כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

פרופסור במוסקבה הכריח סטודנט להסיר את כיפתו - אם ירצה להיבחן

פרופסור באוניברסיטה במוסקבה הכריח סטודנט יהודי שהגיע להיבחן להסיר את כיפתו - אם ברצונו להיבחן • מנהלו של הפרופסור העצים את השערוריה ואמר כי "כללי הקמפוס אוסרים ללכת עם כיסוי ראש" • זו לא הפעם הראשונה בה יש גילויי אנטישמיות בקמפוס

כיפה, אילוסטרציה. צילום: פלאש 90
כיפה, אילוסטרציה. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



הסטודנט, לב בורודה, נכנס לכיתה ביום שני השבוע למבחן, עם כיפה על ראשו, הפרופסור ויאצ'סלב באבורין אמר לבורודה להסיר את כיפתו או שייצא מהכיתה. בורודה לא הוריד את הכיפה ולכן הוא לא נבחן.

בורודה ערער למנהל האוניברסיטה, ואושר לו להבחן אצל מפקח אחר. כך מדווח האתר 'פייב טיימס'.

מנהלו של הפרופסור באוניברסיטה, במחלקה לגיאוגרפיה, סרז'י דוברוליובוב, הגן על ההחלטה ואמר שכללי הקמפוס אוסרים ללכת עם כיסוי ראש.

"היתה לו זכות לעשות מה שעשה", אמר דוברליובוב לסוכנות הידיעות 'מוסקבה'.

הפרופסור באבורין הגן על החלטתו ואמר אתמול (רביעי) לתקשורת ברוסיה "לא אכפת לי מי הוא - יהודי, מוסלמי, בודהיסט או סיקי, ההחלטה שלי נכונה".

הסטודנט היהודי דיווח על אירועים אנטישמיים נוספים בקמפוס, בחודש אוקטובר האחרון אמר לו אחד הפרופסורים להתנצר ולטבול לנצרות לאחר שביקש לא להגיע לשיעורים ביום כיפור.

בעקבות האירוע האנטישמי אומר בתגובה סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית וראש המחלקה במאבק אנשטמיות, יעקב חגואל: "שבוע לאחר פרסום הנתונים המדאיגים של שאלון מקיף בנושא אנטישמיות בעולם ביוזמת ההסתדרות הציונית העולמית ולקראת יום השואה הבינלאומי, אנו רואים שהמגמה ממשיכה, אסור לתת לאותם פרועי חוק לשבש את אורח החיים התקין של היהודים, לא יעלה על הדעת שבחור שרוצה לממש את זכותו הדמוקרטי יאלץ לעבור מסע משפיל על ידי מרצה באוניברסיטה".



הוא סיים ואמר "אני קורא מכאן לראשי האוניברסיטה במוסקבה ולשר החינוך הרוסי לגלות אפס סובלנות באירועים שכאלה ולדאוג שגם ליהודים וגם שאינם יהודים יוכלו לחיות באופן שגרתי ותקין ולטפל בחומרה באותו מרצה שפל".
אוניברסיטה מוסקבה אנטישמיות כיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד