י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

משאל: האם על 'דגל' ו'אגודה' לרוץ בנפרד?

קרב צמוד במשאל של 'קו הסקופים' האם על 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה' לרוץ בנפרד בבחירות המקומיות • וגם: האם על יהדות התורה לחתור לשלום עם הפלג הירושלמי?

חברי הכנסת של אגודת ישראל ודגל התורה בבחירות. צילום: שוקי לרר
חברי הכנסת של אגודת ישראל ודגל התורה בבחירות. צילום: שוקי לרר



למעלה מעשרים אלף מאזיני 'חדשות הסקופים' השתתפו במשאל השבועי שהפך לשיחת היום ברחוב החרדי, המשאל כמו הקודמים לו נערך באמצעות קו החדשות המוביל.

המשאל השבוע עוסק בבחירות לרשויות המקומיות, שיתקיימו בכל ערי הארץ בעוד פחות משנה.

לפי תוצאות המשאל: 51% סבורים כי יש לשנות את הסטטוס-קוו הקיים מזה שנים ב'יהדות התורה' בהסכמים בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל', ועל הסיעות לרוץ בנפרד כדי להוכיח את כוחן. 

לעומת זאת, 43% סבורים כי על 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה' לרוץ יחד, בין השאר כדי "לא להרבות במחלוקת". 7% נוספים סבורים כי את ההחלטה יש לקבל רק סמוך יותר למועד הבחירות.

השאלה הנוספת במשאל עוסקת בסיעת 'בני תורה' - מפלגת עץ של 'הפלג הירושלמי' שהתמודדה כזכור בבחירות האחרונות רק בבני ברק, ירושלים, ומודיעין עילית, והצליחה לעבור את אחוז החסימה בשלושת הערים.

לשאלה האם על מפלגת 'בני תורה - עץ' להריץ רשימה עצמאית, הפעם בכל הארץ או להסתפק בערים בהן הריצו רשימה בבחירות הקודמות, 41% מן המשתתפים במשאל ענו כי על 'בני תורה' לרוץ הפעם בכל ערי הארץ ולא רק בירושלים, בני ברק ומודיעין עילית.

לעומתם, 13% ענו כי על בני תורה להתמודד רק בערים בהן התמודדו בבחירות הקודמות. 46% סבורים כי על 'אגודת ישראל' ו/או 'דגל התורה' לחתור לשלום עם 'בני תורה' ולרוץ במשותף.

22% נוספים סבורים כי 'אגודת ישראל' צריכה לקחת את היוזמה לשלום עם מפלגת 'בני תורה - עץ'.
אגודת ישראל דגל התוה עץ בני תורה משאל חדשות הסקופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד