כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הטקס לא יתקיים בשבת - ונתניהו יטוס למוסקבה

לרגל יום השואה הבינלאומי שחל בשבת, ראש הממשלה נתניהו יטוס למוסקבה ביום שני לביקור קצר שיארך שעות ספורות. נתניהו ישתתף בטקס שנדחה במיוחד ליום שני לאחר שרבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, הודיע כי אם הוא יתקיים בשבת - לא יוכל להשתתף

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



לרגל יום השואה הבינלאומי שחל בשבת, ראש הממשלה נתניהו יטוס למוסקבה ביום שני לביקור קצר שיארך שעות ספורות. נתניהו ישתתף בטקס שנדחה במיוחד ליום שני לאחר שרבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, הודיע כי אם הוא יתקיים בשבת - לא יוכל להשתתף.

נתניהו יפגש בקרמלין עם הנשיא ולדימיר פוטין. לאחר מכן ישתתף בטקס לציון יום השואה הבינלאומי שייערך במוזיאון השואה בבירה הרוסית, וישוב לישראל מיד לאחר מכן. לנסיעתו של נתניהו למוסקבה לא יתלוו עיתונאים, כך מדווח אלירן טל הכתב המדיני של ערוץ 20.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע לרבה של רוסיה הגר"ב לאזאר כי ידחה את הטקס בכדי שהרב לאזאר יוכל להשתתף.

75 שנה שנה מאז ההתקוממות המוצלחת היחידה במחנה הריכוז "סוֹבִּיבּוֹר" תיפתח תערוכה מיוחדת וחדשה ב'מוזיאון היהודי' במרכז מוסקבה, על 'סוביבור' בה נספו כ 170,000 יהודים הי"ד ומעטים הצליחו לשרוד, בהם אלו שהצליחו לברוח בהתקוממות. אחרון השורדים ממבצע נועז זה, נלב"ע בעיר פטרבורג לפני כחודשיים.

האירוע יתקיים ביום שני במהלך טקס הזכרון לציון "יום השואה הבינלאומי" הנערך מדי שנה ב 27 לינואר למניינם, כפי שקבע האו"ם.

התקשורת ברוסיה מדווחת בהרחבה על ביקורו הצפוי של הנשיא פוטין בטקס שנדחה לכבוד יום השבת – דיווח הגורם לקידוש שם שמים גדול.
בנימין נתניהו ולדימיר פוטין יום השואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד