י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

דרעי בוועידה: "זהו? אבוטבול עשה את שלו ועכשיו הוא יכול ללכת?"

בנאום שנשא בוועידת ש"ס הרביעית שנפתחה הערב, אמר יו"ר התנועה אריה דרעי כי עד מוצ"ש יכריז מי ינהל את המערכת המוניציפאלית • בפתח דבריו אמר דרעי בהלצה כי "עם כל ההקלטות ועם מה שקרה עם ח"כ גפני - נותר לי לומר רק דברי תורה"

צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן



ועידת ש"ס הרביעית החלה הערב בטבריה. את הנאום המרכזי נשא יו"ר התנועה שר הפנים אריה דרעי שהתייחס לנושאים האקטואליים הבוערים, הבחירות המוניציפליות, גירוש המסתננים, ואפילו להקלטה מדבריו של ח"כ משה גפני שעוררה סערה.

"הסוד הגודל של ההצלחה שלנו בקדנציה הזו - זה השיתוף פעולה שאנחנו עושים עם אחינו האשכנזים", אמר דרעי בנאומו. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה ויודעים חבריי כמה, איזה מאמץ עליון אני עושה שהשיתוף פעולה הזה ימשיך, כי אני רואה בזה ברכה והצלחה אדירה, זה לא משהו מיסטי, אני רואה את זה בחי היומיום, רק ככה אנחנו מצליחים".

"ולכן אני מנצל את הבמה הזו, ואני אומר לחברים שלי הרב גפני והרב פרוש, בואו, חבל, בית שמש, תצטרפו לדבר הזה, הרב משה אבוטבול הוא ראש העיר, הוא יהיה ראש העיר, אני מדבר גלוי, כשהייתם צריכים אותנו וידעתם שרק הרב אבוטבול יכול להביא את הניצחון לבית שמש, התגייסנו יומם ולילה ישנו שם, כולם עזבו את הדברים שלהם וכל אחד עם הניסיון שלו לתרום איך מצליחים, ראינו בזה משימה עליונה, בסיבוב הראשון ובסיבוב השני, אין ספק שזה היה דבר מדהים, תנסו לחשוב היום את בית שמש עם כל ההתפתחויות והמכרזים בלי שיש לנו שם ראש עיר".



"מה זה?, ריבון העולמים, זהו?, עשה את שלו אפשר ללכת? בפרט שהוא מצליח, לא חסר לאף אחד שום דבר, הכל בתנופה, הוא מביא להם תקציבים שבחיים לא היה להם. כולם מבסוטים וכולם מקבלים, עובדים בשיתוף פעולה לגמרי".

"אז מה קרה, עכשיו מחליפים?", אמר דעי בנאומו. "הראש ישיבה הרב שטיינמן זצ"ל, הרב אלישיב זצ"ל, כל גדולי ישראל היו אומרים ש..., הישרות האמת, איך אפשר לסטות מזה בגלל חשבונות כאלה ואחרים?".

דרעי הוסיף כי "עד מוצ"ש אכריז מי ינהל את המערכת המוניציפאלית. בנוסף, בהתייעצות עם המועצת, בכוונתי להקים צוות תלמידי חכמים, ללא נגיעות, שהם יהיו הגוף שיופקד על החיבור בין הקבוצות ויכריע בסוגיות המוניציפאליות".

בראשית דבריו התייחס שר הפנים להקלטות שפורסמו מדבריו של גפני על חוק המרכולים: "אני צריך לומר לפני הנאום 'לשם יחוד', כי היום עם כל ההקלטות ועם מה שקרה עם ח"כ גפני - מה שנותר לי לומר זה רק דברי תורה..".

בהמשך סיפר דרעי כי "השבוע היה אצלי עורך עיתון ׳עמי׳ בארה״ב ששאל, האם כשהקמנו את ש״ס חלמנו שנגיע להישגים הללו. אמרתי לו מיד: לא. מי חלם שבני הישיבות שלנו יהיו יותר מהליטאים והחסידים גם יחד?".

כמו"כ הוא התייחס לסוגיית המסתננים ואמר כי "אנחנו יודעים היטב מי עומד מאחורי המאבק בעד המסתנננים. הרפורמים בארה"ב, שמנסים להפיל את הממשלה ומוציאים את דיבת ישראל בעולם ומשתמשים בזכר השואה רח״ל".

לדבריו, "כשנכנסתי לתפקידי ביקשתי לראות באמת מה הבעיה של המסתנננים. ירדתי לשטח. לבד, בלי שאף אחד ידע והזדעזעתי. לא לחינם קבעו עניי ערך קודמים. מי שלא ראה מה קורה בדרום תל אביב לא מבין. אני פונה לכל חותמי העצומות כמו הטייסים והרופאים, מתי מישהו ביקר בדרום תל אביב? השכונות שם נמחקו לגמרי! למה שלא תקחו אותם לשכונות שלכם! לצפון תל אביב", אמר דרעי הערב.

צילום: יעקב כהן































אריה דרעי ועידת שס הרביעית נאום מונציפלי בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד