים חברי מערכת הקובץ עם הקבצים והספרים שדנים בתורה של מרן זיע"א, זה דבר חשוב מאד.

"ויש להדגיש שיש כאלה שחושבים שמרן היה כועס על מי שחלק עליו, אבל זה לא נכון, כי מרן שמח שמפלפלים ודנים בדבריו, ומרן היה כועס רק על מי שחלק על דבריו בלי סברא ובלי מחשבה. ופעם אמר לי שיש איזה ספר אחד "אורחותיך למדני" שלא יודעים מי המחבר, והוא חלק על מרן באיזה דין בהל' סוכה ומרן הביא לי את הספר ואמר לי לעיין בדבריו, והוסיף "ואם הוא צודק אני יחזור בי".

"לפני כמה חודשים הייתי בלוס אנג'לס והתארחתי אצל הרב צבי רייזמן, הוא חיבר כמה ספרים, הוא צדיק גדול והוא יושב ועוסק בתורה, ונתתי בביתו שיעור לכל רבני העיר והקהילות, וישב מולי ראש כולל אחד והקשיב, ובסוף השיעור אמר שרוצה להפגש איתי, ושאלתיו מיהו, ואמר לי שהוא מחבר ספר על מנהגי מרוקו, ואמרתי לו שיבוא ונשב על הדברים, וכשיצאתי אמר לי מישהו לא לקבל אותו כלל, כי הוא יוכל לפרסם אח"כ שהסכמתי עימו, ומיד ביטלתי את הפגישה. כי כל ספרו מבוסס על שקר ויסודו על המהרי"ט ורבי יהודה עייאש שהם אומרים מנהג ישראל תורה ועוקר הלכה, אבל ממה שכתוב בירושלמי "אם הלכה רופפת בידך פוק חזי מאי עמא דבר", רואים שרק כשהלכה רופפת הולכים אחר המנהג, אבל כשההלכה ברורה לא הולכים אחר המנהג".

"לכן מה שעושים חברי מערכת הקובץ "משנת יוסף" זה דבר חשוב מאד, והייתי מציע לכרוך את כל החוברות. ותמשיכו בדבר הזה. בשמים למעלה אין ספק שמרן שמח בספר זה ושפתותיו דובבות בקבר שדנים בתורתו. יש קושיות ותירוצים במדור 'צריך עיון', אני רואה את זה, וזה מה שמרן רצה, שידונו ויפלפלו בדבריו.

הראש"ל סיים בברכה ש"זכותו של מרן תעמוד לחברי המערכת ולכל המסייעים והעוזרים והכותבים בקובץ הזה".

הגאון רבי בן ציון מוצפי הביא בדבריו את דברי רבינו בחיי שכותב שמי שיש לו מתנגדים ולוחמים בו זה מראה שהוא עושה לשם שמים, והוסיף שאביו המקובל רבי סלמן מוצפי זצ"ל אמר לו שמי שאין לו מתנגדים צריך לחוש שמא אינו עושה לש"ש ושזה מהסיטרא אחרא, כי כשפוגעים במטרה היצה"ר נלחם. וכך גם מרן זיע"א בגלל שעשה לשם שמים היו לו הרבה מתנגדים.

"זכורני לפני כ60 שנה הייתי עוקב יחד עם בנו הגאון רבי יעקב זצ"ל אחרי השיעורים שלו, ופעם ספרנו שמסר מיום שישי עד מוצאי שבת 15 שיעורים, בכל השכונות היה מכתת את רגליו, אפי' למקומות שיש רק 10 או 15 איש לא היה פוסח עליהם, ותמיד היה שואל אותם איפה בניהם לומדים, והיה מעודד לשלוח לתלמודי תורה, וזכה להקים דור של ת"ח.

"וב"ה שפתותיו דובבות בקבר ע"י תורתו, אין יום שאנו לא פותחים את הספרים וההלכות שלו, בכל זמן כל שעה, וגם מרן הראש"ל שליט"א ספריו התפשטו בכל העולם ואין בית שאין "ילקוט יוסף" אין מקום שלא שומעים את תורתו, ואנחנו באנו להתחזק ממרן הראש"ל שליט"א ולחזק...".
"הקובץ הזה זה דבר חשוב מאד, ויה"ר שספר זה עוד יתרחב ויגיע לכל שוחרי ההלכה. וב"ה חברי המכון עובדים קשה מאד להרבות תורה ולחזק את תורתו של מרן, ויתרבו עוד חיילים כאלה...

בנוסף השתתפו: הגאון רבי זבדיה כהן ראב"ד תל אביב, הגאון רבי יהושע ויזגאן רב קהילת חניכי הישיבות "יביע אומר" ירושלים, הגאון רבי שמעון מורסיה ראש כולל "דברי חזקיהו" ירושלים, הגאון רבי מרדכי ביטון ראש ישיבת "שערי רחמים", הגאון רבי יניב עזיז ראש ביהמ"ד "אור יצחק" בני ברק, הגאון רבי שמעון ללוש ראש כולל "חכמת שלמה" אלעד, הגאון רבי יוסף חי סימן טוב מראשי ישיבת "אהלי תורה", הגאון רבי חזקיהו מלאכי משגיח ישיבת "משכן התורה" ירושלים, והגאון רבי אברהם חן רב קהילת "חזון יחזקאל" מבשרת ציון.

ממערכת הקובץ נמסר כי בשבועות הקרובים יעלו לבתיהם של מרנן ורבנן גדולי ישראל ראש הישיבה חכם שלום כהן, הגאון רבי שמעון בעדני הגאון רבי שלמה בן שמעון, והראש"ל הגאון רבי אליהו בקשי דורון, להגיש לפניהם את הספר.

יש לציין שקובץ יוצא לאור אחת לחודשיים ומתפרסמים בו תשובות מכת"י של מרן זיע"א לראשונה, וכן תשובות ממרנן ורבנן גדול"י העוסקים בתורתו של מרן זיע"א, ואחת לשנה יוצא ספר עב כרס (כ-450 עמ'). להצטרפות למנויים יש לפנות למייל [email protected] או בטל' 054-8415852











































הרב יצחק יוסף הרב בן ציון מוצפי משנת יוסף קובץ תורני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד