כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

טראמפ לפלסטינים: אם לא תחדשו את המו"מ עם ישראל - אעצור את הסיוע

הנשיא האמריקני מאיים לעצור את הסיוע הכספי לרשות הפלסטינית, במידה ולא תשוב לשולחן המו"מ עם ישראל. לדבריו, הסירוב של הפלסטינים לדבר עם ישראל הוא "בלתי מתקבל על הדעת" • טראמפ אף הודיע כי סוגיית ירושלים ירדה מהפרק

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



הפלסטינים טוענים כי טראמפ איים לעצור את הסיוע לרש"פ, במידה ולא יחזרו למשא ומתן עם ישראל. לדברי טראמפ, הסירוב של הפלסטינים לדבר עם ישראל הוא "בלתי מתקבל על הדעת", כך מדווח הוושינגטון פוסט.

בפגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשווייץ, אמר טראמפ כי על הפלסטינים לחזור לשיחות השלום כדי לקבל את כספי הסיוע של ארה"ב.

נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר היום כי "דברי טראמפ אינם מקובלים". לדבריו, הפלסטינים "מוכנים לשבת למשא ומתן ומחויבים לתהליך שלום המבוסס על מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים".

כזכור, החלטתו של טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל הכעיסה את הפלסטינים, שמסרבים לקבל את ארה"ב כמתווכת במזרח התיכון, אבו רודיינה אמר אז כי טראמפ צריך לחזור בו מהצהרת ירושלים.

בנוסף הודיע טראמפ לפלסטינים כי סוגיית ירושלים ירדה מהפרק, ואם הפלסטינים לא יכבדו את האמריקאים, הם לא יקבלו שום סיוע. טראמפ זעם על כך שהפלסטינים סרבו להיפגש עם סגן הנשיא פנס שביקר השבוע בירדן, מצרים וישראל, ואמר, "אנחנו נותנים להם מאות מיליוני דולרים. אלו סכומים שאף אחד לא מצליח לדמיין. אם הם לא ידברו איתנו הם לא יקבלו את הכסף".

בתוך כך מפרסם האתר ג'רוזלם פוסט, כי מי שהיה מזכיר המדינה בממשל אובמה, ג'ון קרי, אמר למקורב לאבו מאזן במפגש בלונדון השבוע כי הוא מתכוון להתמודד שוב לנשיאות ארה"ב בשנת 2020, ושימסור לאבו מאזן שלא ישבר מול טראמפ. לדברי קרי, טראמפ לא יסיים את הקדנציה כנשיא עקב החקירות נגדו בענין רוסיה".
דונלד טראמפ הפלסטינים ירושלים משא ומתן אבו מאזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד