י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פתח תקווה הצדיעה לשנקר בקונצרט ענק • תיעוד מסכם

אלפים מתושבי פתח תקווה ומחוצה לה השתתפו אמש (רביעי) בקונצרט הצדעה למלחין החסידי בן ציון שנקר, במלאת שנה לפטירתו • על הבמה: חמישה חזנים, שלוש מקהלות ותזמורת ענק בניצוחו של אבי ברק • תיעוד ענק

פתח תקווה הצדיעה לשנקר בקונצרט ענק • תיעוד מסכם
ליפא שטאובר



במלאת שנה לפטירתו של המלחין החסידי המיתולוגי בן ציון שנקר, התקיים אמש (רביעי) בהיכל התרבות בפתח תקווה קונצרט הצדעה לזכרו, בהשתתפות קהל רב. על הבמה הופיעו חזנים, מקהלות ותזמורת ענק, שביצעו ממגוון יצירותיו האדירות.

בקונצרט המרגש נטלו חלק החזנים: יעקב מוצן, צבי וייס, אברימי רוט ושלמה גליק, אותם ליווי שלוש מקהלות - 'מיתרים' בניצוחו של המוזיקאי צביקה קצובר, 'שפתי גנים' - רמת גן ומקהלת הילדים 'פרחי פתח תקווה'. כמו כן, על הבמה ניגנה תזמורת רמת גן (ע"ש קלינג), בניצוחו של רפי קראו, ומעל כולם - המנצח והמנהל המוזיקלי של הערב - מאסטרו אבי ברק.

הרפרטואר, שהורכב משיריו של שנקר - שירי חסידות ושירי מודזיץ, היה מגוון ומרתק וכלל ביצועי סולו, דואטים, ואף ביצועים של כלל החזנים גם יחד. הקהל שהשתתף שר יחד עם המוזיקאים את יצירותיו האהובות של שנקר, שנדמה וליחן לא ינוס לנצח.

תיעוד ענק מהקונצרט. צילום: ישראל אריאל

הקונצרט נפתח בביצוע כלי הנשיפה של תזמורת רמת גן, לאחריו ביצעו החזנים צבי וייס, שלמה גליק ויעקב מוצן את 'אין קצבה', המשיכו עם 'הטוב', בביצוע מוצן, וייס, ושלוש המקהלות, וריגשו עם 'אור חדש' בביצוע של וייס ומוצן יחד עם 'שפתי גנים'.

עוד בחלקו הראשון של הקונצרט: 'ולירושלים עירך', בביצוע מוצן, גליק ורוט יחד עם המקהלות 'שפתי גנים' ו'מיתרים', 'ניגון מודזיץ' בביצוע אברימי רוט, מחרוזת 'מנוחה ושמחה' עם מוצן, וייס ורוט, וחתמו במחרוזת 'ברוך אלוקינו' בביצוע כל ארבעת החזנים ובליווי מקהלת 'פרחי פתח תקווה'.

החלק השני היה לא פחות מרתק: 'הודו להשם' - וייס, גליק ומצן, בליווי שלל המקהלות, 'מזמור לדוד' המיתולוגי - יעקב מוצן ואברימי רוט, 'אשת חיל', אולי היצירה הכי מוכרת של שנקר - הפעם בביצוע מוצן, וייס ורוט, 'אשרינו מה טוב חלקינו' - מקהלת הילדים 'פרחי פ"ת', 'המלאך הגואל' - גליק, רוט ומקהלת 'מיתרים', 'קדיש' יחד עם 'הנה א-ל ישועתי', - חזן בית הכנסת הגדול בהרצליה אשר ברנשטיין ונכדו יקיר, וחתמו את הערב עם מחרוזת היצירה 'בצאת ישראל', בביצוע כלל החזנים והמקהלות.

הקונצרט הופק ע"י האגף לתרבות יהודית בעיריית פתח-תקווה בראשות משה פלדמר ובניהולו של שמואל זלצר.

צילום: שלום שטימלר גידי לוויתן, תרבות יהודית פתח תקוה





































































קונצרט הצדעה בן ציון שנקר מודזיץ חזנות היכל התרבות פתח תקווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד