י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פרשת 'המשגיח התוקף' הביאה לחשיפת פרשת 'הפרסומאי החרדי'

השלב הקשה בתיק המשפטי בפרשת 'הפרסומאי החרדי' החל. בדיון הראשון התגלה כי מה שהביא את המתלוננת להחליט שלא עוד, היה פרסום פרשת המשגיח התוקף

הנאשם בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הנאשם בבית המשפט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: שישה חודשים אחר פרוץ הפרשה המסעירה 'הפרסומאי החרדי', וכשהוא עדיין נתון במעצר, החל אתמול (רביעי) הליך גביית העדויות בפרשה, בה הוגש כתב אישום חמור נגד איש הפרסום במגזר החרדי שנאשם בביצוע סדרת עבירות חמורות בנשים.

הדיון נמשך שעות ארוכות ובמסגרתו העידה אחת המתלוננות. במשך כשש שעות היא פירטה בפני בית המשפט, בנוכחות הנאשם, את מסכת הפגיעה והעבירות האסורות שביצע בה. ל'בחדרי' נודע כי עורך הדין אריאל עטרי שייצג בעבר, לא ממשיך בתיק והמייצג כעת הוא עו"ד רועי פוליטי.

במהלך הדיון התגלה עד כמה חשוב להמשיך ולעורר מודעות למוגנות מפני פגיעות, ואף לפרסם פרשות חמורות.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', עולה כי בעדותה סיפרה המתלוננת, כי מה שגרם לה להגיש את תלונה במשטרה נגד מי שהיה המעסיק שלה - היה פרסום כתב האישום החמור שהוגש נגד "המשגיח התוקף", במסגרתו הואשם בפגיעה במשך שנים בשלוש אחיות - קרובות משפחתו, תוך שהוא מציג בפניהן היתרים הלכתיים כביכול למעשיו. פרסום כתב האישום בפרשת המשגיח, אמרה לשופטים, גרם לה להזדהות עם הדברים ולהבין שלא עוד.

אותו משגיח בישיבה ליטאית חשובה בירושלים שהואשם במעשים אכזריים וחמורים מרצה את עונשו בכלא. כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי', המשגיח הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון פתוח, ובחודש אלול האחרון נגזרו עליו 17 שנות מאסר בפועל וכן פיצויים בסך 145,000 ש"ח לשלושת המתלוננות. יצויין כי אותו הרכב שופטים במשפט המשגיח המדובר יושב כעת ודן בתיק הפרסומאי.

כזכור פרשת הפרסומאי החרדי התחוללה במהלך השנים 2011-2016 עת הנאשם היה בעלים ושותף של משרד פרסום. על פי כתב האישום שהוגש נגדו, נהג לנצל את סמכותו ומרותו כדי להטריד ולבצע מעשים חמורים ואסורים בעובדות משרד הפרסום, נשים צעירות מהמגזר החרדי, שהיו כפופות לו באותה העת. נהג לחזר אחריהן, להחמיא להן לעיתים תכופות על הופעתן החיצונית, לשאול אותן שאלות אישיות, ואף לקרוא להן ללשכתו לעיתים תכופות, אף אם שגרת יום העבודה לא דרשה זאת.

על פי האישום, נהג להאדיר את מעמדן של חלק מהעובדות במשרד בעיני שאר העובדים ויצר התחושה כי עובדות אלו מועדפות עליו תוך שהוא משנה את מעמדן המקצועי במשרד הפרסום ומרומם אותן ביחס לשאר עובדי משרד הפרסום. יצויין, כי למשטרת ירושלים הוגשו למעלה מ-10 תלונות, אך רק שש מהן הבשילו לכדי כתב אישום.

במעשיו, כפי שפורט בכתב האישום, ביצע הנאשם שורה של מעשים חמורים ואסורים על פי ההלכה ועל פי החוק תוך ניצול מעמדו ומרותו על עובדות הכפופות לו. המשך שלב העדויות יתקיים בעוד חודש. הדיונים במשפט צפויים להימשך זמן רב, כדרכו של תיק פלילי עם מספר מתלוננים, אלא אם, כפי שעשה 'המשגיח', גם הפרסומאי יגיע להסדר טיעון עם התביעה.

עו"ד רבקה שורץ מארגון 'מן המיצר' המלווה את הנפגעות אמרה ל'בחדרי: "קשה מאד היה לצפות במתלוננת נשברת על דוכן העדים, כשהיא נאלצת לפרט שלב אחרי שלב את מסכת ההתעללות הבלתי נתפסת של הנאשם בה. מה שהתחיל כמתק שפתיים והפך מהר מאד לניצול פיזי ונפשי מתמשך, תוך השפלה קשה ופגיעה בכל הקדוש והיקר, ותוך איום מתמיד כי אם לא תענה לו, יגיע סוף לנישואיה, לחייה בקהילה ובודאי למקום עבודתה. אבל היא שרדה את שש השעות האלה בגבורה ובידיעה שיש דין ויש דיין.

"האדם הזה שניצל את מרותו ואת הכריזמה בה ניחן, במניפולציה שהפליאה אפילו את בית המשפט שכבר ראה הכל, ממשיך לשקר ולהכחיש ןפוגע בהן גם כעת באמצעות הליך משפטי מתיש שהוא מנהל עם חיוך על שפתיו, הגיעה שעתו לתת את הדין".

פרקליטו של הנאשם, עו"ד רועי פוליטי מסר ל'בחדרי חרדים' כי הנאשם כופר בעבירות המיוחסות לו והתיק ייקבע להוכחות.

הערת המערכת: על פי פסק הלכה של רב, 'בחדרי חרדים' מפרסם שמות חשודים או נאשמים בעת הרשעתם, או במקרים בהם ניתן וצריך למנוע אפשרות של פגיעה בנוספים, או בהוראת שעה שקיבלה היתר רב.

קישורים:
פרשת המשגיח התוקף
פרשת הפרסומאי החרדי מעשים חמורים בית המשפט המשגיח התוקף עבירות חמורות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד